ΒΟΑΚ: «Καμπανάκι» για τα όμβρια ύδατα και τα ρέματα - Πιέσεις με φόντο τις εξαγγελίες

Κρήτη
ΒΟΑΚ: «Καμπανάκι» για τα όμβρια ύδατα και τα ρέματα - Πιέσεις με φόντο τις εξαγγελίες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την ανάγκη ειδικής μέριμνας για τα όμβρια και τα ρέματα στο πλαίσιο του νέου ΒΟΑΚ φέρνουν στη Βουλή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

«Να μη γίνει ο σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος που προωθείται επιτέλους στην Κρήτη αιτία ανασφάλειας πολιτών μέσα στις κατοικίες ή στις επιχειρήσεις τους» ήταν, όπως γράψαμε αναλυτικά τις προάλλες εδώ στη “Ν.Κ.”, το μήνυμα- “καμπανάκι” του Δημοτικού Συμβουλίου Χερσονήσου για την έλλειψη ειδικής μέριμνας στο έργο του νέου ΒΟΑΚ ως προς το κομμάτι των όμβριων υδάτων και των ρεμάτων. Και αυτή ακριβώς η αγωνία μεταφέρεται τώρα στα έδρανα της Βουλής, μετά από σχετική κοινοβουλευτική παρέμβαση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του Σωκράτη Βαρδάκη.

Την ίδια ώρα, στον απόηχο πάντοτε της προ ημερών παρουσίασης του μεγάλου έργου που έκαναν στα Χανιά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών, υπάρχει μια κινητικότητα και πιέσεις σε δύο μέτωπα: Από τη μια στον νομό Λασιθίου, σε Ιεράπετρα και Σητεία, υπάρχει μια εμφανής ανησυχία για το κατά πόσον μπορούν να θεωρούνται δεδομένα ή εξασφαλισμένα τα έργα σε τμήματα του νέου ΒΟΑΚ στο ανατολικό άκρο του νησιού. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης στην προχθεσινή συνεδρίασή του εξέφρασε τη στήριξή του για τον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ από τον Άγιο Νικόλαο προς τη Σητεία, σύμφωνα με τις απόψεις του Δήμου Σητείας όπως κατατέθηκαν από τον δήμαρχο Γιώργο Ζερβάκη.

Την ίδια ώρα, σε χθεσινή ανακοίνωσή του (με φόντο και τη συζήτηση που έγινε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο) ο δήμαρχος Ιεράπετρας Θεοδόσης Καλαντζάκης “χαιρετίζει” μεν τις γενικότερες κυβερνητικές εξαγγελίες για το μεγάλο έργο, υπογραμμίζει όμως πως δεν μπορούν να είναι ικανοποιημένοι, αφού δεν υπάρχουν συγκεκριμένες, ρητές δεσμεύσεις ως προς τη χρηματοδότηση και υλοποίηση των έργων του ΒΟΑΚ και του ΝΟΑΚ στον νομό Λασιθίου. Από την άλλη, συνεχίζονται οι αντιδράσεις σε ορισμένες περιοχές της δυτικής Κρήτης, όπως π.χ. στην Επισκοπή Ρεθύμνου, ως προς την προτεινόμενη χάραξη που θα έχει ο νέος αυτοκινητόδρομος.

Η παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ

Το θέμα της διευθέτησης και οριοθέτησης των ρεμάτων, στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χερσονήσου-Νεάπολης στην ανατολική Κρήτη, φέρνουν στη Βουλή 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.

«Τον περασμένο Νοέμβριο προκλήθηκαν ανυπολόγιστες υλικές ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα και πλημμύρες στις περιοχές Χερσονήσου, Σταλίδας, Μαλίων και Ταρμάρου, λόγω της μη σωστής οριοθέτησης και διευθέτησης των ρεμάτων στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητόδρομου και ασφαλούς διόδευσής τους σε λειτουργικούς φυσικούς αποδέκτες. Συγκεκριμένα, το ρέμα “Χαμόπρινα” καταλήγει “τυφλό”, επί του δημοτικού δρόμου Μαλίων-Κρασίου. Διέρχεται από τον αυτοκινητόδρομο Μαλίων. Τα όμβρια ύδατα του ρέματος “έπνιξαν” τα Μάλια κατά τις πλημμύρες του Νοεμβρίου του 2020.

Η απορροή των όμβριων υδάτων του ρέματος “Πόρου” πλημμύρισε οικίες και επιχειρήσεις στο Κουτουλουφάρι. Και αυτό δεν καταλήγει σε φυσικό αποδέκτη. Ανάλογα προβλήματα υπήρξαν και στην περιοχή της Σταλίδας από εκροή του τεχνικού 2020 2x2, όπου πλημμύρισαν οικίες», αναφέρουν σχετικά οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζουν: «Επισημάνσεις και προτάσεις για τη διαχείριση των όμβριων υδάτων και την απόληξή τους σε φυσικούς αποδέκτες ήδη κατατέθηκαν στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το ΤΕΕ/ΤΑΚ (22/3/2021) και υιοθετήθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χερσονήσου κατά την πρόσφατη συνεδρίασή του».

Με βάση όλα τα παραπάνω, οι βουλευτές καλούν τον αρμόδιο υπουργό να αποσαφηνίσει αν σκοπεύει να εντάξει στο έργο του ΒΟΑΚ τις παράπλευρες χαράξεις, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ, και γενικότερα τις παρατηρήσεις και προτάσεις τους για θέματα οδοποιίας του τμήματος Χερσονήσου-Νεάπολης και τον τρόπο επίλυσης του θέματος των όμβριων υδάτων και των ρεμάτων, που εκβάλλουν σε “τυφλά” σημεία, με κίνδυνο για τις ζωές και τις περιουσίες των κατοίκων των συγκεκριμένων περιοχών, από όπου διέρχεται ο ΒΟΑΚ.

Δήμαρχος Ιεράπετρας

«Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τις εξελίξεις»

«Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τις εξελίξεις, καθώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις των παραπάνω έργων του ΒΟΑΚ και του ΝΟΑΚ στον νομό μας. Δε δεχόμαστε, ενώ ο Δήμος της Ιεράπετρας προσφέρει τόσα πολλά στην εθνική οικονομία, να εξακολουθεί να παραμένει απομονωμένος από λιμάνια και αεροδρόμια, παρ’ όλη την πολύ μεγάλη αγροτική, αλλά τα τελευταία χρόνια και τουριστική, ανάπτυξη που εμφανίζει.

Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί το δίκαιο των διεκδικήσεών μας. Συνεχίζουμε την κοινή προσπάθεια α) για την άμεση ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και τη δημοπράτηση των οδικών τμημάτων γέφυρας Φρουζή-παράκαμψης της Παχιάς Άμμου και Καλού Χωριού-γέφυρας Φρουζή, ώστε να δημοπρατηθούν εντός του έτους 2022, β) για τη χρηματοδότηση των μελετών για το οδικό τμήμα που συνδέει τον Μύρτο με τη Βιάννο, με στόχο και τη σύνδεσή του με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, γ) καθώς και για τη χρηματοδότηση των υπόλοιπων μελετών που αφορούν τον ΝΟΑΚ για όλο το νοτιοανατολικό παραλιακό μέτωπο των νομών Λασιθίου και Ηρακλείου.

Παράλληλα, είμαστε αρνητικοί στην επιβολή διοδίων στον νομό Λασιθίου για την κατασκευή αυτονόητων έργων», αναφέρει ο δήμαρχος Ιεράπετρας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News