Κρήτη

1ο Γυμνάσιο Χανίων: Αντιδράσεις από καθηγητές για ενδεχόμενη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό

Τι αναφέρεται συγκεκριμένα στην ανακοίνωση: «Βολές» κατά του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Χανίων

Σε "σκληρή"ανακοίνωση, την οποία και απέστειλε στα ΜΜΕ η ΕΛΜΕ Χανίων, προχώρησαν οι καθηγητές  του 1ου Γυμνασίου Χανίων για το ζήτημα που έχει προκύψει και έχει να κάνει με αίτημα - πρόταση του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Χανίων, κ. Τζανάκη, ζητώντας το χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου Χανίων ως Πειραματικό Σχολείο. 

Αναλυτικά στην ανακοίνωση τους μέσω της οποίας εξαπολύουν «βολές» κατά του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Χανίων, αναφέρουν:

"Ως καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Χανίων εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για τις μεθοδεύσεις  των ιθυνόντων με στόχο  τους τη μετατροπή του σχολείου μας σε Πειραματικό.

Εν μέσω καραντίνας, στις 23/3/21, πληροφορηθήκαμε από τις εφημερίδες για το, εν κρυπτώ και εν αγνοία μας κατατεθέν, αίτημα - πρόταση του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Χανίων, κ. Τζανάκη, με το οποίο ζητά το χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου Χανίων ως Πειραματικό Σχολείο.

  Μόλις λίγες μέρες πριν την κατάθεση του εν λόγω αιτήματος προηγήθηκε, μέσω τηλεδιάσκεψης, τακτική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας με θέμα τα πειραματικά/πρότυπα σχολεία. Στη συνεδρίαση αυτή, με δική του πρωτοβουλία, συμμετείχε ο κ. Τζανάκης και προέβη σε, μονομερή, ενημέρωσή μας περί του τρόπου λειτουργίας ενός Πρότυπου/Πειραματικού και για πιθανά «οφέλη» που θα επιφέρει μια τέτοια μετατροπή, επιχειρώντας να καθησυχάσει διάφορες ανησυχίες μας. Στο τέλος όμως της συνεδρίασης εκφράστηκε η, σχεδόν καθολική, αντίθεση του Συλλόγου με τον πλέον σαφή και μη αμφισβητήσιμο τρόπο, αφού διεξήχθη ψηφοφορία τα αποτελέσματα της οποίας ήταν 19 κατά και, μόλις, 3 υπέρ. Να σημειωθεί, τέλος, ότι υπογράφτηκε πρακτικό το οποίο καταγράφει την αντίθεση του συλλόγου στην αλλαγή λειτουργίας του σχολείου.

  Χθες, 23/3/21, λάβαμε γνώση της ύπαρξης Αίτησης Χαρακτηρισμού του 1ου Γυμνασίου Χανίων ως Πειραματικό Σχολείο.

Η αίτηση αυτή κατατέθηκε από τον κ. Τζανάκη στο Υ.ΠΑΙ.Θ. χωρίς να προηγηθεί ούτε καν τυπική ενημέρωση των καθηγητών ή της Διεύθυνσης  του 1ου Γυμνασίου Χανίων.

Με βάση μία (εκ των πολλών) πρόσφατη νομοθετική αλλαγή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (“Νόμος Κεραμέως”) κάθε Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύναται να προχωρήσει σε σχετική αίτηση χωρίς να λάβει υπόψη του την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Αυτήν ακριβώς τη νομοθετική αλλαγή χρησιμοποίησε ο κ. Τζανάκης αγνοώντας την εκφρασμένη αντίθετη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που αφορά η αίτηση, της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Χανίων, αλλά λαμβάνοντας όμως υπόψη την γνώμη τοπικών παραγόντων, όπως αυτή εκφράστηκε σε ανεπίσημες τηλεσυνεδριάσεις. Θεωρούσαμε ότι θα κρατούσε έστω τα προσχήματα και θα προέβαινε, τουλάχιστον, σε μια επίσημη, άμεση ενημέρωσή μας, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της απόφασής του.

  Ως καθηγητές του πρώτου Γυμνασίου δηλώνουμε πως υπερασπίζουμε το δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Είμαστε υπέρ της αναβάθμισης της προσφοράς των σχολείων στους μαθητές και για αυτά πασχίζουμε, με πενιχρά μέσα, χρόνια τώρα. Η θέσπιση όμως Π/Π όχι απλά δεν υπηρετεί μια τέτοια κατεύθυνση, αλλά κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε αυτά των λίγων και εκλεκτών και σε αυτά που θα φοιτά η πλειοψηφία των παιδιών μας. Πρέπει να διατεθούν χρήματα και προγράμματα σε όλα τα σχολεία και όχι σε  λίγα εκλεκτά. Πρέπει κάθε παιδί να έχει ίδιες ευκαιρίες και κάθε καθηγητής ίσα δικαιώματα. Τα πρότυπα/πειραματικά ανοίγουν την πόρτα στην ανισότητα.

Στη φετινή δύσκολη συγκυρία, με τα σχολεία αφημένα στο έλεος της πανδημίας, ο πρόχειρος σχεδιασμός πειραματικών/πρότυπων σχολείων, σχολείων ελίτ και ο “βομβαρδισμός” της κοινωνίας με σειρά νομοσχεδίων δεν αποτελεί λύση προβλημάτων. Η  απώλεια των οργανικών θέσεων των καθηγητών του σχολείου που επιφέρει η μετατροπή σε Π/Π, των θέσεων που με κόπο και χιλιόμετρα κατακτήθηκαν, αποτελεί ανήθικο χτύπημα σε θεμελιώδες εργασιακό δικαίωμα. Η εν κρυπτώ πραγμάτωση των προαναφερθέντων, την ώρα που χιλιάδες καθηγητές ανά Ελλάδα έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους δεν αποτελεί επιλογή άμβλυνσης προβλημάτων, αλλά όξυνσής τους. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, του 1ου Γυμνασίου Χανίων, η εκφρασμένη απειλή που συμπυκνώνεται στη φράση: “ή θα γίνετε πειραματικό ή θα κλείσετε”, σίγουρα δεν προσφέρει λύση και ακόμα πιο σίγουρα δεν εκφράζει δημοκρατική πρακτική, αλλά αντίθετα αποτελεί ψευδεπίγραφο και ωμό εκβιασμό.

  Υποστηρίχτηκε ότι το σχολείο μας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία, όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό του, και πως η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε πειραματικό αποτελεί μονόδρομο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα κλείσει. Η φθίνουσα πορεία όμως δεν είναι τυχαία, δεν αποτελεί φυσικό φαινόμενο, αλλά αποτέλεσμα χρόνιας κακής και άτολμης κατανομής  μαθητών στην πόλη των Χανίων. Κάθε χρόνο στέλνονται στο σχολείο μας όλο και λιγότεροι μαθητές, παρότι το πρόβλημα σχολικής στέγης στην πόλη παραμένει επίκαιρο. Η φθίνουσα πορεία, ας μην γελιόμαστε,  εξυπηρετεί πολλούς, χρόνια τώρα.

  Η θέση του υπουργείου και η ισχυρή διάθεση επιβολής της πανελλαδικά, αλλά και ο υπερβάλλοντας ζήλος του προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Χανίων να υλοποιήσει μια απόφαση ερήμην των άμεσα ενδιαφερομένων, αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα του τί σηματοδοτεί η πολιτική της κυβέρνησης για την εκπαίδευση.

Καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Χανίων

Αννιτσάκη Δ., Βενετοπούλου Σ., Γεωργακά Β., Κενανίδου Δ., Σαμαράς Λ., Μπαντιά Α., Χρυσουλάκη Α., Μυλωνάκη Ε., Μυλωνάκης Κ., Μαστραντωνάκη Σ., Κορρέ Μ., Μπονάτου Μ., Κωσταριδάκη Γ., Παπαδοπούλου Κ., Φελεσάκη Ε., Κοκοτσάκη Ε., Καλογεράκη Β., Ιωαννίδης Μ., Μανουσογιαννάκη Α., Μπίρη Π.".

Φωτογραφία αρχείου: intime

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια