Β. Κικίλιας: Τουριστικές πτήσεις και το Νοέμβριο στην Κρήτη

Κρήτη
Β. Κικίλιας: Τουριστικές πτήσεις και το Νοέμβριο στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο 63% η πληρότητα για την εβδομάδα 13-19 Σεπτεμβρίου – «Φέρνουμε διάταξη για τα παραδοσιακά ταβερνάκια», ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας

Λεπτομερή στοιχεία για την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς έδωσε σήμερα Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου, σε συνέντευξη του σε πρωινή εκπομπή στο Open, o υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, οποίος, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι για την εβδομάδα 13-19 Σεπτεμβρίου, η πληρότητα στα καταλύματα και στα ξενοδοχεία όλης της χώρας έφτασε στο 63%

«Για να καταλάβετε το μέγεθος της ζήτησης που υπάρχει πλέον για τη χώρα, η γερμανική αεροπορική Condor θα πραγματοποιεί πτήσεις και το Νοέμβριο στην Κρήτη.

Μιας και μιλάμε σήμερα για την ελληνογαλλική συμφωνία, η πρώτη χώρα επιλογής των Γάλλων τον Ιούνιο για διακοπές ήταν η Ελλάδα, με αύξηση 88% των επισκεπτών σε σχέση με το 2019 και 18% των εσόδων για τη χώρα μας.

Και τον Ιούλιο ξεπεράσαμε τη Γαλλία, την ίδια τη χώρα τους.  Οι Γάλλοι κάνουν κατά κύριο λόγο εσωτερικό τουρισμό, στα 2/3 τους».

Για πρώτη φορά στην ιστορία της γαλλικής Δημοκρατίας, η Ελλάδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ Γαλλίας, έγινε η πρώτη χώρα προορισμού ακόμα και πάνω από τον εσωτερικό τουρισμό της Γαλλίας.

Επίσης, η Jet2, ο μεγαλύτερος tour operator της βρετανικής αγοράς, ζητάει να ανοίξει προορισμούς στην Ελλάδα και στην Αθήνα από τον Απρίλιο που μας έρχεται.

Οι Βρετανοί φιλοδοξούν να φέρουν πιο νωρίς την τουριστική περίοδο. Τα περισσότερα τουριστικά καταλύματα και ειδικά τα υψηλού επιπέδου σε όλα τα νησιά μας και στους τουριστικούς προορισμούς έχουν κόσμο και θα υπάρχει αυτό και τον Οκτώβριο και στην Κρήτη και το Νοέμβριο.

Η πληρότητα στην Κρήτη

Σε 2,08 εκατομμύρια επισκέπτες ανέρχονται οι αεροπορικές αφίξεις ξένων επισκεπτών στην Κρήτη με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία από τα αεροδρόμια του Ηρακλείου και των Χανίων.

Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο η Κρήτη έχει ξεπεράσει το 50% του 2019, αλλά ελπίζει βάσιμα για σημαντική διόρθωση των τουριστικών μεγεθών της σε σχέση με το 2019, αφού μένουν ακόμα 60 και πλέον ημέρες για να πέσει η αυλαία της φετινής τουριστικής σεζόν για το νησί.

Φορείς της τουριστικής βιομηχανίας του νησιού κάνουν λόγο για μια χρονιά, που η έναρξη της δεν προμήνυε την παρούσα εξέλιξη και φυσικά χαρίζει χαμόγελα αισιοδοξίας στους ξενοδόχους και όχι μόνο, που κάνουν λόγο για σημαντική κερδοφορία.

Η Κρήτη εκτός του γεγονότος ότι πρωταγωνιστεί στην προσέλευση τουριστών, θα προχωρήσει και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με πληρότητα καλοκαιριού. Ο Σεπτέμβριος κλείνει με την πληρότητα να αγγίζει "ταβάνι", ο δε Οκτώβριος προμηνύεται σε ένα πολύ καλό μήνα για το νησί και ο Νοέμβριος μένει να αποδειχθεί αν θα αποτελέσει έναν μήνα που οι Γερμανοί θα τον σφραγίσουν με την παρουσία τους.

"Κανείς δεν υπολόγιζε τον Μάιο και τον Ιούνιο αυτό που θα ακολουθήσει".

Κανείς δεν υπολόγιζε τον Μάιο και τον Ιούνιο αυτό που θα ακολουθήσει τον Ιούλιο στις αφίξεις επισκεπτών, σημειώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ το μέλος του ΞΕΕ και πρόεδρος των ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανόλης Τσακαλάκης. Είχαμε μια έκρηξη των κρατήσεων από τις 15 Ιουλίου και υπήρξαν στιγμές που δεν μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες, όπως θα έπρεπε, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλάκης. Στο σημείο αυτό εξηγεί πως το μέγα ζήτημα της εφετινής τουριστικής περιόδου για το νησί ήταν η αναζήτηση προσωπικού. Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο που γινόντουσαν οι προσλήψεις στα ξενοδοχεία κανείς δεν εγγυόταν για την ομαλή εξέλιξη της χρονιάς στον κλάδο των ξενοδοχείων, απόρροια της πανδημίας και έτσι έστρεψε μεγάλη μερίδα του εργατικού δυναμικού σε άλλες μορφές απασχόλησης. Αυτό είχε σαν συνέπεια να υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού στα ξενοδοχεία της Κρήτης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Υπολογίζεται ότι πανελλαδικά έλλειψαν 130.000 εργαζόμενοι από τα ξενοδοχεία.

Η Κρήτη επιμηκύνει το τουριστικό προϊόν εως τον Νοέμβριο"

Τα βλέμματα των εμπειρογνομώνων του κλάδου είναι πλέον στραμμένα στο επόμενο δίμηνο. Ο κ. Βαμιεδάκης κάνει λόγο για έναν γεμάτο Σεπτέμβριο, αλλά και Οκτώβριο και για έναν δυνατό Νοέμβριο, καθώς μεγάλες αεροπορικές εταιρίες από Γερμανία, όπως η Condor έχει προγραμματίσει πτήσεις για Νοέμβριο στην Κρήτη.

Στην Κρήτη το καλοκαίρι δεν τελειώνει ... με τους φορείς του νησιού να δημιουργούν δρώμενα που ενισχύουν την παραπάνω διαπίστωση. Με στόχο τη συμβολή στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής αυτής και την παρακίνηση όλο και περισσότερων ανθρώπων να βιώσουν ξεχωριστές εμπειρίες με την οικογένειά τους, την παρέα και τους φίλους τους επισκεπτόμενοι εξαιρετικούς Ελληνικούς προορισμούς. Για το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου (24 - 26 Σεπτεμβρίου) σχεδιάστηκε ένα τριήμερο αθλητικό και ψυχαγωγικό event με ιδιαίτερο χρώμα, κοσμοπολίτικο αέρα και αθλητικό πνεύμα.

Παράλληλα κορυφώνονται οι προετοιμασίες για τη διεξαγωγή του 7ου Golden Age Gym Festival στο Ρέθυμνο, μία διοργάνωση που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία με την υποστήριξη της European Gymnastics. Λίγο πριν την τελική ευθεία για τη διοργάνωση, που θα πραγματοποιηθεί από 2 - 9 Οκτωβρίου, οι συμμετοχές πλησιάζουν τις 500 από 17 χώρες: Τσεχία, Εσθονία, Ιταλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Λετονία, Ελβετία, Γαλλία, Λουξεμβούργο, Ρωσία, Λιθουανία, Γερμανία, Δανία, Φινλανδία, ΗΠΑ, Αζερμπαϊτζάν, αλλά και την Ελλάδα.

Φέρνουμε διάταξη για τα παραδοσιακά ταβερνάκια και την προστασία της φυσιογνωμίας τους

Θα προασπίσουμε επίσης και το ιδιαίτερο χρώμα του τουρισμού μας. Θα έρθει η διάταξη για τα παραδοσιακά ταβερνάκια ανά περιοχή. Δεν θα μπορούν αυτά να αλλοιωθούν, να αλλοτριωθούν και να εξαφανιστούν. Αυτό είναι το χρώμα της χώρας μας. Είναι η εικόνα η οποία μαγεύει τους πάντες.

Πρέπει να μπορούμε να προασπίσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και αυτή η πολύ μεγάλη βιομηχανία να αυξάνει με βιώσιμο τρόπο. Τίθεται και θέμα βιωσιμότητας. Ο επισκέπτης λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη του εάν η χώρα είναι φιλική προς το περιβάλλον, εάν τα καταλύματα, τα ξενοδοχεία, είναι τέτοια που προστατεύουν το περιβάλλον, αν υπάρχουν υποδομές και ασφάλεια.

Τα κερδίσαμε αυτά τα δύο τελευταία χρόνια με τον τρόπο με τον οποίο χειριστήκαμε την πανδημία, τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Δώσαμε τη δυνατότητα πέρυσι που ήταν κλειστή όλη η Μεσόγειος, εμείς να ανοίξουμε παίρνοντας ένα υπολογισμένο ρίσκο το οποίο κερδίσαμε. Και φέτος τα νούμερα νομίζω ότι είναι εντυπωσιακά.

Η στρατηγική μας περιλαμβάνει δύο τουριστικές καμπάνιες

Η στρατηγική μας με τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμού φέτος έπειτα από συζήτηση και συμφωνία με τον Πρωθυπουργό, θα είναι δύο καμπάνιες. Μια πιο μικρή, πολύ νωρίτερα μέσα στο χρόνο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, για τους χειμερινούς εναλλακτικούς προορισμούς. Θα στηρίξουμε και εναλλακτικές μορφές τουρισμού στη χώρα και θα δείτε μετρήσιμα αποτελέσματα.

Και το δεύτερο κομμάτι, νωρίς την άνοιξη, εκεί που κλείνονται τα μεγάλα πακέτα για τον τουρισμό μας της νέας σεζόν. Φέτος στην Ελλάδα θα υπάρχει τουρισμός τον Απρίλιο και το Μάιο

Υπάρχει πολύ μεγάλος ανεκμετάλλευτος πλούτος στη χώρα μας, για παράδειγμα, στη Βόρεια Ελλάδα, πέριξ του Αγίου Όρους. Γίνονται επιχειρηματικές προσπάθειες αναβάθμισης των ξενοδοχειακών μονάδων εκεί, τις οποίες χαιρετίζουμε και υποστηρίζουμε. Και θέλουμε να προσελκύσουμε πακέτα και από τη δύση.

Θα γίνει προσπάθεια να γίνει προορισμός και από την Αμερική η Θεσσαλονίκη, home port για την κρουαζιέρα, όπως ανακοίνωσα. Το λιμάνι είναι στρατηγικό πλεονέκτημα και εργαλείο για εμάς, αλλά και από την Ανατολική Ευρώπη. Θέλουμε να συνάψουμε διακρατική συμφωνία και θα το κάνουμε αυτό μέσα στο χειμώνα, ώστε να ανοίξει πλήρως η αγορά από τη Ρωσία και από τις ανατολικές χώρες.

Στόχος μας να ευημερήσει η μέση ελληνική οικογένεια

Ο στόχος είναι μέσω του Τουρισμού, της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας, να ευημερήσει η μέση ελληνική οικογένεια. Να αυξηθεί το εισόδημα, να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας και να μπορέσουμε να παράξουμε ένα τέτοιο ποιοτικό τουριστικό προϊόν με περισσότερους επισκέπτες, κυρίως όμως ποιοτικότερους που αφήνουν μεγαλύτερο εισόδημα.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News