Κρήτη

Κρήτη: «Πανδημία» και στην... εκπαίδευση των οδηγών

«Βρείτε μεγαλύτερες αίθουσες», τονίζουν οι εκπαιδευτές οδήγησης, και κάνουν λόγο για απαρχαιωμένο σύστημα

“Μπλοκάρει” λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας όλο το σύστημα της εκπαίδευσης οδήγησης στην Κρήτη, χωρίς να γίνεται ουσιαστική εκπαίδευση, όπως καταγγέλλει στην εφημερίδα  “Νέα Κρήτη”  ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης.

Τόσο στην Κρήτη, όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, ο ρυθμός εξέτασης των υποψήφιων μαθητών είναι εξαιρετικά αργός, την ώρα, μάλιστα, που το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας - με βάση και τις πάγιες διαπιστώσεις και παρατηρήσεις των ίδιων των εκπαιδευτών - χαρακτηρίζεται ως «αναχρονιστικό» και δεν “απαντάει” στις σύγχρονες ανάγκες για μια σωστή εκπαίδευση των οδηγών γύρω από τη σωστή οδική συμπεριφορά, για την ασφαλή οδήγηση, προκειμένου να σταματήσουν να σκοτώνονται στον δρόμο!

«Υπάρχει το πρόβλημα καταρχήν ότι δεν έχουν προσωπικό, έχει συσσωρευτεί πολύς κόσμος υποψηφίων, δεν προλαβαίνουν να βάλουν όλους τους υποψήφιους για εξετάσεις, λόγω COVID έχουν λίγα άτομα στις αίθουσες κ.λπ. Γίνεται ένας πανικός..! Εδώ υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα που πρέπει να αλλάξει και δεν αφορά το πρόβλημα μόνο στο Μηχανολογικό», λέει στην εφημερίδα  “Νέα Κρήτη” ο Λευτέρης Μιχελάκης.

 «Όλα αυτά τα ζητήματα δε βοηθάνε στη σωστή λειτουργία του συστήματος Εκπαίδευσης-Εξέτασης, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διάφορα προβλήματα. Αλλά είναι ένα γενικότερο θέμα επειδή την ευθύνη την έχουν οι Περιφέρειες, οι οποίες επιφορτίζονται με άλλη μια εργασία, η οποία θα πρέπει όμως να βγει. Και πρέπει να βρουν τον τρόπο οι Περιφέρειες και όχι τόσο οι υπηρεσίες...».

Τι γίνεται όμως σήμερα σε επίπεδο Κρήτης; Ο Λευτέρης Μιχελάκης εξηγεί ότι έχει συσσωρευτεί πλήθος υποψήφιων οδηγών και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, που η εξέτασή του στο θεωρητικό κομμάτι της εκπαίδευσης γίνεται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. «Υπάρχουν καθυστερήσεις στις εξετάσεις λόγω του ότι, παρά την προσπάθεια που γίνεται από το Μηχανολογικό, υπάρχουν και τα μέτρα που εφαρμόζονται λόγω COVID, με συνέπεια να μην μπορούν να βάλουν πολλά άτομα μαζί στην αίθουσα για να εξεταστούν. Αλλά εδώ υπάρχουν λύσεις... Μήπως θα έπρεπε να βρούμε μια πιο μεγάλη αίθουσα, για παράδειγμα, εκτός υπηρεσίας, την οποία θα στελεχώσουν και θα εξοπλίσουν για τις ανάγκες της εκπαίδευσης;».

Στο σημείο αυτό, ο Λευτέρης Μιχελάκης αναφέρεται στην Περιφερειακή Ενότητα του Ηρακλείου λέγοντας: «Το πρόβλημα για παράδειγμα στις Μοίρες είναι τεράστιο, όπου δεν κάνουν καθόλου θεωρητικές εξετάσεις. Και όλες τις εξετάσεις τις κάνουν στο Ηράκλειο. Πάρα πολλά παιδιά, λοιπόν, έρχονται από τις Μοίρες στο Ηράκλειο για να δώσουν σήματα. Άρα, αυτή η αίθουσα που έχουμε εδώ “φορτώνεται” και με αυτά τα παιδιά. Άλλο παράδειγμα; Στο Αρκαλοχώρι... Έχουμε μια μικρή αίθουσα. Βάζει έξι άτομα όλα κι όλα για θεωρητική εξέταση και τώρα λόγω COVID πρέπει να βάζουμε τέσσερα. Δηλαδή, ακόμα και όλη μέρα να κάνουμε εξετάσεις, δε λύνεται το πρόβλημα. Αν για παράδειγμα στο Αρκαλοχώρι κάνουμε πέντε επιτροπές σε μία μέρα, δεν προλαβαίνουμε να εξετάσουμε πάνω από 20 άτομα. Ανάλογα παραδείγματα συμβαίνουν και σε άλλες περιοχές. Λόγω του ότι δεν υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές, για να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες, έχουμε πρόβλημα. Και σε όλη την Κρήτη στη θεωρητική εξέταση το πρόβλημα της έλλειψης υποδομών είναι πολύ μεγάλο...».

Και, βέβαια, όλα είναι αλυσίδα, αφού θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η θεωρητική εξέταση, για να μπει στη συνέχεια ο υποψήφιος στον δρόμο και να εξεταστεί και πρακτικά. «Άντε πάλι να βρεις εκεί στον δρόμο να κάνεις επιτροπές. Γιατί έχουν πάρει πάρα πολλά άτομα σύνταξη και δεν μπορεί να βγει η δουλειά όπως πρέπει. Η καθυστέρηση συνολικά είναι μεγάλη», όπως επισημαίνει ο Λευτέρης Μιχελάκης.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το σύστημα της παραγωγής διπλωμάτων»

Στο μεταξύ, μέσα από όλη αυτή την ιστορία, όπως λέει ο Λευτέρης Μιχελάκης, «δίνουμε μεγάλη προσοχή στο να “βγάλουμε” τις εξετάσεις και αφήνουμε κατ’ ουσία σε δεύτερη μοίρα την εκπαίδευση... Ενώ για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης το πρόβλημα δεν είναι τόσο οι εξετάσεις. Κι αν δε δοθούνε σήμερα, θα δοθούνε αύριο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το σύστημα της παραγωγής διπλωμάτων. Το χαρακτηρίζουμε ως απαρχαιωμένο σύστημα. Έχει δώσει ό,τι είναι να δώσει. Δε βοηθάει σε τίποτα σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια. Δηλαδή, το ζόρι να βγάλουμε διπλώματα δε βοηθάει στο να βγάλουμε σωστούς οδηγούς στον δρόμο. Εμείς λέμε ότι, αν δεν καταργηθεί αυτό το σύστημα και αν δε βρούμε άλλους τρόπους - που υπάρχουν χίλιοι - δε θα ελευθερωθεί η δραστηριότητα του εκπαιδευτή ώστε να έχει μεγαλύτερη άνεση, για να κάνει σωστά την εκπαίδευση. Και να προσφέρει πραγματικά γνώσεις στον υποψήφιο, για να μπορεί αυτός στη συνέχεια να βγει με ασφάλεια στον δρόμο...».

Καταλήγοντας, ο Λευτέρης Μιχελάκης λέει ότι «σε ό,τι αφορά τις κάμερες στο αυτοκίνητο κατά την ώρα της εξέτασης, που έλεγε η προηγούμενη κυβέρνηση και τελικά δεν “πέρασε”, η Ν.Δ. τώρα με δικό της νομοσχέδιο πάει να τις επαναφέρει ως μέτρο. Εγώ πιστεύω ότι πάλι θα καταρρεύσει αυτό το μέτρο στην πράξη. Πάλι θα μείνει σε λόγια και η κατάσταση θα διαιωνίζεται. Αυτό που πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι οδηγοί είναι ότι προβλέπονται 25 μαθήματα θεωρίας και το λιγότερο 25 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης, για να μπορούν να βγάλουν δίπλωμα στη β’ κατηγορία αυτοκινήτου»...

Φωτογραφία: unsplash

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια