Ξανά στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί... Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

Κρήτη
Ξανά στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί... Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαζικός ξεσηκωμός ενάντια στην πολιτική του υπουργείου Παιδείας

ίας

Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο κατά της πολιτικής Κεραμέως - καθώς σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς φορείς στόχο έχει την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης - θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο Ηράκλειο. Στη 1 το μεσημέρι έχει δοθεί ραντεβού για την πλατεία Ελευθερίας και, ανάλογα με τη συμμετοχή, θα κριθεί και η μορφή της κινητοποίησης.

Μιλώντας στη "Ν.Κ." χθες ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Ζαχαρίας Ρηγάκης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι μέσα από την πολιτική που εφαρμόζει στον χώρο της εκπαίδευσης στόχο έχει τη συνεχή αποδυνάμωση της δημόσιας Παιδείας υπέρ της ιδιωτικής.

«Είναι μια πολιτική που σηματοδότησε από την αρχή που ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας η συγκεκριμένη ηγεσία. Είναι μια πολιτική στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας Παιδείας. Και αυτό φάνηκε από το πρώτο πράγμα που έκαναν, την εξομοίωση των πτυχίων των κολεγίων με τα δημόσια πανεπιστήμια, και όλα τα επόμενα: από την αξιολόγηση που δεν έχει κανέναν ποιοτικό δείκτη, με στόχο την κατηγοριοποίηση σχολείων, ως τα σχολεία σε Δήμους ούτως ώστε σταδιακά να κλείσουν χιλιάδες σχολικές μονάδες. Και φαίνεται σταδιακά πως όλοι νομοθετούν προς όφελος των σχολαρχών, των κολεγίων και όλων των ιδιωτικών μορφών και δομών της εκπαίδευσης...».

«Να τα πάρει πίσω η κυβέρνηση»

Στο μεταξύ, η "Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Νομού Ηρακλείου" καλεί την κυβέρνηση να πάρει πίσω τον «εσωτερικό κανονισμό του αυταρχισμού και της πειθάρχησης. Κάτω τα χέρια από τις δημοκρατικές και παιδαγωγικές ελευθερίες», όπως αναφέρει.

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ., παρά την καθολική άρνηση των αυταρχικών, αντιλαϊκών θεσμικών μέτρων της, όπως αποτυπώνεται και στη μαζική απόρριψη του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου της "Αξιολόγησης - Διαβάθμισης - Απόλυσης - Πειθάρχησης", αλλά και στη μαζική αποχή από τις εκλογές-παρωδία για τα ΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ, συνεχίζει ακάθεκτη το αντιλαϊκό έργο της, αδιαφορώντας για τις λαϊκές διεκδικήσεις και απαξιώνοντας εντελώς τα δημοκρατικά αιτήματα της βάσης και της εκπαιδευτικής κοινότητας στο σύνολό της.

Έτσι, αμέσως μετά τη μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών στο αντιλαϊκό μέτρο για την περιώνυμη "εσωτερική αξιολόγηση" - μέτρο που αναιρεί τα θεμέλια της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, εισάγει τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, διαβαθμίζει σχολεία και εκπαιδευτικούς κ.λπ. - έρχεται με ένα δεύτερο αντιδραστικό μέτρο να καταργήσει θεμελιώδεις συλλογικές κατακτήσεις, δημοκρατικές και παιδαγωγικές αρχές. Πρόκειται για έναν αυταρχικό εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας που παραπέμπει στη λογική "του νόμου και της τάξης", φέρνοντας στο προσκήνιο αλήστου μνήμης μαύρες, σκοτεινές εποχές πειθάρχησης, τρόμου και ανελευθερίας, όπως αυτές που σημάδεψαν τη νεολαία και την εκπαίδευση τις πιο σκοτεινές περιόδους της ιστορίας μας.

Μέσω αυτού του αντιδραστικού "εσωτερικού κανονισμού", η κυβέρνηση συνδέει πολλά αυταρχικά και αντιλαϊκά μέτρα, όπως είναι:

- Η "αξιολόγηση" (!) τόσο του σχολείου, όσο και των εκπαιδευτικών.

- Η συνεργασία με διάφορους φορείς (βλέπε ιδιωτικούς φορείς, εταιρείες, χορηγούς κ.λπ.) στην κατεύθυνση της ανάπτυξης δεξιοτήτων (!), με την προώθηση διαφόρων "προγραμμάτων" κ.λπ.

- Η σύνδεση του σχολείου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

- Η ισοπέδωση βασικών δημοκρατικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων του συλλόγου, όπως είναι η δυνατότητά του να κρίνει ως αυτόνομο όργανο, με όρους ισοτιμίας, συλλογικής ευθύνης και παιδαγωγικής ελευθερίας, όλα τα ζητήματα που αφορούν στη μάθηση, τη συμπεριφορά και εν γένει την ομαλή και δημοκρατική λειτουργία του σχολείου...».

Και παρακάτω, η παράταξη υποστηρίζει:

«Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των μαθητών, τα μέτρα θυμίζουν τα αντίστοιχα του αλησμόνητου Κοντογιαννόπουλου το 1990 και, ακόμη πιο πίσω χρονικά, τα πειθαναγκαστικά μέτρα της δικτατορίας. Ανθολογούμε συγκεκριμένα σημεία:

* «Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης·- οι υπερβολές δε συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα».

* «Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή».

* «Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο».

* «Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων - κτηρίων και υπαίθριων χώρων - απαγορεύεται».

* «Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του σχολείου υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού».

«Επιμένουν σε μια λάθος πολιτική»  -Τηλεκπαίδευση με... σχέδιο αδιοριστίας

Από την άλλη, υπάρχει και η τηλεκπαίδευση που, σύμφωνα με τον Ζαχαρία Ρηγάκη, «έχει αποτύχει και πλέον και οι ίδιοι έχουν φτάσει πια σε ένα σημείο που δεν μπορούν να μην παραδεχτούν ότι δεν έχει καμία σχέση με τη διά ζώσης εκπαίδευση. Θα μιλάμε σε λίγο για ψυχολογικά και ψυχοσωματικά προβλήματα των παιδιών που θα πρέπει να λύσουμε. Και επιμένουν με μια εμμονική και εκδικητική τάση απέναντι σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Και κυρίως στα παιδιά. Να νομοθετούν πράγματα τα οποία είναι τερατώδη. Ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες που ουσιαστικά έχουν χαθεί δύο σχολικές χρονιές. Με τα παιδιά αυτή τη στιγμή σε μια κατάσταση αλλοφροσύνης μες στα σπίτια και τους γονείς τους να μην ξέρουν τι να κάνουν και πώς θα βγουν τα παιδιά μετά από αυτό. Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η κ. Κεραμέως νομοθετεί τράπεζες θεμάτων. Επιμένει στις βάσεις του 10 με μια παράλογη "λογική" που θα αφήσει γύρω στα 25.000 παιδιά έξω από τα πανεπιστήμια φέτος. Εδώ μιλάμε πλέον για καταστάσεις που δείχνουν ότι είναι συγκεκριμένη πλέον η πολιτική τους...».

Στο μεταξύ, η τηλεκπαίδευση έχει κι άλλο στόχο. Όπως λέει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, «φέτος έχουμε τουλάχιστον 50.000 αναπληρωτές. Καταλαβαίνουμε λοιπόν τις ανάγκες που έχει αυτή τη στιγμή το δημόσιο σχολείο για μόνιμους εκπαιδευτικούς. Με τα δεδομένα που έρχονται αυτή τη στιγμή, στόχος είναι οι απολύσεις. Δεν είναι απολύσεις όταν από του χρόνου ή από την επόμενη τριετία δε θα χρειαστούν καθόλου αναπληρωτές; Ή από τους 50.000 θα χρειαστούν μόνο 10.000; Οι 40.000 που δουλεύουν χρόνια τώρα δε θα είναι ουσιαστικά απολύσεις;». Και καταλήγει λέγοντας: «Εδώ βγαίνουν βουλευτές και προτείνουν στα νησιά να σταματήσουν να γίνονται διορισμοί και να γίνεται μόνιμα τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά σε απομακρυσμένες περιοχές να δουλεύουν μόνο μέσα από την τηλεκπαίδευση. Ε, αυτοί οι άνθρωποι είναι μέσα στο ελληνικό Κοινοβούλιο...».

Φωτογραφία αρχείου από προηγούμενο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News