Κρήτη

Κρήτη: Μαθησιακά κενά ένεκα πανδημίας

Δύο μήνες και κάτι μετά την έναρξη του σχολικού έτους, οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν πως τα μαθησιακά κενά είναι μεγάλα, λόγω τηλεκπαίδευσης και κορωνοϊού

Μεγάλες και σοβαρές είναι οι ελλείψεις των μαθητών τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έκαναν σαφές πως ο αόρατος εχθρός δημιούργησε κενά στη μαθησιακή διαδικασία. Αυτή είναι μέχρι στιγμής η αποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας φορέων της Κρήτης, οι οποίοι παρατηρούν πως οι μαθητές έχουν, ένεκα της τηλεκπαίδευσης, σοβαρά κενά.

Το πρόβλημα είναι ορατό σε όλες τις τάξεις, ενώ οι φορείς εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για την έλλειψη κατανόησης του γενικότερου εκπαιδευτικού προβλήματος από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Πιο συγκεκριμένα, η εμφάνιση του κορωνοϊού είχε ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα την αλλαγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας από διά ζώσης σε εξ αποστάσεως, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα περιοριζόταν η διασπορά του ιού. Δύο μήνες και κάτι μετά την έναρξη του σχολικού έτους, οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν πως τα κενά είναι μεγάλα.

Η «ΝΚ» επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργο Μακράκη, ο οποίος μίλησε ανοιχτά για την κατάσταση που επικρατεί, ενώ υπογράμμισε πως η υπουργός Παιδείας αγνόησε επιδεικτικά τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για δημιουργία σχολικών μονάδων ενισχυτικής διδασκαλίας.

«Η υγειονομική κρίση δημιούργησε νέα δεδομένα στον χώρο της εκπαίδευσης, με την έννοια πως για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαμε την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων και η εκπαιδευτική διαδικασία γινόταν εξ αποστάσεως. Προφανώς δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία αυτή καθαυτή, δηλαδή τη μετάδοση της γνώσης και τη διαδικασία του μαθήματος. Είναι πολύ διαφορετική η διδασκαλία όταν πραγματοποιείται διά ζώσης με τη διδασκαλία που διενεργείται εξ αποστάσεως. Επίσης, υπήρξαν πολλά προβλήματα διασύνδεσης των μαθητών με την τηλεκπαίδευση, αλλά και η διάρκεια της τηλεκπαίδευσης που ήταν αρκετά μεγάλη, πράγμα που σημαίνει πως υπήρξε κόπωση στους μαθητές.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνέτειναν στη διαπίστωση ότι δημιουργήθηκαν όντως μαθησιακά κενά. Και είναι μια εικόνα που συναντάμε στους μαθητές μας. Είναι ενδεικτικό ότι τα παιδιά της Α’ Δημοτικού του σχολικού έτους 2019-2020 για δύο χρόνια έζησαν ελάχιστα το κλίμα της σχολικής τάξης, το κλίμα της διά ζώσης εκπαίδευσης με τον δάσκαλο. Εμείς υποστηρίζουμε ως εκπαιδευτική κοινότητα την ύπαρξη δομών ενισχυτικής διδασκαλίας για τα παιδιά και ιδιαιτέρως για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Δυστυχώς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν υιοθέτησε καμία από αυτές τις προτάσεις για επιπλέον ενισχυτική στήριξη με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς», τόνισε ο κ. Μακράκης.

Κάθε χρόνο και χειρότερα

Την ίδια στιγμή, μεγάλα είναι και τα μαθησιακά προβλήματα που υπάρχουν στη Γ’ Λυκείου εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης. Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, στα θετικά μαθήματα, όπως είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα κενά είναι μεγάλα ένεκα της τηλεκπαίδευσης, η οποία μειώνει τις απαιτήσεις. Ο μαθητής δεν έχει την ίδια διάθεση να κάνει επαναλήψεις.

«Έχει υποβαθμιστεί το επίπεδο των Μαθηματικών με τον χρόνο εξαιτίας των μειωμένων απαιτήσεων και κυρίως του γεγονότος ότι η μετάβαση από τη μια τάξη στην άλλη τάξη δεν απαιτεί απολυτήριες εξετάσεις. Τα Μαθηματικά είναι βασικό μάθημα και, δυστυχώς, τα κενά είναι δύσκολο να καλυφθούν. Ένεκα της πανδημίας, τα πράγματα χειροτέρεψαν. Τα τελευταία δύο χρόνια, οι μαθητές του Λυκείου δεν έχουν δώσει εξετάσεις και, όταν δεν εξετάζεσαι σε κάποιο μάθημα, μειώνεται η προσπάθεια του μαθητή να κάνει μια σωστή επανάληψη, να διαβάσει κ.λπ. Ο κορωνοϊός λειτούργησε αρνητικά και φέτος η Γ’ Λυκείου είναι χειρότερη από κάθε χρονιά», ανέφερε ο πρόεδρος του Παραρτήματος Ηρακλείου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Ανδρέας Βαρβεράκης, ενώ συνέχισε τονίζοντας: «Τα δύο χρόνια άφησαν αρνητικό αποτύπωμα. Στην τηλεκπαίδευση, ο μαθητής ενδεχομένως να βάλει το όνομά του και να παρακολουθεί με υποθετικό τρόπο. Εάν ο μαθητής δεν είναι ευσυνείδητος, η παρουσία του είναι τυπική. Τα μαθησιακά προβλήματα υπήρχαν και ο κορωνοϊός επέτεινε τα προβλήματα. Φέτος θα είναι πιο χαμηλές οι “πτήσεις” των μαθητών σε όλα τα σχολεία».

«Δεν υπήρξε αρκετός χρόνος εμπέδωσης»

Με διαδικασίες εξπρές η διδακτέα ύλη

Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης, Μιχάλης Καραδημητρίου, υποστήριξε πως τα κενά των μαθητών είναι μεγάλα εξαιτίας της μη εμπέδωσης της διδαχθείσας ύλης, ενώ την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας επιδεικνύει μια στάση έλλειψης κατανόησης.

«Οι μαθητές έχουν ελλείψεις, καθώς η διδακτέα ύλη στο μάθημα της Φυσικής διδάχθηκε αρκετά γρήγορα. Τα παιδιά δεν είχαν τον χρόνο να την εμπεδώσουν όπως θα έπρεπε. Και είναι ένα γεγονός που το βλέπουμε στη φετινή ύλη. Υπάρχει πρόβλημα και νιώθω πως η υπουργός Παιδείας δε το αντιλαμβάνεται, καθώς η ύλη και ο προγραμματισμός στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου προχωράει σαν να μην έχει συμβεί απολύτως τίποτα. Προφανώς, οδηγούμαστε σε Τράπεζα Θεμάτων, η οποία δε λαμβάνει υπόψη τα μαθησιακά κενά των μαθητών. Αυτή είναι η κατάσταση. Οι έννοιες των θετικών μαθημάτων απαιτούν χρόνο εμπέδωσης και αυτός ο χρόνος δεν υπήρχε την προηγούμενη περίοδο εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης», υποστήριξε ο κ. Καραδημητρίου.

(φωτογραφία: Intime)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια