Κρήτη

Καραμανλής στην Κρήτη TV: Στόχος η αναβάθμιση του νησιού - Τι είπε για τα εμβληματικά έργα

«Μεγάλο στοίχημα για την χώρα και την κυβέρνηση» χαρακτήρισε ο υπουργός την μελλοντική αξιοποίηση της περιοχής του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Α. Καραμανλής, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΚΡΗΤΗ TV και την Κατερίνα Σαλαπάτα. Με αφορμή την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, σχετικά με το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο πρακτικά σηματοδοτεί την αρχή της υλοποίησης των έργων στον ΒΟΑΚ, ο υπουργός έκανε λόγω για την γενικότερη προσπάθεια αναβάθμισης της Κρήτης. Ο ίδιος, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο Καστελίου, την επόμενη μέρα του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», τα μεγάλα αρδευτικά έργα που έχουν προγραμματιστεί στο νησί, όπως και την δημιουργία νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά.

Τα έργα στον ΒΟΑΚ

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί την τρέχουσα στιγμή το μεγαλύτερο έργο οδοποιίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τον ίδιο να σημειώνει ότι το κοστοβόρο έργο χρειάζεται πόρους, χρονοδιάγραμμα και χάραξη ώστε να ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα, ο υπουργός ανέφερε ότι η Κυβέρνηση και το Υπουργείο εξετάζουν από πολύ κοντά την εξέλιξη των διαδικασιών. Σχετικά με το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος- Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., ο υπουργός σημείωσε την ικανοποίηση του για την έγκριση από τον υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ γνωστοποίησε ότι ακολουθεί το τμήματα Χανιά- Ηράκλειο, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα του συνολικού έργου. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι το τμήμα Χανιά- Ηράκλειο, μήκους 157χλμ., θα κοστίσει 1,5 δις. ευρώ, με τη σύμβαση παραχώρησης του έργου να αναμένεται για το πρώτο τρίμηνο του 2022 και τις προσφορές το καλοκαίρι του επόμενου έτους.

Ο προγραμματισμός έχει προχωρήσει ακόμη και για το τμήμα Κίσσαμος- Χανιά, με μήκος 38χλμ., για το οποίο αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες.

Σχετικά με το τμήμα Νεάπολης- Αγίου Νικολάου, ο υπουργός έκανε λόγο για το κόστος του έργου το οποίο ανέρχεται σε 147 εκατ. ευρώ και την δημοπράτηση του να προγραμματίζεται για τον ερχόμενο Ιανουάριο, το Υπουργείο βλέπει τις πρώτες μπουλντόζες να ξεκινάνε τις εργασίες μετά το πέρα του καλοκαιριού του 2022.

Όμβρια ύδατα

Σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως ο σχεδιασμός των έργων του ΒΟΑΚ λαμβάνει πλήρως υπόψιν την αντιπλημμυρική θωράκιση του έργου, διαβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να γίνει η παραμικρή εργασία χωρίς πρώτα να είναι εγγυημένη η ασφάλεια των πολιτών.

Οι εργασίες για το αεροδρόμιο Καστελίου

Σχετικά με το μεγαλόπνοο έργο της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι έχει γίνει έγκριση του «master plan», με την κυβέρνηση να δουλεύει σκληρά ώστε να καλύψει το χαμένο χρόνο, καθώς η πανδημία της Covid-19 πήγε πίσω τις εργασίες. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η Κρήτη να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες της για τις επόμενες δεκαετίες και θα είναι εφάμιλλο της τουριστικής της βιομηχανίας.

Η επόμενη μέρα για το «φιλέτο» στο Νίκος Καζαντζάκης

«Μεγάλο στοίχημα για την χώρα και την κυβέρνηση» χαρακτήρισε ο υπουργός την μελλοντική αξιοποίηση της περιοχής του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης». «Πρέπει να αποφύγουμε τα λάθη που έγιναν στο Ελληνικό», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως δεν υπάρχει περίπτωση η κυβέρνηση να πράξει μονομερώς, με τον κ. Καραμανλή να αναφέρει ότι το υπουργείο θα επιδιώξει την επαφή τόσο με την Περιφέρεια και τις Δημοτικές Αρχές όσο και με τις τοπικές κοινωνίες, δηλώνοντας προς όλες τις κατευθύνσεις ότι στο υπουργείο υπάρχουν ευήκοα ώτα.

Το μέγεθος του έργου απαιτεί την ανάλογη σοβαρότητα, με τον υπουργό να σημειώνει πως η ορθή εκμετάλλευση του ακινήτου πρόκειται να αλλάξει την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου, δηλώνοντας παράλληλα πως πέραν της τοπικής κοινωνίας και των αυτοδιοικητικών αρχών, τα αυτιά της κυβέρνησης είναι εξίσου ανοιχτά και για τους ιδιώτες αλλά και αυτούς που αναμένεται να χρηματοδοτήσουν το έργο. Είναι ζωτικής σημασίας η εκμετάλλευση του «Καζαντζάκης» να γίνει με τρόπο που θα αποφέρει ικανούς οικονομικούς πόρους, με τον κ. Καραμανλή να υπενθυμίζει ότι το έργο στο Καστέλι προϋποθέτει, εν μέρει, την ουσιαστική εκμετάλλευση του «Καζαντζάκης».

Ποιοι έχουν λόγο στο «Καζαντζάκης»;

Η πολυπλοκότητα του project, πέραν της τεράστιας έκτασης της περιοχής, σχετίζεται και με το γεγονός ότι το αεροδρόμιο δεν ανήκει μόνο σε ένα φορέα, καθώς δεν είναι μόνο οι Ένοπλες Δυνάμεις που έχουν λόγο στο αχανές ακίνητο. Ο κ. Καραμανλής ζήτησε από το ΤΑΙΠΕΔ να βοηθήσει στην γρήγορη ωρίμανση του έργου, ώστε να κινηθούν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες εκμεταλλεύσεις του πρώην αεροδρομίου, δηλώνοντας  χαρακτηριστικά «Όχι δεύτερο Ελληνικό, όχι άλλες χαμένες δεκαετίες».

Ειδικότερα, σε ότι έχει να κάνει με την προοπτική δέσμευσης τμημάτων του ακινήτου, ο υπουργός δήλωσε ότι το υπουργείο Άμυνας θέλει να διατηρήσει χώρους του πρώην αεροδρομίου για αμυντικούς λόγους, ξεκαθαρίζοντας δε πως τα υπουργεία Μεταφορών και Άμυνας είναι σε ανοικτή επικοινωνία ώστε οι δεσμεύσεις στο όνομα της Εθνικής Άμυνα να μην επηρεάσουν το γενικό project. Με την εικόνα να γίνεται πιο διαυγή εν καιρώ.

Αρδευτικά έργα, τα φράγματα δρομολογούνται

Πέραν από τον ΒΟΑΚ και το Καστέλι γίνονται πολύ σημαντικά αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα στο νησί, σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Πέραν από το φράγμα Πλατύ Ποταμού προγραμματίζονται ακόμη οι εργασίες στο φράγμα του Ταυρωνίτη όπως και του Δραμιανού, εξήγησε ο υπουργός. «Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων», ανέφερε ο κ. Καραμανλής με τον ίδιο να σημειώνει πως το κόστος των φραγμάτων για το νησί ανέρχεται σε 480-500 εκατ. ευρώ. Αναλυτικότερα, το φράγμα του Πλατύ Ποταμού αναμένεται να δημοπρατηθεί στα μέσα του 2022, με τον προϋπολογισμό του να φτάνει τα 130 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας το φράγμα του Ταυρωνίτη με 200 εκατ. ευρώ και του Δραμιανού με 70 εκατ. ευρώ.

Τα Δικαστικά Μέγαρα στο νησί

Νέα Δικαστικά Μέγαρα σε Ηράκλειο και Χανιά και «λίφτινγκ» στο Μέγαρο Ρεθύμνου αναμένεται να λάβουν χώρα, σε συνεργασία των υπουργείων Υποδομών και Δικαιοσύνης, με τον κ. Καραμανλή να σημειώνει πως οι σχετικές εργασίες εκτιμώνται κοντά στα 120 εκατ. ευρώ. Ήδη οι αρχές στα Χανιά βρίσκονται υπό αναζήτηση κατάλληλης έκτασης ώστε να φιλοξενηθεί στο μέλλον το νέο Μέγαρο.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια