Κρήτη

Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης: Τα SOS για την αγορά κρέατος, αυγών και γλυκών

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν και να προσέχουν οι καταναλωτές για το Πασχαλινό Τραπέζι

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν και να προσέχουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των αγορών τους για το Πασχαλινό Τραπέζι τονίζει, σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

Κρέας

  1. Εάν προτιμήσουμε να αγοράσουμε αμνοερίφια ,θα πρέπει να προσέξουμε εάν είναι εγχώριας παραγωγής ή Χώρας Ε.Ε, θα πρέπει να φέρουν σφραγίδα καταλληλότητας η οποία να έχει χρώμα «τυρκουάζ» (λαμπρό κυανό), το σχήμα της να είναι ωοειδές ή στρογγυλό. να φέρουν τη σφραγίδα της κατηγορίας του σφάγιου (αμνός ή ερίφιον) καθώς και τη σφραγίδα προέλευσης, δηλαδή στη προκειμένη περίπτωση «ΕΛΛΑΣ» σε σχήμα ορθογωνίου παραλληλογράμμου.
  2. Εάν προτιμήσουμε να αγοράσουμε αμνοερίφια εισαγωγής από τρίτες χώρες, ελληνικής ή όχι σφαγής, θα πρέπει να προσέξουμε να φέρουν υποχρεωτικά όλες τις σφραγίδες σε χρώμα «καστανό» (δηλαδή τη σφραγίδα καταλληλότητας -ωοειδής ή στρογγυλή- και τη σφραγίδα προέλευσης της τρίτης χώρας, σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου).
  3. Τα σπλάχνα, το συκώτι, οι πνεύμονες, η καρδιά, οι νεφροί δεν πρέπει να φέρουν οζίδια και κύστες. Τα έντερα δεν θα πρέπει να παρουσιάζουν τόσο μεταβολή του χρωματισμού τους, αλλά ούτε και να είναι εκτεθειμένα στο περιβάλλον, στις σκόνες και τα έντομα. Τα παραπάνω αναφερόμενα παραπροϊόντα κυκλοφορούν στην αγορά και σε κατεψυγμένη μορφή, (όπως κατεψυγμένη συκωταριά, έντερα κ.λ.π.) εδώ προσέχουμε την ημερομηνία κατάψυξης και λήξης του προϊόντος.
  4. Αγοράζουμε από καταστήματα που μας διασφαλίζουν την ασφάλεια και τις συνθήκες υγιεινής των κρεάτων που προτιθέμεθα να αγοράσουμε, δεν αγοράζουμε σφάγια από πλανόδιους, ούτε από κάποιους παραγωγούς που δεν γνωρίζουμε που τα σφάγια σφάχτηκαν. Σημαντικότατο είναι, και σε αυτές τις γιορτές, (Πάσχα) να αγοράζουμε τοπικά προϊόντα, αγοράζουμε Ελληνικά προϊόντα.

Γαλακτοκομικά

  1. Προσέχουμε όταν αγοράζουμε τυριά, που να έχουν το σήμα καταλληλότητας (οβάλ σφραγίδα), με τα αρχικά της χώρας παραγωγής και τον αριθμό έγκρισης του παρασκευαστή. Επίσης πάνω στη συσκευασία εκτός των άλλων στοιχείων (π.χ. συστατικά) θα πρέπει να αναγράφεται η ημερομηνία παραγωγής και η ημερομηνία λήξης τους.
  2. Δεν αγοράζουμε τυριά από παραγωγούς που τα παράγουν στο σπίτι τους, γιατί δεν γνωρίζουμε εάν τηρήθηκαν οι υγειονομικές συνθήκες παραγωγής τους. Δεν αγοράζουμε τυροκομικά προϊόντα από πλανόδιους, ούτε από υπαίθριους πωλητές που τα έχουν εκτεθειμένα εκτός ψυκτικού θαλάμου (ψυγείο) στον ήλιο και στην σκόνη.

Αυγά

  1. Στα εμπορικά καταστήματα, τα αυγά υποχρεωτικά διατίθενται συσκευασμένα. Επί της συσκευασίας θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του ωοσκοπικού κέντρου, η κατηγορία ποιότητας και βάρους τους και η ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας (28 ημέρες μετά την ημερομηνία ωοτοκίας).
  2. Όλα τα αβγά θα πρέπει να φέρουν στο κέλυφος με καθαρά γράμματα τον διακριτικό αριθμό του παραγωγού και τα αρχικά της χώρας προέλευσης που για τη χώρα μας είναι το GR.

Γλυκά

Όλα τα σοκολατένια γλυκά των ημερών, κυρίως κατασκευές από αυγά, ζωάκια κ.λπ., που προσφέρονται κυρίως στα παιδιά, θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή, στην υποχρεωτική αναγραφή της σύνθεσης (π.χ. σοκολάτα γάλακτος, υγείας κ.λπ.) και στην ημερομηνία ανάλωσης. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι γενικοί κανόνες υγιεινής ως προς τη συντήρηση, και εδώ οι αγορές μας θα πρέπει να γίνονται από σταθερά και επώνυμα καταστήματα πώλησης τροφίμων.

Λαχανικά

Πρέπον είναι να επισκεφθούμε την Λαϊκή Αγορά που λειτουργεί στην πόλη μας και φρέσκα προϊόντα θα αγοράσουμε και χαμηλότερες τιμές θα πετύχουμε, αλλά και το βασικότερο θα προσφέρουμε οικονομική ανάσα στους παραγωγούς μας, οι οποίοι περνούν την βαθύτερη οικονομική κρίση των τελευταίων ετών. Μπορούμε ακόμα να κάνουμε τις αγορές μας από τα συνοικιακά Οπωροπωλεία της πόλης μας, στηρίζοντας τους δικούς μας ανθρώπους, την δική μας τοπική οικονομία, επιστρέφοντας τα χρήματα στο δικό μας πορτοφόλι, διότι στο κύκλο της τοπικής οικονομίας το χρήμα κάνει την ανακύκλωση του.

Για καταγγελίες και παράπονα μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (1520) και στο Γραφείο Προστασίας του Καταναλωτή της Ε.Π.Κ. Κρήτης και στα τηλέφωνα 282109266 και 2821092306 και στο email epkxan@gmail.com.

(Φωτογραφία Unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια