Κρήτη

Τροχαία 2021: Σοκάρουν οι αριθμοί των ατυχημάτων στην Κρήτη

Η «μαύρη πρωτιά» των Χανίων, προβληματίζουν οι αριθμοί για το Λασίθι, θετικότερη η εικόνα στο Ηράκλειο

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν μια από τις πιο μαύρες πτυχές της ζωής στην Κρήτη τις τελευταίες δεκαετίες, με την χρονιά που φεύγει να μην αποτελεί εξαίρεση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, Γιάννης Λιονάκης, το 2021 ήταν κατά 63% πιο «θανατηφόρο» από το 2020, με 49 συμπολίτες μας να χάνουν τη ζωή τους λόγω κάποιου τροχαίου δυστυχήματος στο νησί. Υπενθυμίζεται ότι ο αντίστοιχος αριθμός για το έτος 2020 ανήλθε σε 30 νεκρούς.

Διαβάστε επίσηςΑυτή είναι η πιο άγρια μορφή εγκληματικότητας στην Κρήτη

Ο κ. Λιονάκης παρατηρείσαι ότι κατά το τρέχον έτος:

  • Τα Χανιά είχαν σε απόλυτο αριθμό τους περισσότερους θανάτους.
  • Για το Λασίθι ήταν η χειρότερη χρονιά από το 1985 μέχρι σήμερα.
  • Για το Ηράκλειο η καλύτερη χρονιά για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Σε ποσοστό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων η αντιστοιχία ήταν:

  • Χανιά 87
  • Ρέθυμνο 92
  • Ηράκλειο 38
  • Λασίθι 157

Σύνολο νησιού: 72 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων

Ο κ. Λιονάκης εξήγησε ότι κατά τη «δύσκολη», όπως τη χαρακτήρισε, χρονιά του 2019, στις χώρες τις Ευρώπης, καταγράφηκαν 18 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων, τηρουμένης της παραπάνω αναλογίας, οι νεκροί στην Κρήτη δεν θα έπρεπε να ξεπερνούν τους 11.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Λιονάκης κατέθεσε ότι:

«Οι οδηγοί έναντι των επιβατών, οι άνδρες έναντι των γυναικών, οι άνω των 55 ετών και οι κάτω των 25, η Κυριακή, το επαρχιακό οδικό δίκτυο και ο μήνας Σεπτέμβριος είχαν τα περισσότερα τροχαία συμβάντα

Με τον ίδιο να σημειώνει:

«Από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί κυκλοφορεί το 1/10 των οχημάτων στο διάστημα αυτό είχαμε τους περισσότερους νεκρούς το 1/3 του συνόλου

Εν κατακλείδι, ο κ. Λιονάκης σημείωσε:

«Θα είναι άξιο λόγου να σταθούμε στους δύο θανάτους αναβατών μηχανής (δυστυχώς ένας μετά από μέρες στην εντατική), στη περιοχή ευθύνης της Τροχαίας Ηρακλείου όπου διαχρονικά και κατά μέσο όρο είχαμε πάνω από 8 κάθε χρόνο.

Η μετανάστευση του προβλήματος από το ΒΟΑΚ στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει με τη παραδοχή, ότι η επίταση της αστυνόμευσης σε έναν άθλιο δρόμο έχει φέρει θετικά αποτελέσματα μαζί και με τα ελάχιστα χιλιόμετρα διαχωριστικού στηθαίου κατά μήκος του.

Ολοκληρώνοντας τις παρατηρήσεις μου να πω ότι με προβληματίζει η υψηλή κατανάλωση οινοπνεύματος από οδηγούς στο νησί μας και η εξίσου η υψηλή παραβίαση προτεραιότητας του άλλου, είτε πρόκειται για STOP είτε για εκ δεξιών προτεραιότητα. 

Σε αυτά τα τελευταία δυστυχώς πρωτοπορούμε πανελλαδικά.

Τις Ευχές μου για κάθε καλό και τη παράκληση μου για να συνεχίσετε να βοηθάτε στη βελτίωση των δεικτών της Οδικής Ασφάλειας στο νησί μας».

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια