Κρήτη

Κρήτη: Ανάστατοι γονείς και εκπαιδευτικοί για τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Ηχηρό όχι στην κατάργηση τμημάτων στο Δημοτικό Σχολείο Καντάνου - Κινητοποιούνται ενάντια στις συγχωνεύσεις οι σχολικές κοινότητες

Ανάστατοι είναι γονείς και εκπαιδευτικοί στην Κρήτη με αφορμή την απόφαση του Υπουργείου για τη συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία. Ήδη για δεκάδες σχολεία υπάρχουν αποφάσεις για δημιουργία τμημάτων ακόμη και με 29 μαθητές. Μέσω των ομοσπονδιών τους και των συνδικαλιστικών τους οργάνων, τόσο οι γονείς όσο και οι δάσκαλοι και καθηγητές κινητοποιούνται, απαιτώντας να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα από τα υφιστάμενα, καθώς και να μην επανέλθει η εποχή των υπεράριθμων μαθητών στις σχολικές αίθουσες!

Στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά, όπως και σε άλλες διευθύνσεις στην Κρήτη, πραγματοποιήθηκαν τις δύο προηγούμενες μέρες κινητοποιήσεις που αναμένεται να κλιμακωθούν. Ηχηρό όχι στη μετατροπή του δημοτικού σχολείου της Καντάνου από εξαθέσιο σε τριθέσιο, είπαν μαζικά χθες δάσκαλοι, γονείς και στελέχη της δημοτικής αρχής.

Ο δήμαρχος Καντάνου Σελίνου κ. Αντώνης Περράκης στηρίζει και συμμετέχει στον αγώνα για τη διατήρηση όλων των τμημάτων του σχολείου του μαρτυρικού χωριού, στο οποίο φοιτούν μαθητές από δεκάδες απομακρυσμένα ορεινά χωριά της περιοχής. «Όταν μιλάμε για αποκέντρωση, για ορεινό και δυσπρόσιτο όγκο, δεν είναι μια αφηρημένη έννοια στην ελληνική πολιτεία. Είναι μια έννοια η οποία πρέπει να συνοδεύεται από στοιχειώδεις υποδομές. Αυτές είναι που θα κρατήσουνε τον κόσμο στα χωριά» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης

⇒ Ιεράπετρα: Αντιδρούν και οι δάσκαλοι για τη συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία


Η κ. Ελένη Καλαϊτζή, πρωτοδιόριστη διευθύντρια του δυσπρόσιτου Δημοτικού Σχολείου της Καντάνου μετέφερε την αγωνία όλων των εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών του σχολείου. «Ενδεικτικά θα σας πω ότι η πρώτη τάξη έχει πέντε μαθητές. Θα πει κάποιος ότι είναι λίγοι. Όμως δεν είναι, αν αναλογιστείτε ότι κάνουν μάθημα σε μια αίθουσα 2Χ2, την ώρα που πρέπει να τηρούμε τα μέτρα για τον κορωνοϊό κι ενώ τα παιδιά είναι ανεμβολίαστα. Στο τμήμα αυτό που για το Υπουργείο είναι ο αριθμός πέντε,  συνυπάρχουν παιδιά με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες. Τα παιδιά δεν είναι αριθμοί. Χρειάζονται έναν δάσκαλο σε κάθε τμήμα». 

Διαβάστε επίσης

⇒ Ιεράπετρα 2ο Λύκειο: Έντονες αντιδράσεις για την συγχώνευση τμημάτων

Τα «πυρά» που συγκεντρώνει το υπουργείο Παιδείας αφορούν πρωτίστως τον κίνδυνο υγείας από τους υπεράριθμους μαθητές μέσα σε μικρές αίθουσες διδασκαλίας, κάτι που όπως λένε θα οδηγήσει σε διασπορά του κορωνοϊού εντός των εκπαιδευτικών δομών. Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Γονέων Κρήτης κ. Σταύρος Ζώης επεσήμανε ότι «σε μια εποχή που λέμε ότι πλήττονται μικρές ηλικίες από την πανδημία, εμείς αντί να αραιώνουμε μαθητές, τους συσσωρεύουμε. Σύμφωνα δε με τα μέτρα για τις αποστάσεις στις σχολικές αίθουσες, μια αίθουσα με είκοσι οκτώ μαθητές θα πρέπει να είναι 135 τετραγωνικά! Καταλαβαίνεται ότι δεν υπάρχει πουθενά τέτοια αίθουσα»!

Η ανακοίνωση της απόφασης του υπουργείου Παιδείας έρχεται μετά από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης και χαμένων διδακτικών ωρών και με το κλίμα να είναι ήδη δυσμενές λόγο και της κατάργησης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.  Ένα ακόμη θέμα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Χανίων κ. Γρηγόρη Γκουλούση, είναι «αυτό με τις συγχωνεύσει ς τάξεων που μας ανησυχεί ακόμη περισσότερο όταν τα παιδιά στη μέση της χρονιάς θα πρέπει να αλλάξουν βιβλία ,διδακτέα ύλη και να πάνε σε μια νέα πραγματικότητα».

Από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας, ο Γενικός Γραμματέας, Αλέξανδρος Κόπτσης χαρακτήρισε τη συγχώνευση τμημάτων ως «εξορθολογισμό» σημειώνοντας ότι «κάποτε έπρεπε να γίνει αφού υπάρχει μεγάλο πλεόνασμα εκπαιδευτικών ωρών.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια