Νέος ΒΟΑΚ: Αντιδράσεις και διαφωνίες για τη νέα χάραξή του

Κρήτη
Νέος ΒΟΑΚ: Αντιδράσεις και διαφωνίες για τη νέα χάραξή του

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστολή διαμαρτυρίας από τον δήμαρχο Αποκορώνου και έντονος αναβρασμός στην περιοχή της Σκαλέτας Ρεθύμνου

Μεγάλα και εντυπωσιακά τεχνικά έργα, συνοπτικά 40 γέφυρες, συνολικού μήκους 8,67 χιλιομέτρων, 15 βασικές σήραγγες συνολικού μήκους 14,5 χιλιομέτρων και 46 ανισόπεδους κόμβους προβλέπει, όπως έχουμε γράψει, το τελικό τεχνικό μοντέλο του νέου ΒΟΑΚ, όμως την ίδια ώρα δε λείπουν και επιμέρους αντιδράσεις στη Δυτική Κρήτης ως προς το τεχνικό προφίλ και κυρίως την προτεινόμενη χάραξη του προωθούμενου αυτοκινητοδρόμου.

Ήδη ο δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υποδομών, ζητώντας να επανεξεταστεί η διέλευση του ΒΟΑΚ κατά μήκος του Αποκόρωνα, ενώ αντιδράσεις και αναβρασμός ως προς τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης καταγράφονται και στους κόλπους της τοπικής κοινωνίας στη Σκαλέτα Ρεθύμνου.

Η επιστολή Κουκιανάκη

Στην επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο δήμαρχος Αποκορώνου εκφράζει την έντονη αντίθεσή του σχετικά με τη διέλευση του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα "Βρύσες-Ατσιπόπουλο", με ιδιαίτερη έμφαση στην περιοχή Ασπρουλιάνοι- Γεωργιούπολη- Δράμια.

«Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Όπως είχαμε πληροφορηθεί, η διέλευση του νέου αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ στην περιοχή Βρύσες- Πετρέ- Ατσιπόπουλο προβλεπόταν νοτίως του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, σε απόσταση 1-1,5 χλμ. εκτός της ανεπτυγμένης τουριστικής ζώνης και των περιοχών ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.

Για τη συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει ήδη από το 2017 εγκεκριμένη χάραξη αυτοκινητόδρομου, σε επίπεδο ωριμότητας μελέτης αντίστοιχο της σημερινής του νέου ΒΟΑΚ, η οποία είχε τύχει ευρείας διαβούλευσης και αποδοχής από την τοπική κοινωνία και προέβλεπε τη διέλευση της οδού κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μη δημιουργούνται προβλήματα στην περιοχή.

Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι η χάραξη του νέου ΒΟΑΚ που μελετάται από το υπουργείο φέρνει στην περιοχή Ασπρουλιάνοι Γεωργιουπόλεως (ΧΘ. +39.000) τον αυτοκινητόδρομο βορειότερα και στην περιοχή του παραδοσιακού οικισμού των Δραμίων, σε έκταση ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, και προκαλεί αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες, όπως την εκτεταμένη εκρίζωση παραγωγικών δέντρων, αλλοίωση τοπίου διά των εκτεταμένων επιχώσεων 10 περίπου μέτρων σε ύψος, ακουστική και οπτική όχληση για τους τουρίστες (καθώς βρίσκεται σε επαφή με Ζώνη Τουριστικών Εγκαταστάσεων) και τους κατοίκους της περιοχής, διέλευση από προστατευόμενες περιοχές ρεμάτων του ΣΧΟΟΑΠ Γεωργιούπολης κ.ά. Παράλληλα με τη διέλευση του ΒΟΑΚ ακυρώνονται οι αναπτυξιακές προοπτικές της εν λόγω περιοχής, ματαιώνοντας προγραμματιζόμενες αλλά και μελλοντικές επενδύσεις ήπιας τουριστικής ανάπτυξης.

Στην περιοχή Ασπρουλιάνοι Γεωργιούπολης, η χάραξη διερχόταν 900 μ. περίπου νότια του υφιστάμενου ΒΟΑΚ με δύο μικρές σήραγγες μήκους 150 μ. και 390 μ., με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τη μικρή όχληση στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Η χάραξη αυτή είχε υιοθετηθεί στην Αρχική Τεχνική Λύση που είχε συνταχθεί από τον ΟΑΚ Α.Ε. το 2017 και έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης με την αρ. πρωτ. 113-24.11.16 απόφασή της, προϋποθέτοντας ότι η χάραξη πρέπει να τροποποιηθεί στο τμήμα "Δράμια-Ατσιπόπουλο", όπως είχε προταθεί από τους Δήμους Αποκορώνου και Ρεθύμνου, δηλαδή να μετατοπιστεί νοτιότερα (της δεξαμενής Δραμίων), εξετάζοντας και το ενδεχόμενο μικρής σήραγγας στο σημείο αυτό, ώστε να μη θιγεί η τουριστική ζώνη που θεσπίζει το ΣΧΟΟΑΠ Λαππαίων Ρεθύμνου και ο χαρακτήρας του οικισμού των Δραμίων Αποκορώνου», αναφέρει ο δήμαρχος Αποκορώνου και σημειώνει:

«Αντιθέτως, η λύση της νέας μελέτης του υπουργείου Υποδομών σε αυτό το τμήμα, η οποία θα κατατεθεί για περιβαλλοντική αδειοδότηση, προβλέπει τη μετατόπιση της χάραξης 400 μ. βορειότερα, σε κοντινή απόσταση με την Περιοχή Τουριστικών Εγκαταστάσεων του ΣΧΟΟΑΠ Γεωργιούπολης, με χάραξη σε υψηλό επίχωμα ύψους άνω των 10 μ., διχοτομώντας πλήρως την περιοχή και δημιουργώντας απροσπέλαστο φυσικό και οπτικό τείχος.

Παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε τη χάραξη του μελλοντικού αυτοκινητόδρομου στο υπόψη τμήμα, όπως ζητάμε».

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΚΑΛΕΤΑΣ

«Καταστρέφει γη, σπίτια και επιχειρήσεις»

«Ο χάρτης νέας χάραξης του ΒΟΑΚ (εάν αυτός ισχύει) αποτελεί μάλλον προσπάθεια εξαπάτησης των κατοίκων, ότι και στο Ρέθυμνο γίνονται έργα, δημιουργώντας μια αστεία παράκαμψη (ονομαζόμενη καμπούρα), η οποία συνδέει τον νέο ΒΟΑΚ στα ίδια επικίνδυνα σημεία με τον υφιστάμενο (π.χ. στροφή Σκαλέτας).

Η υπό συζήτηση διαπλάτυνση κατά 50 μ. της υφιστάμενης εθνικής οδού καταστρέφει καλλιεργήσιμη γη, σπίτια αλλά και επιχειρήσεις, που τόσα χρόνια έχουν συμβάλει στην οικονομική ζωή του νομού», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Σκαλέτας Γιώργος Πρεντάκης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News