Κρήτη

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Κέρδος έως 50% για παραγωγούς και επιχειρηματίες της Κρήτης

Μετά τον ένα χρόνο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κρήτη, φαίνεται πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα ευνοημένες

Μείωση του μεταφορικού κόστους της τάξης του 25-50% προσφέρει το μεταφορικό ισοδύναμο στην εφαρμογή του για τους παραγωγούς και επιχειρηματίες της Κρήτης, σύμφωνα με τον κ. Μανόλη Αλιφιεράκη, πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ηρακλείου.

Μετά τον ένα χρόνο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κρήτη φαίνεται πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα ευνοημένες, αφού αποκομίζουν οφέλη και κέρδη για την εγχώρια, περιφερειακή και εθνική οικονομία.

Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται στο γεγονός πως στην Κρήτη το μεταφορικό ισοδύναμο εφαρμόζεται μερικώς και όχι πλήρως, καθώς ακόμη παραμένει το “αγκάθι” για τα φυσικά πρόσωπα/επιβάτες.

Όπως αναφέρει ο κ. Αλιφιεράκης, το σωστό και ηθικό είναι να υπάρξει πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου και στα φυσικά πρόσωπα, τους επιβάτες των θαλάσσιων μέσων μεταφοράς.

Το μεταφορικό ισοδύναμο έχει να κάνει με το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς. Το πλεονέκτημα που προσφέρει είναι πως εξισώνει το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μεταφοράς.

Αξίζει να αναφερθεί πως η συζήτηση για τη θέσπιση του μεταφορικού ισοδύναμου ξεκίνησε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Η κυβέρνηση πρότεινε την εξίσωση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών στα χερσαία και θαλάσσια μέσα, ωστόσο οι τελικές υπογραφές και η ψήφισή του στην ελληνική Βουλή έγινε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ήταν ένα πάγιο αίτημα εμπόρων και προσώπων, αλλά και των νησιωτικών κοινωνιών.

Μανόλης Κουμαντάκης - «Θετικό μέτρο, παρά τα προβλήματα»

Ο Μανόλης Κουμαντάκης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, μίλησε στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη» για το μεταφορικό ισοδύναμο, λέγοντας χαρακτηριστικά πως η έλλειψή του λειτούργησε αρνητικά για την εθνική οικονομία.

«Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ξεκίνησε στις αρχές του 2020. Το καλοκαίρι του 2019 υπήρχαν συνεχείς διαβουλεύσεις μεταξύ της κυβέρνησης, τοπικών παραγόντων και εκπροσώπων της τοπικής οικονομίας με σκοπό να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο στην Κρήτη. Εμείς οι έμποροι θεωρούσαμε πως η Κρήτη είχε πέσει σε δυσμένεια και γινόταν λιγότερο ανταγωνιστική σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδας, και πιο συγκεκριμένα με άλλα νησιά. Πρόκειται για ένα μέτρο που έχει εφαρμοστεί στην Ευρώπη και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά η Κρήτη ήταν εκτός του χάρτη. Το αποτέλεσμα ήταν να υπήρχε ένα αρκετά μεγάλο κόστος μεταφοράς, το οποίο δεν καλυπτόταν, και η μεγάλη περιφερειακή οικονομία της Κρήτης να έχει υποστεί “τραύμα”. Ενάμιση χρόνο μετά και παρά τα όποια προβλήματα, το μεταφορικό ισοδύναμο λειτουργεί θετικά για τις επιχειρήσεις», υποστήριξε χαρακτηριστικά ο κ. Κουμαντάκης.

Μανόλης Αλιφιεράκης - «Δίνει ώθηση στις επιχειρήσεις»

Δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη μέχρι και αυτή τη στιγμή για τα πρόσωπα όπως προκρίνει ο κ. Αλιφιεράκης, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου να παραμένει μέχρι και σήμερα ανεπαρκής, ατελής και μη ολοκληρωμένη. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, ενισχύει και στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων, αφού τα προϊόντα που διοχετεύει η κρητική οικονομία στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι πολλά. Με πιο απλά λόγια, το μεταφορικό ισοδύναμο λειτουργεί ως μια θετική εξέλιξη και ως επιταχυντής εξελίξεων για τις επιχειρήσεις εκείνες που έχουν μικρό αριθμό εργαζομένων, μικρό ετήσιο κύκλο εργασιών και ετήσιο ισολογισμό. Το κέρδος υπολογίζεται από 25 έως και 50%.

«Εμείς ως φορείς είχαμε εκφράσει από την αρχή τη δυσαρέσκειά μας που η Κρήτη έμενε εκτός του γενικού κανόνα και θεωρούταν διαχρονικά ως μέρος της ηπειρωτικής χώρας. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφερε προς συζήτηση και διαβούλευση το μεταφορικό ισοδύναμο, αλλά ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή από τη Νέα Δημοκρατία. Μέχρι αυτή τη στιγμή είναι μη ολοκληρωμένο, αφού δεν αφορά πρόσωπα», υπογραμμίζει ο κ. Αλιφιεράκης, ενώ συνεχίζει λέγοντας: «Το κέρδος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του Ηρακλείου όσον αφορά το κόστος μεταφοράς αγγίζει πλέον το 25 με 50%. Αυτό σημαίνει πως ένας Ηρακλειώτης έμπορος ή επιχειρηματίας, που θα έστελνε το εμπόρευμά του στην Αθήνα και θα πλήρωνε 100 ευρώ, τώρα τον τελευταίο χρόνο πληρώνει μόνο 50-75 ευρώ. Βέβαια, πρέπει να επισημανθεί πως στις μεταφορές προϊόντων που είναι πιο μαζικές το κέρδος είναι λιγότερο. Σε κάθε περίπτωση, η ώθηση που δίνει στις επιχειρήσεις είναι βαθιά αναπτυξιακή και η επιδότηση είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια