Κρήτη

Φτιάχνουν την πρόσβαση στις παραλίες – Ποιες περιοχές της Κρήτης αφορά

Διαγωνισμός ύψους 451.000 ευρώ στη Σητεία

Μια καλύτερη απευθείας οδική πρόσβαση μεταξύ των δύο πιο ονομαστών παραλιών δίπλα στο Παλαίκαστρο, δηλαδή του διάσημου στους λάτρεις του windsurfing παγκοσμίως Κουρεμένου και της διάσημης για τις ψαροταβέρνες της Χιόνας, θέλει να διαμορφώσει τώρα ο Δήμος Σητείας, που έχει βγάλει ήδη διαγωνισμό με σκοπό την ανάθεση σχετικής εργολαβίας.

Πρόκειται συγκεκριμένα για το έργο “Βελτίωση του δρόμου από Κουρεμένο προς Χιόνα”, με εκτιμώμενη συνολική αξία 451.000 ευρώ (με ΦΠΑ), το οποίο προκηρύχθηκε από τον Δήμο Σητείας με δημόσιο ανοιχτό, ηλεκτρονικό διαγωνισμό.

Αν μη τι άλλο, η εξέλιξη, πέρα από τους κατοίκους της περιοχής, ενδιαφέρει και πολύ κόσμο, καθώς μιλάμε για δύο πολύ όμορφα μέρη που “τραβούν” χιλιάδες επισκέπτες. Για τον μεν Κουρεμένο τα λόγια είναι περιττά, αφού το μέρος έχει γίνει ξακουστό ανά την υφήλιο, αποτελώντας ένα διάσημο διεθνή προορισμό windsurfing. Το γεγονός ότι το παραλιακό μέτωπο στον Κουρεμένο είναι ανοιχτό στους ισχυρούς ανέμους, που πνέουν σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, το έχει καταστήσει πόλο έλξης για τους απανταχού αθλητές ή λάτρεις του windsurfing, ενώ πέρα του ότι λειτουργούν σχολές ιστιοσανίδας η παραλία φιλοξενεί και διεθνείς αγώνες. Η δε ήρεμη, ειδυλλιακή Χιόνα έχει αποκτήσει εδώ και πολλά χρόνια το δικό της ξεχωριστό εμπορικό όνομα, όχι μόνο για τις φυσικές ομορφιές και τα αλμυρίκια της, αλλά και για τις διάσημες για τα ψάρια και την κακαβιά ταβέρνες της.

Στόχος της εργολαβίας είναι να αναβαθμιστεί η υφιστάμενη απευθείας οδική σύνδεση των δύο ξεχωριστών αυτών παραλιών που βρίσκονται σε απόσταση πνοής τόσο μεταξύ τους όσο και από το Παλαίκαστρο. Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του έργου που έχει συνταχθεί από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σητείας, «το έργο αφορά στη βελτίωση της υφιστάμενης αγροτικής οδού (χωματόδρομος) από Κουρεμένο προς Χιόνα, μήκους 1,6 χλμ. περίπου και μέσου πλάτους κυκλοφορίας 5-6 μέτρων. Οι παραλίες Κουρεμένος και Χιόνας, όπου βρίσκεται η μινωική πόλη του Παλαικάστρου και οι οποίες είναι οι πιο ονομαστές παραλίες του δήμου Σητείας, συνδέονται μέχρι σήμερα με χωματόδρομους, οι οποίοι δεν παρέχουν ασφάλεια στα διερχόμενα οχήματα και πεζούς, περαιτέρω δε με τη σκόνη υπάρχει συνεχής όχληση των λουομένων και πεζών. Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται ήπια βελτίωση και αναβάθμιση του δρόμου αυτού, ώστε να καταστεί ασφαλής και να αποτελέσει μοχλό περαιτέρω ανάδειξης και ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής».

Η ΠΡΟΤΑΣΗ

Τα τρία τμήματα της παρέμβασης

Η προτεινόμενη επέμβαση στον υφιστάμενο δρόμο διαχωρίζεται σε τρία τμήματα ανάλογα με τη μορφολογία της περιοχής και το πλάτος της οδού. Ειδικότερα, το τμήμα Α μήκους 443 μ. περίπου, σύμφωνα με την οριζοντιογραφία της οδοποιίας, αρχίζει από τον υφιστάμενο δρόμο του Κουρεμένου και καταλήγει στη διασταύρωση για τα surfing. Το σχετικό τμήμα της υφιστάμενης οδοποιίας για 160 μ. έχει μέσο πλάτος 8 μ. περίπου. Εξαιτίας του μεγάλου πλάτους προτείνεται η δημιουργία πεζοδρομίου το οποίο θα αποτελεί συνέχεια του υφιστάμενου και θα δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας τα ίδια υλικά κατασκευής προκειμένου να υπάρχει ομοιογένεια. Αναλυτικότερα, προτείνεται η διάστρωση του πεζοδρομίου πλάτους 1,65 μ. με κυβόλιθους και με την απαραίτητη λωρίδα όδευσης τυφλών, ενώ στην πλευρά της θάλασσας θα κατασκευαστεί τοιχίο από λιθοδομή ύψους 1 μ. περίπου.

Επίσης, στο εν λόγω τμήμα προτείνεται η συνέχεια της διάστρωσης του οδοστρώματος με ακανόνιστες πλάκες πέτρας Ελούντας καθ’ όλο το μήκος της οδού. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί η επιμήκυνση του πεζοδρομίου κατά 160 μ., έτσι ώστε οι πεζοί να έχουν τη δυνατότητα διέλευσης, ενώ θα επιμηκυνθεί η διάστρωση του οδοστρώματος κατά 443 μ. περίπου, διατηρώντας το ίδιο ύφος της υφιστάμενης οδού, αναδεικνύοντας περαιτέρω τη φυσική ομορφιά της περιοχής. Στην οδό, στην αρχή του τμήματος Α και για μήκος οκτώ μέτρων περίπου, κατά τους χειμερινούς μήνες, παρατηρείται επιφανειακή απορροή όμβριων υδάτων. Προκειμένου να αποφευχθούν πλημμυρικά φαινόμενα, προτείνεται η δημιουργία διάβασης από οπλισμένο σκυρόδεμα, κατάλληλα διαμορφωμένη με τις απαραίτητες κλίσεις, που θα επιτρέπει τη διέλευση των όμβριων υδάτων χωρίς να προκαλεί καταστροφή του οδοστρώματος.

Όσο αφορά το τμήμα Β, μήκους 246 μ. και μέσου πλάτους 5,50-6 μ., προτείνεται ο καθαρισμός των ερεισμάτων από καλάμια και φυτά σε πλάτος 6 μ., μια στρώση διαβαθμισμένου και συμπυκνωμένου θραυστού υλικού (3 Α) και διάστρωση μιας τελικής στρώσης σκυροδέματος 15 εκ. ενισχυμένο με πλέγμα.

Στα τμήματα Γ και Δ, μήκους 673 μ. και 245 μ. αντίστοιχα και μέσου πλάτους 5 μ., γίνεται εξομάλυνση και ισοπέδωση των ανωμαλιών, και διάστρωση μιας στρώσης ασφαλτικού.

Σημειώνεται ότι στο τμήμα Α θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές ώστε ο δρόμος να βρίσκεται εξ ολοκλήρου εντός της καθορισμένης ζώνης παραλίας. Τέλος, τα τμήματα Α, Β και Γ βρίσκονται στη Β' Αρχαιολογική Ζώνη και το Δ στη Α' Αρχαιολογική Ζώνη.

(Φωτογραφία Αρχείου IN TIME)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια