Γιάννης Κεφαλογιάννης για ΒΟΑΚ: Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022

Κρήτη
Γιάννης Κεφαλογιάννης για ΒΟΑΚ: Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία. Συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων. Εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

Πρόκειται για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.

Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.

Με την ολοκλήρωση της εκδήλωσης ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής: «Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για την Κρήτη, μια μέρα που αφορά το ευοίωνο μέλλον του νησιού μας. Ως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ως Κρητικός Βουλευτής αισθάνομαι ικανοποίηση και υπερηφάνεια διότι τηρούμε στο ακέραιο τις δεσμεύσεις μας απέναντι στον κρητικό λαό για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ. Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από Χανιά, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο για το εμβληματικό έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Υπό τον συντονισμό του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον εξαιρετικό σχεδιασμό του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη έχουμε πετύχει κάτι που έμοιαζε ακατόρθωτο μέχρι πριν από σχεδόν 2 χρόνια και πλέον ύστερα από ένα μαραθώνιο ενεργειών έχουμε δρομολογήσει την κατασκευή του ΒΟΑΚ με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Θα ήθελα συνοπτικά να θυμίζω τις βασικές ενέργειες που έχουν γίνει και τα επόμενα βήματα μας:

✅ Καταθέσαμε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη ( Σ.Δ.Ι.Τ.) και ξεκίνησε η Β’ Φάση του Διαγωνισμού.

✅ Καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τη προκριθείσα χάραξη του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης)

✅ Οριστικοποιήσαμε το Χρηματοδοτικό Μοντέλο για το σύνολο του έργου με μικτή χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ.

✅ Αναθέσαμε τάχιστα 16 μελέτες για τη συνολική ωρίμανση του έργου.

✅ Αναθέσαμε τις συμβάσεις για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά που θα αποτελέσει προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης.

✅ Εντός του 2022, αναμένεται να δημοπρατήσουμε το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, μήκους 15 χλμ , ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

✅ Στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, περιλαμβάνεται και η αναγκαία αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

✅ Η ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης για την ένταξη του τμήματος Κίσσαμος-Χανιά, ήδη ωριμάζει μελετητικά.

✅ Παράλληλα ωριμάζουμε μελετητικά και χρηματοδοτικά τη δημοπράτηση και την κατασκευή του τμήματος Σούδα – Αεροδρόμιο και άλλων κάθετων αξόνων του ΒΟΑΚ όπως το τμήμα Ανώγεια-Ηράκλειο, Ηράκλειο-Μεσαρά και Ιεράπετρα -Παχειά άμμος.

Παρόλο που ο νέος ΒΟΑΚ αποτελείται από διαφορετικά τμήματα τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο ωριμότητας, εμείς το αντιμετωπίζουμε ως ένα ενιαίο έργο-αυτοκινητόδρομο που θα διατρέχει όλη την Κρήτη από την Κίσσαμο ως τη Σητεία και με προϋπολογισμό που θα ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ».

(Φωτογραφία Αρχείου IN TIME)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News