Το μεγάλο στοίχημα για την κρουαζιέρα - Οι προσδοκίες του Ηρακλείου - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες

Κρήτη
Το μεγάλο στοίχημα για την κρουαζιέρα - Οι προσδοκίες του Ηρακλείου - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταξύ των λιμανιών που ξεχωρίζουν στον σχεδιασμό των εταιρειών για homeporting σημαντική θέση έχει το Ηράκλειο αλλά και η Κέρκυρα - Τι πρέπει να γνωρίζει ένας επιβάτης πριν την επιβίβασή του

Πάνω από 40 κρουαζιερόπλοια προγραμματίζονται να επισκεφτούν 45 ελληνικά λιμάνια μεταξύ Μαΐου και Νοεμβρίου φέτος, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, με την αισιοδοξία για ακόμα πιο ενθαρρυντικά στοιχεία όσο προχωράει το καλοκαίρι. Aida, Celebrity, Costa, Hapag Lloyd, MSC, Norwegian, Royal Caribbean, Seabourn, Silversea και TUI, μαζί με την Celestyal Cruises, έχουν σχεδιάσει σημαντικά προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο γι’ αυτήν την καλοκαιρινή σεζόν.

Ο Πειραιάς θα είναι το homeport για κρουαζιερόπλοια της Azamara Cruises, της Celebrity Cruises, της Celestyal Cruises, της Holland America Cruise Line, της Norwegian Cruise Line, της Seabourn Cruises και της Silversea Cruises. Μάλιστα η Celebrity επέλεξε το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας για το παγκόσμιο ντεμπούτο του νεότερου σκάφους της, του “CelebrityApex”. Μεταξύ των λιμανιών που ξεχωρίζουν στον σχεδιασμό των εταιρειών για homeporting σημαντική θέση έχει το Ηράκλειο αλλά και η Κέρκυρα. Για να αντιληφθεί κανείς τη σημασία του τομέα, είναι χαρακτηριστικό ότι η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία πριν την πανδημία άγγιζε τα 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια έσοδα προσφέροντας άμεσα και έμμεσα σχεδόν 12.000 θέσεις εργασίας.

Τι πρέπει να γνωρίζει ένας επιβάτης

O πλοίαρχος Γιώργος Κουμπενάς, επιχειρησιακός διευθυντής της Celestyal Cruises, Optimum Shipmanagement Services S.A και πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγεί τη διαδικασία που θα ακολουθεί φέτος κάθε επιβάτης, προκειμένου να ταξιδέψει με κρουαζιερόπλοιο, που πραγματοποιεί κυκλικά περιηγητικά ταξίδια στην Ελλάδα. Αναφέρει ότι 72 ώρες πριν την επιβίβασή του θα πρέπει να έχει είτε διαγνωσθεί αρνητικός σε εργαστηριακό έλεγχο για COVID-19 με τη μέθοδο PCR, είτε να έχει πιστοποιητικό εμβολιασμού από δημόσια Αρχή και να έχουν περάσει 14 ημέρες, είτε να έχει test αντισωμάτων από κορωνοϊό. Τονίζει ότι, σύμφωνα με την οδηγία του προγράμματος Healthy Gateways της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συντονίζει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στη διάρκεια του embarkation (διαδικασία επιβίβασης στο πλοίο) στον κάθε επιβάτη θα γίνεται επιπλέον rapid test, ενώ θα πρέπει να συμπληρώσει τη σχετική δήλωση υγείας στην οποία θα αναφέρονται διάφορες πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση υγειονομικού κινδύνου.

Υποχρεωτική θερμομέτρηση

Κατά την είσοδο των επιβατών στο κρουαζιερόπλοιο είναι υποχρεωτική και η θερμομέτρηση. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κάποιος από τους επιβάτες πριν την αναχώρηση του κρουαζιερόπλοιου είναι θετικός στην ανίχνευση COVID, δε θα μπορεί να ταξιδέψει και, αν είναι μαζί με οικογένεια, θα πρέπει σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ να οδηγηθούν σε ξενοδοχείο καραντίνας. Σύμφωνα με τα γενικά υγειονομικά πρωτόκολλα, οι επιβάτες θερμομετρούνται καθημερινά μέσα στο πλοίο, όπου υπάρχουν αυτόματοι σταθμοί θερμομέτρησης. Υπάρχουν επίσης προειδοποιητικές πινακίδες και σήμανση για την τήρηση των μέτρων υγιεινής, όπως μάσκα και συχνό πλύσιμο των χεριών, ενώ σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα διατηρείται μειωμένη χωρητικότητα σε όλα τα σαλόνια και τα εστιατόρια του πλοίου για την τήρηση αποστάσεων και την αποφυγή συνωστισμού. Η εξυπηρέτηση των επιβατών στα μπουφέ και στα εστιατόρια του κρουαζιερόπλοιου γίνεται αποκλειστικά από μέλη του πληρώματος. Σημειώνεται επίσης ότι υπάρχει διαθέσιμος αριθμός καμπινών απομόνωσης σε ποσοστό του συνολικού αριθμού επιβαινόντων.

Συστήματα απολύμανσης

Ο κ. Κουμπενάς προσθέτει ότι σχεδόν σε όλα τα πλοία στην παρούσα κατάσταση δεν υπάρχει επανακυκλοφορία του αέρα, και συγκεκριμένα ο φυσικός αέρας, αφού ψύχεται, εισέρχεται στο σύστημα διατηρώντας την ψύξη στους χώρους του κρουαζιερόπλοιου και στη συνέχεια απορρίπτεται στην ατμόσφαιρα. Στην περίπτωση των πλοίων της Celestyal Cruises έχει εγκατασταθεί και σύστημα απολύμανσης του αέρα με ιονισμό “ATMOS” για τους δημόσιους χώρους καθώς και ειδικά φίλτρα, σειράς HEPA (υψηλής απόδοσης απορρόφησης σωματιδίων) όπου αυτό απαιτείται. Επίσης υπάρχει καθημερινή απολύμανση από το πλήρωμα του πλοίου στις καμπίνες και σε όλους τους χώρους επιβατών και πληρώματος.

Τα ενισχυμένα ιατρικά κέντρα των πλοίων με δυνατότητα εκτέλεσης μοριακών (PCR) tests και η εκπαίδευση όλου του προσωπικού αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ασφάλεια και την υγιεινή των επιβατών και του πληρώματος.

“Bubble” και “green” κρουαζιέρες

Η κάθε εταιρεία κρουαζιέρας εφαρμόζει τη δικιά της πολιτική στο πλαίσιο των εγκεκριμένων πρωτοκόλλων, όσον αφορά στον τρόπο διακίνησης των επιβατών στα λιμάνια που επισκέπτεται. Όπως αναφέρουν τα στελέχη του κλάδου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η φετινή καλοκαιρινή σεζόν θα ξεκινήσει με δύο τύπους κρουαζιέρας, τις “bubble” και τις “green”. Στις “green”, ή αλλιώς “πράσινες” κρουαζιέρες, όλοι οι επιβάτες όσο και τα πληρώματα των πλοίων θα είναι εμβολιασμένοι κατά της COVID-19 και θα μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στα λιμάνια στα οποία θα πιάνει το πλοίο, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που προβλέπονται.

Στις κρουαζιέρες που έχει υιοθετηθεί το “safe bubble” - στα Ελληνικά “ασφαλής φούσκα” - ακόμα και οι εμβολιασμένοι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα να “κατέβουν” στους προορισμούς τους μόνο ακολουθώντας οργανωμένες εκδρομές που έχει προγραμματίσει το πλοίο.

Επίσης κάποιες εταιρείες ακολουθούν μία ακόμη αυστηρότερη πολιτική, η οποία περιλαμβάνει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό όλων των επιβατών και την υποχρέωση να ακολουθεί τις οργανωμένες εκδρομές του πλοίου.

Η προετοιμασία των λιμανιών

Σημαντικό ρόλο παίζει και η προετοιμασία των λιμανιών για την εξυπηρέτηση των πλοίων και την αντιμετώπιση τυχόν κρουσμάτων. Για τον σκοπό αυτό τα λιμάνια έχουν χωριστεί σε τρεις κατηγορίες: τα λιμάνια επιβίβασης (home ports), τα λιμάνια ανάγκης (contingency ports) και τα λιμάνια προσέγγισης (transit ports).

Σε περίπτωση που υπάρξουν περισσότερα από τρία κρούσματα επάνω στο πλοίο που δε σχετίζονται μεταξύ τους, τότε και μετά την εξέταση της περίπτωσης από ειδική επιτροπή υπάρχει το ενδεχόμενο να ζητηθεί από το πλοίο να επιστρέψει στον λιμένα επιβίβασης. Τα λιμάνια ανάγκης μπορούν να υποδεχτούν πιθανά μεμονωμένα κρούσματα, ενώ τα λιμάνια προσέγγισης δεν έχουν τις σχετικές υποδομές για την υποδοχή τυχόν κρουσμάτων.

Επανεκκίνηση δραστηριοτήτων της Celestyal Cruises

«Η ελληνική κρουαζιέρα έχει επανεκκινήσει από τις 12 Ιουνίου. Προχωράμε με την ασφαλή επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων μας αυτό το καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα στις 12 Ιουνίου ξεκινήσαμε με το “Celestyal Crystal” που πραγματοποιεί home porting από τα λιμάνια του Πειραιά και του Λαυρίου με κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων», αναφέρει ο επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας, πλοίαρχος Γιώργος Κουμπενάς. Το κρουαζιερόπλοιο επισκέπτεται την Πάτμο, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Μήλο και τον Άγιο Νικόλαο στο Λασίθι.

Στις 28 Ιουνίου θα ξεκινήσει το κρουαζιερόπλοιο “Celestyal Olympia”, που θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες με την ονομασία “Μυθικό Αρχιπέλαγος” από το λιμάνι του Λαυρίου και θα επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τον Άγιο Νικόλαο, τη Ρόδο και τη Λεμεσό στην Κύπρο, ενώ θα πραγματοποιεί αφιξοαναχωρήσεις από το λιμάνι του Λαυρίου έως και τις 30 Αυγούστου. Επίσης θα υπάρχει δυνατότητα επιβίβασης και αποβίβασης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Από τις 30 Αυγούστου και για το υπόλοιπο της τουριστικής περιόδου, το “Celestyal Olympia” θα πραγματοποιεί τις κρουαζιέρες τριών και τεσσάρων διανυκτερεύσεων - “Εικόνες Αιγαίου” και “Εικόνες Εξερεύνησης” - από το λιμάνι του Λαυρίου. Όσοι επιβιβάζονται και αποβιβάζονται στη Θεσσαλονίκη θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν και την Αθήνα.

Η ΑΝΑΚΑΜΨΗ

Τα πρωτεία στο λιμάνι του Πειραιά

Το μεγάλο στοίχημα για την ανάκαμψη της κρουαζιέρας για το 2021 έχει ήδη ξεκινήσει, με το λιμάνι του Πειραιά να συγκεντρώνει για ακόμη μία φορά τα πρωτεία του κλάδου στην Ανατολική Μεσόγειο, αφού σύμφωνα με στελέχη του κλάδου η “ανταγωνίστρια” Καραϊβική ακόμη παραμένει “κλειστή” λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Η προσπάθεια πραγματοποιείται σε ένα δυσμενές περιβάλλον λόγω της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η πανδημία, ωστόσο στα θετικά παραμένει η αγάπη των ξένων τουριστών για την Ελλάδα.

Περισσότερα από 40 κρουαζιερόπλοια με τουλάχιστον 450 αφίξεις θα υποδεχτεί για τη φετινή περίοδο το λιμάνι του Πειραιά, ενώ το ντεμπούτο για τη φετινή τουριστική περίοδο έγινε ήδη με δύο κρουαζιερόπλοια, το “Mein Schiff 5”, με περίπου 1.000 επιβάτες, και το “Costa Luminosa” με 600 επιβάτες. Το λιμάνι του Πειραιά, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, αποτελεί, σύμφωνα με φορείς της κρουαζιέρας, υπόδειγμα για την ασφαλή διέλευση των επιβατών και την τήρηση των υγειονομικών μέτρων, εξυπηρετώντας το σύνολο των κρουαζιερόπλοιων που έχουν αιτηθεί να το επισκεφτούν. Παράλληλα τόσο στο μεγάλο λιμάνι όσο και σε άλλα λιμάνια υπάρχει κινητικότητα έτσι ώστε να εφαρμοστούν όλα όσα προβλέπονται στα σχετικά πρωτόκολλα υγείας.

(Φωτογραφία αρχείου unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News