Μάλια: Ελπίδα για τη «στοιχειωμένη» μαρίνα – Εικόνες εγκατάλειψης και υποβάθμισης

Κρήτη
Μάλια: Ελπίδα για τη «στοιχειωμένη» μαρίνα – Εικόνες εγκατάλειψης και υποβάθμισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσω ιδιώτη επενδυτή, ο νέος φορέας του έργου, ο Δήμος Χερσονήσου, επιχειρεί να ολοκληρώσει και να αξιοποιήσει τον ημιτελή, εγκαταλειμμένο τουριστικό λιμένα

Αναρίθμητα είναι τα προβλήματα που καταγράφονται στον ημιτελή τουριστικό λιμένα των Μαλίων, ο οποίος ξεκίνησε με μεγαλόπνοα σχέδια και προσδοκίες για την περιοχή αλλά έμεινε τελικά στη μέση.

Η εφημερίδα Νέα Κρήτη κατέγραψε στο οδοιπορικό της μεγάλα μπλόκα που έχουν ξεμείνει ατάκτως ερριμμένα στις παρυφές της λιμνολεκάνης, ένα μισοβυθισμένο σαπιοκάραβο, ξεχασμένο να σαπίζει, βουλιαγμένα ιστιοφόρα, από τα οποία διασώζεται μονάχα το κατάρτι.

Μετά το «ναυάγιο» του εγχειρήματος και την εγκατάλειψή του από το υπουργείο Τουρισμού, κατόπιν και των δύο άγονων διαγωνισμών που είχαν βγει «στον αέρα» πριν από χρόνια, στον ορίζοντα διαφαίνεται πλέον αχτίδα φωτός.

Ο νέος φορέας του έργου, ο Δήμος Χερσονήσου, που έχει πάρει πλέον την παραχώρηση, χρήση και εκμετάλλευση του ημιτελούς λιμένα, φιλοδοξεί να δώσει «ζωή» στη «στοιχειωμένη» μαρίνα.

Ήδη, όπως γνωστοποίησε ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος, ο Δήμος έχει προσφύγει σε τεχνικό σύμβουλο και προετοιμάζει διαγωνισμό παραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή, με σκοπό την ολοκλήρωση του ημιτελούς τουριστικού λιμένα και τη σύνθετη αξιοποίηση της ειδυλλιακής αυτής παραθαλάσσιας περιοχής, στο εκκλησάκι του Αγίου Πνεύματος.

«Γεφύρι της Άρτας»

Η μαρίνα των Μαλίων αποτελεί ένα ακόμα κλασικό παράδειγμα «γεφυριού της Άρτας». Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν ξεκίνησαν οι πρώτες προσπάθειες για τη δημιουργία δημοτικού λιμένα σκαφών αναψυχής, με δυνατότητα υποδοχής και εξυπηρέτησης 325 πολυτελών σκαφών. Η μαρίνα των Μαλίων θα υπηρετούσε την τουριστική αγορά των θαλάσσιων ταξιδιών δίνοντας μια νέα μορφή τουρισμού στην Κρήτη, ενώ συγχρόνως θα δημιουργούσε προϋποθέσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Το μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο αποτέλεσε το κυρίαρχο όραμα της τοπικής κοινωνίας τη δεκαετία του 1990, και η έναρξη του έργου γέννησε πολλές ελπίδες στην περιοχή.

Για την κατασκευή του θυσιάστηκε η πανέμορφη και προνομιούχα θαλάσσια περιοχή του Αγίου Πνεύματος. Το έργο δημοπρατήθηκε με επιτυχία, ωστόσο το αντικείμενο εργολαβίας περιορίστηκε τελικά στην κατασκευή προσήνεμου και υπήνεμου μόλου. Ακολούθησαν άγονοι διαγωνισμοί του υπουργείου Τουρισμού για την ολοκλήρωση των εργασιών, που έχουν εκτιμώμενο κόστος κοντά στα 4 εκατ. ευρώ, ενώ πλέον η υπόθεση έχει περάσει στα χέρια του Δήμου Χερσονήσου.

«Εδώ και δεκαετίες υπάρχει αυτή η ημιτελής κατασκευή της μαρίνας των Μαλίων. Στο παρελθόν είχαν γίνει δύο διαγωνισμοί από το υπουργείο Τουρισμού για να ολοκληρωθεί το έργο, αλλά δυστυχώς κατέστησαν άγονοι. Με προσπάθεια και αποδοχή όλων, και από την προηγούμενη δημοτική Αρχή, τον Μάιο του 2019 έγινε ένα σημαντικό βήμα. Η μαρίνα παραχωρήθηκε στον Δήμο Χερσονήσου.

Έχουμε ξεκινήσει ήδη τις διαδικασίες, μέσω τεχνικού συμβούλου, να προετοιμάσουμε διαγωνισμό παραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή για να ολοκληρωθεί και να αξιοποιηθεί ο ημιτελής τουριστικός λιμένας. Εκτιμούμε ότι με τις προσπάθειες που καταβάλλουμε και με καθημερινή αγωνία για το έργο ότι μπορεί να παραχωρηθεί. Ενδιαφέρον επενδυτικό υπάρχει. Και τώρα που είναι στα χέρια του Δήμου Χερσονήσου, οι κινήσεις μας είναι προς την κατεύθυνση της παραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει να αναπτύξει, να εξελίξει και να αλλάξει τον χώρο της μαρίνας, καθιστώντας τον χρηστικό προς όφελος της τοπικής κοινωνίας», ανέφερε σχετικά ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος.

Μεγάλες προοπτικές - Ο Ναυτικός Όμιλος της δίνει «ζωή»

Στη «στοιχειωμένη» μαρίνα των Μαλίων δε λείπουν πάντως και τα σημάδια «ζωής». Πέρα από τους ψαράδες και τα τουριστικά ημερόπλοια, ο τόπος παίρνει ζωή χάρη στις δραστηριότητες του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Μαλίων, οι άνθρωποι του οποίου περιμένουν να εξωραϊστεί το σκηνικό, κάνοντας λόγο για ένα σημείο με μεγάλες προοπτικές και σε επίπεδο ναυταθλητισμού.

«Το λιμάνι τα τελευταία 20 χρόνια έχει μείνει στάσιμο, με μπλόκια παρατημένα τριγύρω και με σκάφη βουλιαγμένα ή μισοβουλιαγμένα. Φυσικά δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του χώρου αν δε φύγουν τα σαπιοκάραβα. Ο χώρος εδώ έχει μεγάλες προοπτικές. Μπορεί να γίνει κάλλιστα ένας διεθνής αθλητικός προορισμός για αγώνες και προπονήσεις ακόμα και εθνικών ομάδων», επισήμανε ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Ηλίας Κοβατζής.

Μεγάλο βάρος στην παρουσία του Ναυτικού Ομίλου δίνει, όμως, και η πλευρά του Δήμου.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Σέγκος, «ο χώρος εδράζει σημαντικές δραστηριότητες, όπως είναι η αλιεία, τα τουριστικά σκάφη-ημερόπλοια και βεβαίως ο Ναυτικός Όμιλος. Όλες αυτές οι δραστηριότητες, με μια καλή συνεννόηση και συμφωνία με τον ιδιώτη επενδυτή, μπορούν κάλλιστα να παραμείνουν εδώ».

(Φωτογραφία Αρχείου Unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News