Κρήτη

«Αγκάθι» όρος στο μεταφορικό ισοδύναμο: «Όχι» Πλακιωτάκη στην κατάργηση

“Αγκάθι” όρος του Μεταφορικού Ισοδύναμου που προβλέπει πως «η εξόφληση των παραστατικών μεταφοράς δε δύναται να πραγματοποιηθεί με επιταγή τρίτων»

«Η εξόφληση των παραστατικών μεταφοράς δε δύναται να πραγματοποιηθεί με επιταγή τρίτων»... Αυτός ο όρος έχει μπει για το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης, και ως προς την κατάργηση του όρου ο Γιάννης Πλακιωτάκης απάντησε «όχι» στο σχετικό αίτημα του αγροτικού κόσμου του νησιού.

Το θέμα είχε μεταφέρει στη Βουλή με αναφορά του ο γραμματέας της Κ.Ο. του ΚΙΝ.ΑΛ. και βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου, έπειτα από επιστολή του Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας.
Στην ΚΥΑ 2020 για τη Δράση που αφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο έχει συμπεριληφθεί ο όρος πως «η εξόφληση των παραστατικών μεταφοράς δε δύναται να πραγματοποιηθεί με επιταγή τρίτων».
Αυτό, σύμφωνα με τους αγρότες, είναι αδύνατο να ισχύει για μεγάλα αγροτικά σχήματα, όπως είναι οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, καθώς οι κύριοι πελάτες (π.χ. σούπερ-μάρκετ) αυτών των σχημάτων δεν πληρώνουν γρήγορα στις περισσότερες των περιπτώσεων και εντός 60 ημερών, όπως ορίζει ο νόμος (που σύντομα με νομοσχέδιο θα προσαρμοστεί στη νομοθεσία της Ε.Ε.).
Ολόκληρη η απάντηση έχει ως εξής: «Σε απάντηση της εν θέματι αναφοράς, σας γνωρίζουμε ότι η Πολιτεία εφαρμόζει και υλοποιεί το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4551/2018 (Α' 116), όπως ισχύει, καθώς και στο πλαίσιο που ορίζει η εκάστοτε Κοινή Απόφαση των Υπουργών που προβλέπει η παράγραφος 3 του άρθρου 11 του εν λόγω νόμου.
Συγκεκριμένα, οι λεπτομέρειες υλοποίησης του μέτρου για το έτος 2020 καθορίζονται στην υπ' αριθ. πρωτ. 4113.80-02/2713/17.9.2020 (Β' 4044) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην παράγραφο 13 της οποίας αναγράφεται ο όρος ότι για την εξόφληση των δαπανών που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενός έργου δε θα πρέπει να γίνεται δεκτή η χρήση επιταγών τρίτων.
Με τον όρο αυτό αποτρέπεται αφενός η μετακύλιση της αδυναμίας πληρωμής του μεταφορικού κόστους από τους δικαιούχους του μέτρου στις εταιρείες θαλάσσιας μεταφοράς και αφετέρου η καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) στους δικαιούχους με την έννοια της προκαταβολής, έναντι δαπανών που ουσιαστικά δεν έχουν πραγματοποιηθεί αλλά πρόκειται να πραγματοποιηθούν σε μελλοντικό χρόνο.
Συνεπώς, με τον εν λόγω όρο διασφαλίζεται η βεβαιότητα και ο χρόνος εξόφλησης των δαπανών του μεταφορικού κόστους που αποτελούν βασική προϋπόθεση για την καταβολή του ΑΝΗΚΟ».

Τι λένε οι αγρότες

«Όφελος για τους μεμονωμένους αγρότες»

Ο πρόεδρος της Οργάνωσης Αμπελουργών και Ελαιοκαλλιεργητών Κρήτης Πρίαμος Ιερωνυμάκης, σχολιάζοντας την απάντηση Πλακιωτάκη, λέει στην εφημερίδα "Νέα Κρήτη": «Πράγματι... Αν ένας κτηνοτρόφος ανέβει στη Λιβαδειά και κατεβάσει τριφύλλι στην Κρήτη, καταθέτει το τιμολόγιο και έχει σημαντική επιστροφή χρημάτων μέσα από το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Αν όμως αναθέσει σε εταιρεία να του το κατεβάσει, τότε η έκπτωση από το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν ισχύει. Εμείς λοιπόν συνεχίζουμε και πιέζουμε να ισχύει σε κάθε περίπτωση το Μεταφορικό Ισοδύναμο, γιατί ένας μικρός παραγωγός δεν μπορεί μόνος του να κάνει αυτή τη δουλειά κατεβάζοντας ζωοτροφές στην Κρήτη και το καλό θα ήταν να ισχύει και για τις εταιρείες αυτή η δυνατότητα».
Πάντως, το σίγουρο είναι ότι από το Μεταφορικό Ισοδύναμο, σύμφωνα με τον Πρίαμο Ιερωνυμάκη, οι αγρότες έχουν σημαντικό όφελος στην Κρήτη, κάτι που θα πρέπει να ολοκληρωθεί ώστε να ισχύει και για τη διαμεσολάβηση εταιρειών για τη μεταφορά εμπορευμάτων, γεγονός που κρατάει σε εγρήγορση τους αγροτικούς φορείς.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια