Κρήτη

ΒΟΑΚ: Καλά μαντάτα από το Ταμείο Ανάκαμψης – «Παράθυρο» για τη χρηματοδότηση του έργου

Αλλαγή κλίματος για το έργο του ΒΟΑΚ, που οδεύει προς ένταξη, όπως επίσης και σημαντικά εγγειοβελτιωτικά έργα στον νομό Λασιθίου

Όπως και τις προηγούμενες ημέρες με την έντονη σεναριολογία απόρριψης του έργου, έτσι και τώρα, με την ανατροπή του κλίματος υπέρ της ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, δεν υπάρχει κάποια επίσημη, οριστική ανακοίνωση εκ μέρους της κυβέρνησης. Μιλάμε και πάλι για δημοσιεύματα και διαρροές, οπότε θα πρέπει να έχει κανείς στο βάθος του μυαλού... επιφυλάξεις!

Από το κρύο στη... ζέστη τώρα για τον ΒΟΑΚ, καθώς με βάση κεντρικά δημοσιεύματα σκιαγραφείται αλλαγή κλίματος! Κι από εκεί που τις προάλλες το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης φαινόταν να έχει "κοπεί" από το Ταμείο Ανάκαμψης, τώρα φαίνεται να αποσπά το... "ναι" των Βρυξελλών για χρηματοδότηση από τα κονδύλια του Ταμείου.

Βεβαίως, όπως και τις προηγούμενες ημέρες με την έντονη σεναριολογία απόρριψης του έργου, έτσι και τώρα, με την ανατροπή του κλίματος υπέρ της ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, δεν υπάρχει κάποια επίσημη, οριστική ανακοίνωση εκ μέρους της κυβέρνησης. Μιλάμε και πάλι για δημοσιεύματα και διαρροές, οπότε θα πρέπει να έχει κανείς στο βάθος του μυαλού... επιφυλάξεις!

 

Σε κάθε περίπτωση, και εν αναμονή πάντοτε επίσημων ανακοινώσεων, μιλάμε για μια πολύ θετική για το νησί ανατροπή, αφού η κυβέρνηση φέρεται να κατάφερε να μεταπείσει τους τεχνοκράτες στις Βρυξέλλες, που είναι αρνητικοί σημειωτέον - ως γενικό κανόνα - στη χρηματοδότηση τέτοιων οδικών έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης, και έτσι το μεγάλο έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με ένα ποσό της τάξης των 455 εκατ. ευρώ, που θα κατανεμηθεί για τις ανάγκες και των τριών επιμέρους τμημάτων που προωθούνται προς υλοποίηση. Και για τις ανάγκες, δηλαδή, του τμήματος "Κίσσαμος Χανίων-Χερσόνησος" που προωθείται μέσω διαγωνισμού παραχώρησης, και για τις ανάγκες του τμήματος "Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου", που προωθείται με διαγωνισμό ΣΔΙΤ, αλλά και για τις ανάγκες του τμήματος "Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος", που προωθείται ως αμιγώς δημόσιο έργο.

Τα καλά νέα για την Κρήτη από το μέτωπο του Ταμείου Ανάκαμψης δε σταματούν μάλιστα εδώ, καθώς σε πολύ καλό δρόμο ένταξης και χρηματοδότησης φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες μας, ότι είναι μια σειρά εγγειοβελτιωτικών έργων στον νομό Λασιθίου, όπως είναι ενδεικτικά το φράγμα Λιθινών στη Σητεία, το νέο φράγμα στο Μύρτος Ιεράπετρας και τα αντιπλημμυρικά έργα στη Γρα Λυγιά Ιεράπετρας.

Τους θετικούς οιωνούς ως προς τη χρηματοδότηση των σημαντικών αυτών εγγειοβελτιωτικών έργων για τον νομό Λασιθίου από το Ταμείο Ανάκαμψης επιβεβαίωσε μάλιστα χθες, αν και δε θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες, και ο υπουργός Ναυτιλίας και βουλευτής Λασιθίου της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τις επισκέψεις και επαφές που είχε διαδοχικά σε Ιεράπετρα και Σητεία.

Η ανατροπή για τον ΒΟΑΚ  - Ποια είναι τα μεγάλα έργα που χρηματοδοτούνται

Ας δούμε όμως αναλυτικά πώς ξεδιπλώνεται η αλλαγή κλίματος σε σχέση με τον ΒΟΑΚ και το Ταμείο Ανάκαμψης. Σύμφωνα με το ypodomes.com, ποσό που ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ αγγίζουν τα έργα που πέρασαν την πόρτα του Ταμείου Ανάκαμψης για το υπουργείο Υποδομών, δηλαδή σχεδόν το 15% του συνολικού πακέτου που θα λάβει η χώρα. Μεταξύ των έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι και ο ΒΟΑΚ.

Πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία, καθώς οι όροι που είχε θέσει το Τ.Α. για τη χρηματοδότηση έργων είναι ιδιαίτερα αυστηροί και αφορά έργα τα οποία όχι μόνο είναι ώριμα μελετητικά, αλλά που μπορούν άμεσα να υπεραποδώσουν στην ελληνική οικονομία.

Με ένα μεγάλο εύρος έργων, όπως οδικά, αντιπλημμυρικά, φράγματα, σιδηροδρομικά και συγκοινωνιακά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φιλοδοξεί να ξεκινήσει η ταυτόχρονη υλοποίηση πολλών projects και να τηρήσει τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί.

Η χρηματοδότηση για τα οδικά έργα ξεπερνά τα 1,15 δισ. ευρώ. Περίπου 450 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι, αφού πρώτα κυρωθεί η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα του ypodomes.com, ένα ποσό 455 εκατ. ευρώ θα οδεύσει για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ, ποσό που εξασφαλίζει και τη βιωσιμότητα του έργου αλλά το κάνει και "bankable" (χρηματοδοτήσιμο). Από αυτά, περί τα 200 εκατ. ευρώ θα πάνε στο τμήμα της παραχώρησης (Χανιά-Χερσόνησος), 90 εκατ. ευρώ στο ΣΔΙΤ (Χερσόνησος-Νεάπολη) και τα άλλα 165 εκατ. για να ξεκινήσει άμεσα η δημοπράτηση του δημόσιου έργου-τμήματος του ΒΟΑΚ (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος).

Ένα μεγάλο ποσό της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ εξασφαλίστηκε για το πολύ μεγάλο έργο που αφορά στην παρέμβαση σε 7.000 σημεία του οδικού δικτύου της χώρας, συνολικού κόστους 450 εκατ. ευρώ. Το έργο καλύπτει και η ΕΤΕπ και οι σχετικοί διαγωνισμοί είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν.

Φωτογραφία αρχείου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια