«Ναι» για τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ - Ποιες οι αναγκαίες… διορθώσεις

Κρήτη
«Ναι» για τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ - Ποιες οι αναγκαίες… διορθώσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σύμφωνο με το γενικό πλαίσιο της μελέτη και του σχεδιασμού για το οδικό έργο Χερσόνησος-Νεάπολη το ΤΕΕ/ΤΑΚ, που ζητά επιμέρους διορθώσεις-συμπληρώσεις

«Ναι» με κάποιους επιμέρους όμως αστερίσκους και παρατηρήσεις για αναγκαίες... διορθώσεις και συμπληρώσεις λέει το Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στη χάραξη του προωθούμενου οδικού τμήματος "Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου" του νέου ΒΟΑΚ, μήκους 22,4 χιλιομέτρων!

Βάζοντας στο "μικροσκόπιο" τη μελέτη, η οποία έχει κατατεθεί προς έγκριση στα συναρμόδια υπουργεία, το ΤΕΕ/ΤΑΚ εκφράζει μέσω ανακοίνωσής του τη σύμφωνη γνώμη του, αφού διαπιστώνει πως σε γενικές γραμμές η μελέτη κινείται στη σωστή κατεύθυνση και ικανοποιεί τις προδιαγραφές και απαιτήσεις που πρέπει να έχει ένα τέτοιο έργο αυτοκινητόδρομου κατηγορίας ΑΙ.

Από εκεί και πέρα, όμως, το επίσημο θεσμικό όργανο του μηχανικού κόσμου στην Ανατολική Κρήτη ζητά να ληφθούν υπόψη μια σειρά από παρατηρήσεις-συμπληρώσεις που αφορούν σε παράπλευρο δίκτυο, συνδέσεις κόμβων, μεταφορά αγωγών ύδρευσης κ.λπ.

Η θέση του ΤΕΕ/ΤΑΚ

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΑΚ), «ασκώντας τον ρόλο του ως τεχνικού συμβούλου της Πολιτείας και ως επιστημονικού και επαγγελματικού φορέα των μηχανικών, σύμφωνα και με το Π.Δ. 12/2020 (ΦΕΚ 17/31-1-2020, τ.Α'), ύστερα από συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τμήματός μας την 11η-3-2021 αναφορικά με την προμελέτη του οδικού τμήματος "Χερσόνησος-Νεάπολη" του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη, που του απέστειλε η Διεύθυνση Συγκ. Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης (Δ16) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αξιολόγησε ότι η χάραξη του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο Ηρακλείου (Χ.Θ. 157+790) έως τη Νεάπολη Λασιθίου (Χ.Θ. 180+231,67), μήκους 22,4 km, στο πλαίσιο του έργου "Αναβάθμιση (κατασκευή και λειτουργία) τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Χερσόνησο έως Νεάπολη", ικανοποιεί γενικά τις απαιτήσεις κατά ΟΜΟΕ για αυτοκινητόδρομο κατηγορίας ΑΙ. Συνεπώς ο σχεδιασμός αυτός βρίσκει σύμφωνο το τμήμα του ΤΕΕ/ΤΑΚ με τις ακόλουθες παρατηρήσεις-συμπληρώσεις:

  1. Να γίνει σύνδεση του Α/Κ Μαλίων βόρεια με την ΠΕΟ με περιμετρικό δρόμο του σχεδίου πόλης.
  2. Απαιτείται η κατασκευή παράπλευρου δικτύου βόρεια και δυτικά του Α/Κ Μαλίων και η επέκταση του παράπλευρου και του κάθετου δικτύου σε άλλες θέσεις του έργου.
  3. Απαιτείται η μεταφορά του αγωγού ύδρευσης του φράγματος Αποσελέμη σε μήκος περί τα 7 Km, λόγω της ζώνης κατάληψης του αυτοκινητόδρομου.
  4. Επισημαίνεται η ιδιαιτερότητα της δυσκολίας κατασκευής και η λήψη των ανάλογων μέτρων, της κοιλαδογέφυρας 400 μ. πάνω από τα Μάλια, καθώς και του Α/Κ της Σταλίδας.
  5. Να διατηρηθεί ως δρόμος τοπικής κυκλοφορίας και παρόδιας χρήσης ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ μαζί με την υφιστάμενη σήραγγα Βραχασίου και να συνδεθεί με την ΠΕΟ από τον οικισμό της Βουλισμένης μέχρι το Σεληνάρι.
  6. Να διατηρηθεί και να αναβαθμιστεί η υφιστάμενη έξοδος προς τη Νεάπολη, σε συνδυασμό με τον υπό κατασκευή Α/Κ της Νεάπολης.
  7. Να γίνει ολοκληρωμένη διαχείριση των ομβρίων νερών, κυρίως κατάντι του αυτοκινητόδρομου στις περιοχές Χερσονήσου, Σταλίδας και Μαλίων, για να μην επαναληφθούν οι πρόσφατες μεγάλες καταστροφές των πλημμυρών στις περιοχές αυτές τον Νοέμβριο του 2020. Απαιτείται η εκπόνηση συμπληρωματικών υδραυλικών μελετών για την οριοθέτηση και διευθέτηση των ρεμάτων στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου και μέχρι της ασφαλούς διόδευσής τους σε ασφαλείς και λειτουργικούς φυσικούς αποδέκτες».

Πλήρης, λειτουργικός και ασφαλής δρόμος

«Το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΑΚ) είναι σύμφωνο με την προτεινόμενη χάραξη του οδικού τμήματος "Χερσόνησος-Νεάπολη» του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη, καθώς ικανοποιούνται γενικά οι απαιτήσεις για σχεδιασμό αυτοκινητοδρόμου κατηγορίας ΑΙ, αλλά θα πρέπει να συμπληρωθούν οι συγκοινωνιακές και υδραυλικές μελέτες του έργου, έτσι ώστε η περιβαλλοντική αδειοδότηση που θα εγκριθεί να συμπεριλαμβάνει όλα τα προαναφερόμενα τεχνικά θέματα, προκειμένου ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί να είναι πλήρης, λειτουργικός και ασφαλής τόσο για τους εποχούμενους χρήστες του, όσο και για τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών διέλευσής του», καταλήγει η ανακοίνωση-τοποθέτηση του ΤΕΕ/ΤΑΚ ως προς τον νέο ΒΟΑΚ στο τμήμα του από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη Λασιθίου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News