BΟΑΚ: «Ταρίφα» με το... χιλιόμετρο για τα διόδια στον νέο αυτοκινητόδρομο

Κρήτη
BΟΑΚ: «Ταρίφα» με το... χιλιόμετρο για τα διόδια στον νέο αυτοκινητόδρομο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποκαλύψεις Καραμανλή για τα διόδια στον ΒΟΑΚ και το μοντέλο αξιοποίησης του αερολιμένα ''Καζαντζάκης''

Με το χιλιόμετρο... τα διόδια στον ΒΟΑΚ . Ανάλογα τα χιλιόμετρα που θα διανύουν, στα πρότυπα δηλαδή της Ολυμπίας οδού, θα χρεώνονται οι Κρητικοί και οι επισκέπτες που θα κινούνται μελλοντικά στον νέο ΒΟΑΚ, τουλάχιστον στο κομμάτι του δρόμου "Χερσόνησος-Κίσσαμος Χανίων" που θα φτιαχτεί με το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης.

Αυτό αποκάλυψε, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ξεκαθάρισε οριστικά πως τα διόδια στον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα, που θα ισχύουν βεβαίως για όλους ανεξαιρέτως, ντόπιους και τουρίστες, θα έχουν το μοντέλο της χιλιομετρικής χρέωσης. Μάλιστα, δεδομένου ότι, όπως ο ίδιος είπε, θα ακολουθηθεί το ίδιο μοντέλο με την Ολυμπία οδό, έχουμε αυτομάτως ήδη και μια πρώτη ενδεικτική εικόνα κόστους για την τσέπη μας.

Αυτή τη στιγμή, η χρέωση για τα διόδια στην Ολυμπία οδό (τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Πάτρα) διαμορφώνεται στο ποσό των 0,063 ευρώ/χλμ.

Κάτι που σημαίνει, εφόσον πάμε και στον νέο ΒΟΑΚ με "μπούσουλα" την ίδια χρέωση όπως ισχύει στην Ολυμπία οδό, πως ένας οδηγός που θα κινείται σε ένα μήκος 50 χιλιομέτρων θα πληρώνει λίγο πάνω από τα 3,15 ευρώ, ενώ αν κάνει μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων θα πληρώνει 6,3 ευρώ! Αν πάλι κάποιος οδηγός κάνει τη διαδρομή Ηράκλειο-Χανιά, τότε η "λυπητερή" θα βγαίνει γύρω στα 9 ευρώ!

Βεβαίως τα ακριβή ποσά μπορεί να είναι διαφορετικά, ανάλογα το ακριβές σύστημα χρέωσης των χιλιομέτρων που θα έχει καταγραφεί να έχει διανύσει το όχημα ή των πιθανών εκπτωτικών καρτών που μπορεί να δοθούν σε συγκεκριμένα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, με βάση το κριτήριο της μόνιμης διαμονής και των σταθερών διελεύσεων για ορισμένους οδηγούς.

Ωστόσο, μια πρώτη εκτίμηση κόστους είναι ακριβώς αυτή, στα 3,15 ευρώ ανά 50 χιλιόμετρα και στα 6,3 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα...

Η ομιλία Καραμανλή

Αναλυτικότερα, για τα μεγάλα έργα, μεταξύ των οποίων ο ΒΟΑΚ και το βόρειο τμήμα του Ε65, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link, αποκαλύπτοντας ότι εντός της εβδομάδας θα σταλεί η σύμβαση για τον Ε65 προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Όπως τόνισε, έπειτα από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς δόθηκε λύση για το πολύπαθο βόρειο τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ.

Διόδια στον ΒΟΑΚ

Μιλώντας για το θέμα των διοδίων, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Και κάπου ήρθαν οι αποκαλύψεις για τον ΒΟΑΚ. Ανέφερε ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια. Τόνισε όμως ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία οδό.

Ένα "νέο μικρό Ελληνικό" στο "Καζαντζάκης"

Πέρα από το θέμα του νέου ΒΟΑΚ και των διοδίων, ο υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε αποκαλυπτικός και σε σχέση με το κεφαλαιώδες ζήτημα της μελλοντικής αξιοποίησης της μεγάλης έκτασης του αερολιμένα "Ν. Καζαντζάκης", όταν βεβαίως αυτό κλείσει με την έναρξη της λειτουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος.

Παρουσιάζοντας λοιπόν το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που θέλει να αντιγράψει από την Ιταλία η ελληνική κυβέρνηση, πιστεύοντας πως θα "απογειώσει" τα έργα και τις επενδύσεις, ο κ. Καραμανλής έφερε ως πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου "Ν. Καζαντζάκης" στο Ηράκλειο Κρήτη και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα «νέο μικρό Ελληνικό». Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση».

Σημείωσε ότι οι προτάσεις καινοτομίας θα αφορούν μεγάλα έργα προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ και υπογράμμισε: «Θα γλιτώνουμε τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια μεγάλων καθυστερήσεων και απίστευτων διαβουλεύσεων και θα τελειώνουμε με αυτό το "γαϊτανάκι", που ρίχνει ο ένας την πολιτική ευθύνη στον άλλον».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News