Λιμάνι Ηρακλείου: Ικανοποίηση για το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και αντιδράσεις

Κρήτη
Λιμάνι Ηρακλείου: Ικανοποίηση για το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και αντιδράσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εννέα επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών (67%) του ΟΛΗ

Ικανοποίηση στις τάξεις της κυβέρνησης, και αντιδράσεις στις τάξεις της αντιπολίτευσης καταγράφονται στον απόηχο της υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Με φόντο το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς επίσημο ενδιαφέρον εκδήλωσαν 9 επενδυτικά σχήματα από Ελλάδα και εξωτερικό, οι συναρμόδιοι υπουργοί έσπευσαν να εκφράσουν την έκδηλη ικανοποίηση και χαρά τους. Στον αντίποδα, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ αντιδρά, υπογραμμίζοντας πως το λιμάνι Ηρακλείου από την αξιοποίηση οδεύει τελικά "προς ξεπούλημα".

Ως γνωστόν, 9 επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν την περασμένη Παρασκευή, με την εκπνοή της προθεσμίας που είχε δώσει το ΤΑΙΠΕΔ, εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών (67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Κρήτης.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):

1) OLETE Limited.

2) Κοινοπραξία “Gray Pier Heraklion Port”, αποτελούμενη από τις εταιρείες “Καράτζη, Βιομηχανικές και Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις Α.Ε.” και “FHL H. Κυρακίδης, Μάρμαρα-Γρανίτες Α.Ε.”.

3) Κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A.- “Μινωικές Γραμμές”/Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία.

4) Κοινοπραξία Portek International Private Limited - GPH Cruise Port Finance LTD.

5) Κοινοπραξία “ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε.” - Attica Group.

6) Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - “Aviareps Ελλάς Α.Ε.”.

7) Κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. - Goldenstep Shipping Limited.

8) ΟΛΘ Α.Ε.

9) ΤΕΚΑΛ Α.Ε.

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Ικανοποίηση Σταϊκούρα-Πλακιωτάκη

Η εξέλιξη με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από 9 συνολικά επενδυτικά σχήματα, όπως τονίζουν από την κυβέρνηση, καταδεικνύει, για ακόμη μια φορά, τόσο την ορθότητα όσο και την αποτελεσματικότητα του στρατηγικού σχεδιασμού της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας.

Οι υπουργοί Οικονομικών, και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ.κ. Χρήστος Σταϊκούρας και Γιάννης Πλακιωτάκης, υπογράμμισαν μάλιστα από κοινού την ικανοποίησή τους για τη θετική αυτή εξέλιξη, επισημαίνοντας: «Συνεχίζουμε με μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, και πάντα με στόχο να μεγιστοποιήσουμε την αναπτυξιακή δυναμική των λιμανιών μας, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και συνολικά της ελληνικής οικονομίας».

Βέλη από τον ΣΥΡΙΖΑ

Την εναντίωση του στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου εκφράζει εκ νέου ο ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, στον απόηχο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από 9 “μνηστήρες” για την αποκρατικοποίηση του λιμένα.

«Με αφορμή την πρώτη φάση του διαγωνισμού που λήγει στο τέλος του μήνα από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τα όσα διαδραματίζονται τον τελευταίο καιρό στο λιμάνι του Ηρακλείου, για την επικείμενη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της μετοχής του ΟΛΗ, θα θέλαμε να επαναλάβουμε για πολλοστή φορά την πλήρη και ριζική αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου.

Έρχεται τώρα η κυβέρνηση της Ν.Δ. να υλοποιήσει τα παλιά μνημονιακά της σχέδια, δηλαδή του ξεπουλήματος του λιμανιού στο σύνολό του, ήτοι της χερσαίας ζώνης Ηρακλείου και της χερσαίας ζώνης Ληνοπεραμάτων, περιλαμβανομένων και των αλιευτικών καταφυγίων της Άρβης, του Κερατόκαμπου του δήμου Βιάννου και της Λούτρας του δήμου Γόρτυνας.

Το λιμάνι δεν παραμένει πλέον υπό δημόσιο έλεγχο, γιατί το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος περιέρχεται υπό τον μετοχικό έλεγχο ιδιώτη επενδυτή», αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας και συνεχίζει: «Επισημαίνουμε ότι την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, παρά το ότι ήμασταν μέσα σε ένα ασφυκτικό μνημονιακό πλαίσιο, ψηφίστηκε ο νόμος που επέτρεπε υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων με διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Σε αντίθεση, η Ν.Δ., ακυρώνοντας τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου χωρίς περιορισμούς.

Την περίοδο 2015-19, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και με δύσκολες μνημονιακές δεσμεύσεις, αναδείχτηκε ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, έτσι ώστε το λιμάνι μας να παίξει τον αναπτυξιακό ρόλο που του αρμόζει, όχι μόνο στο πλαίσιο της Κρήτης, αλλά και της Μεσογείου γενικότερα.

Τις δυνατότητες αυτές αναδεικνύει και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον 9 εταιρειών (σύμφωνα με πληροφορίες) για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου.

Εκφράζουμε για μια ακόμη φορά την πλήρη και ριζική αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου κατά το παράδειγμα τις COSCO, και καλούμε αρχικά τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης του νομού αλλά και τον λαό του νομού μας να ακυρώσει τα σχέδια της κυβέρνησης και να διαφυλάξει τον δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού.

Ναι στην αξιοποίηση με δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού, όχι στο ξεπούλημα.

Άλλωστε αυτό είναι το ευρωπαϊκό παράδειγμα αξιοποίησης των λιμανιών και όχι το ξεπούλημα της επιχείρησης».

Β. Κεγκέρογλου: Παρέμβαση για τη χερσαία ζώνη των Ληνοπεραμάτων

Ανοιχτό παραμένει, εντωμεταξύ, το θέμα της απόδοσης της χερσαίας ζώνης των Ληνοπεραμάτων στον Δήμο Μαλεβιζίου, με την κυβέρνηση, όπως προέκυψε κατά τη χθεσινή συζήτηση της επερώτησης του Βασίλη Κεγκέρογλου, να παραπέμπει ως προς τις οριστικές αποφάσεις στη δεύτερη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για το λιμάνι του Ηρακλείου...

Ο γραμματέας της Κ.Ο. και βουλευτής Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής τόνισε ότι «πρόκειται για μια περιοχή η οποία σήμερα φιλοξενεί εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας, που, όμως, προβλέπεται να μετεγκατασταθούν το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Περιβάλλοντος. Ουσιαστικά, ο λιμένας Ηρακλείου δεν έχει κάποια δραστηριότητα σε σχέση με αυτήν την περιοχή και θα πρέπει να εξεταστεί πάρα πολύ σοβαρά το αίτημα του Δήμου Μαλεβιζίου, προκειμένου αφενός μεν να μην παραχωρηθεί στον ιδιώτη που θα αναλάβει το λιμάνι Ηρακλείου η εκμετάλλευση αυτής της έκτασης, αλλά αφετέρου να αποδοθεί η χρήση, η εκμετάλλευση και η διαχείριση στον Δήμο Μαλεβιζίου και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, το οποίο υπάρχει και λειτουργεί για τον λιμένα της περιοχής Ληνοπεραμάτων, και είναι μια χερσαία ζώνη που ανήκει σε λιμάνι άλλου δήμου».

Στη συνέχεια ο κ. Κεγκέρογλου επέμεινε ότι σήμερα η χερσαία αυτή ζώνη είναι εγγύτερα στην περιοχή του λιμένα Ληνοπεραμάτων που διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο Μαλεβιζίου και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το Μαλεβίζι το δικαιούται και το αξίζει, γιατί πολλές δεκαετίες τώρα φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις απ’ όπου παράγεται η ενέργεια στο νησί, με περιβαλλοντική επιβάρυνση. Πολλές δεκαετίες τώρα φιλοξενεί στη συγκεκριμένη περιοχή τις εγκαταστάσεις που έχουν να κάνουν με τα καύσιμα και τα τσιμέντα. Πολλές δεκαετίες τώρα περιμένουν υπομονετικά πότε η Πολιτεία θα αποφασίσει τη μετεγκατάστασή τους. Και τώρα που η Πολιτεία αποφάσισε τη μετεγκατάσταση και το υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρεί σε αυτή, θα πρέπει στον Δήμο να αποδοθεί η περιοχή και όχι σε έναν ιδιώτη που ήρθε από το πουθενά να επενδύσει στον λιμένα του Δήμου Ηρακλείου, αλλά που δεν έχει καμία σχέση με την περιοχή».

Καταλήγοντας, ο κ. Κεγκέρογλου ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών να εξαντλήσει κάθε νομική δυνατότητα, κάθε δυνατότητα που έχει και παρέχεται από τον νόμο και τις συμβάσεις, για να εξαιρεθεί αυτή η ζώνη και να παραχωρηθεί στον Δήμο Μαλεβιζίου.

Ο υφυπουργός Οικονομικών με την απάντησή του παρέπεμψε στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, αφού εκεί, όπως είπε, «θα προσδιοριστεί η ακριβής περίμετρος της περιοχής παραχώρησης και συνεπώς τότε θα έχουμε πλήρη και ξεκάθαρη εικόνα για τις εκτάσεις που θα αξιοποιηθούν, αλλά και για τις εκτάσεις που ενδεχομένως μπορούν να παραχωρηθούν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Επίσης ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη η διαδικασία της διάδοχης κατάστασης για την ανάληψη της διαχείρισης των χερσαίων λιμενικών ζωνών, οι οποίες θα αποδεσμευτούν από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Αναφορικά με το ζήτημα για την απόδοση ποσοστού από τις εισπράξεις του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε., ο υφυπουργός ανέφερε ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τα έσοδα των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων είναι ανταποδοτικά με στόχο την κατασκευή, τη συντήρηση και τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών για την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News