Κρήτη

Οδική ασφάλεια: Εθνικό Σχέδιο Δράσης με έντονο «άρωμα» Κρήτης

Στόχος της κυβέρνησης ο περιορισμός των τροχαίων κατά 50%

Ειδική μνεία στην Κρήτη και αναφορές στα κακώς κείμενα οδηγικής νοοτροπίας στην ιδιαίτερη πατρίδα του έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

“Συν Αθηνά και χείρα κίνει” για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και να περιοριστεί ο φόρος αίματος στην ελληνική... άσφαλτο! Το μήνυμα αυτό, κάνοντας μάλιστα ειδική μνεία, με έντονα συναισθηματικό υπόβαθρο, στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη, και την ανάγκη όπως είπε αλλαγής νοοτροπίας και οδικής συμπεριφοράς που πρέπει να συνδράμει τις κρατικές πρωτοβουλίες, έστειλε ουσιαστικά χθες ο πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.

Παρουσιάζοντας το προφίλ, τα μέτρα και τις στοχεύσεις του Εθνικού Σχεδίου Δράσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι μέσω των νομοθετικών ρυθμίσεων, των μέτρων και των πρωτοβουλιών που δρομολογεί η κυβέρνηση θα επιδιωχθεί δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% τα επόμενα χρόνια. Υπογράμμισε όμως με νόημα πως μαζί με την προσπάθεια του κράτους χρειάζεται και μια σωστή διαπαιδαγώγηση και το κυριότερο, μια αλλαγή στην οδική συμπεριφορά. Κοινώς δηλαδή, όπως είπε ο πρωθυπουργός, θα πρέπει να βάλουν το χέρι τους και η Πολιτεία και οι πολίτες. Και στο σημείο ακριβώς αυτό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως το έχει πράξει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες εκδηλώσεις με ατζέντα την οδική ασφάλεια, έφερε στοχευμένα ως παράδειγμα την Κρήτη.

«Πολλά ατυχήματα - και τέτοια, δυστυχώς, απαντώνται αρκετά στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κρήτη - οφείλονται σε ατομικές επιλογές, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, αλλά και το γεγονός πως δε φοράμε ζώνη και κράνος. Πάνω απ’ όλα πρέπει να σκεφτούμε πως η αλλαγή συμπεριφοράς στον δρόμο συνεπάγεται σεβασμό στους συμπολίτες μας και την οικογένειά μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.

Η αναφορά αυτή δεν ήταν πάντως η μοναδική για το νησί μας κατά τη χθεσινή παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Τόσο ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Κώστας Καραμανλής όσο και ο Ρεθυμνιώτης υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης χαρακτήρισαν ως σημείο- “κλειδί” στην όλη προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, το ξεμπλοκάρισμα μεγάλων οδικών έργων, όπως αυτό του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια παρουσιάστηκε στο Μουσείο Αυτοκινήτου, όπου πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε παρουσιάσει την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την Οδική Ασφάλεια.

Το Σχέδιο Δράσης που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση μπλέκει για την υλοποίησή του σε εθνικό επίπεδο όλους τους αρμόδιους φορείς και προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη θεσμοθέτηση εθνικού παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, τη βελτίωση του οδικού δικτύου με μεγάλα έργα υποδομών, τη διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία από το δημοτικό, που πλέον γίνεται υποχρεωτική, την αλλαγή όλης της φιλοσοφίας των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής οδήγησης, αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχων για τις παραβάσεις του ΚΟΚ.

 

Βασικές αλλαγές

 

Βασικές αλλαγές που αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αφορούν: Στην υποχρεωτική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής από τον Σεπτέμβριο στα σχολεία. Στις παρεμβάσεις σε οδικά τμήματα που προκαλούν πολλά ατυχήματα. Στην καταγραφή των προστίμων από κλήσεις λόγω παράβασης του ΚΟΚ στην εφορία, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα να σβηστούν. Στην αλλαγή του ΚΟΚ και των προστίμων με αυστηροποίηση στα πρόστιμα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, πέντε επικίνδυνες παραβάσεις (υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης σε όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών και χρήση κινητού τηλεφώνου). Στην ηλεκτρονική καταγραφή του point system. Στην αυστηροποίηση των ελέγχων στα ΚΤΕΟ για τα οχήματα με προβλήματα και στην υιοθέτηση ποινών και για τα ΚΤΕΟ που δεν κάνουν σωστούς ελέγχους.

«Δε θα πρέπει η ευαισθητοποίησή μας για τα θέματα της οδικής ασφάλειας να περιορίζεται στην εύλογη, αλλά συνήθως βραχυπρόθεσμη αγανάκτηση που προκαλούν τροχαία ατυχήματα όταν αυτά συμβαίνουν και μονοπωλούν τα φώτα της δημοσιότητας, συνήθως για ελάχιστο χρονικό διάστημα», ξεκαθάρισε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς των οδηγών.

«Γι’ αυτό και θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό ότι το μάθημα της οδικής ασφάλειας θα εντάσσεται πια οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, σημειώνοντας: «Ξέρουμε ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αλλάζοντας και πείθοντας τον κόσμο να μεταβάλλει τη συμπεριφορά του».

«Προφανώς και η εφαρμογή ενός σύγχρονου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και η επιβολή προστίμων είναι σημαντικό, αλλά όχι το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της διαδικασίας. Πάνω απ’ όλα πρέπει να αντιληφθούμε ότι προσέχοντας στον δρόμο σεβόμαστε τους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας, αυτούς που βάζουμε στο αυτοκίνητο, αλλά και τους συμπολίτες μας. Και πιστεύω ότι η ελληνική κοινωνία είναι συνολικά ώριμη να κάνει και αυτό το μεγάλο άλμα αλλαγών συμπεριφοράς, συνεπικουρούμενη πια από ένα οργανωμένο, πολυεπίπεδο σχέδιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας», διευκρίνισε.

Επίσης ο πρωθυπουργός, αφού επισήμανε ότι από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι πάρα πολλά ατυχήματα συμβαίνουν εντός των πόλεων, αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, είπε ότι «γι’ αυτό και η παρέμβαση την οποία κάνουμε με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, 7.000 παρεμβάσεις σε σημεία τα οποία γνωρίζουμε ότι έχουν αυξημένη επικινδυνότητα. Μικρές παρεμβάσεις μπορούν να κάνουν πραγματικά όμως τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου».

«Αυτό το οποίο χρειαζόμαστε στη χώρα είναι αποτελεσματικές οριζόντιες πολιτικές. Και οριζόντιες πολιτικές είναι εκείνες οι πολιτικές οι οποίες στηρίζονται, όπως είπαμε, σε πραγματικά δεδομένα και μπορούν να λύνουν το ζήτημα του συντονισμού και της επίτευξης συγκεκριμένων στόχων ανά διακριτούς τομείς πολιτικής, εκεί που συνήθως εμπλέκονται διαφορετικά υπουργεία και διαφορετικοί δημόσιοι φορείς», σημείωσε επίσης ο πρωθυπουργός.

Κώστας Καραμανλής : «Ξεμπλοκάραμε τον ΒΟΑΚ και άλλα οδικά έργα»

«Το σχέδιό μας εδράζεται σε ένα τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι, υπεύθυνοι οδηγοί, κυκλοφοριακή παιδεία, δίκαιοι κανόνες για όλους. Το πιο άμεσο και φλέγον είναι να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους μας. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

Ξεμπλοκάρουμε επίσης μεγάλα οδικά έργα: Τον Ε-65, τον ΒΟΑΚ, το Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τις επεκτάσεις της Αττικής οδού στην Αθήνα και το flyover στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στη δική του ομιλία ο υπουργός Υποδομών- Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και σημείωσε: «Με το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, δημιουργούμε ένα νέο σύστημα, με διαφάνεια και αξιοπιστία. Να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στον δρόμο, να μαθαίνουν όπως-όπως να οδηγούν!

Επιλογή και προσπάθεια της κυβέρνησής μας είναι να δίνουμε κίνητρα για την ανανέωσή του στόλου Ι.Χ., γιατί τα νέα αυτοκίνητα, εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι κατά κανόνα και πολύ ασφαλέστερα.

Προχωράμε επίσης σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι προβλέψεις του θα είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και θα χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους.

Με λίγα λόγια, το σχέδιό μας προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: Για να γίνουμε όλοι μας καλύτεροι οδηγοί, που οδηγούν πιο σύγχρονα οχήματα, σε πολύ ασφαλέστερους δρόμους και με δίκαιους κανόνες».

Ο Ρεθυμνιώτης υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «παρά την πρόοδο συνεχίζουμε να έχουμε έναν αρκετά υψηλό αριθμό νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων. Για την ακρίβεια, αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: 65 νεκρούς ανά εκατομμύριο εμείς, 51 η Ε.Ε. Πολύ μακριά νομίζω από τους 22 νεκρούς ανά εκατομμύριο που καταγράφει η Σουηδία».

Παρουσίασε, επίσης, το στρατηγικό σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την κατάρτιση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια. Όπως σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, «η μεγάλη διαφορά με το παρελθόν είναι ότι το στρατηγικό σχέδιο θα θεσμοθετηθεί, θα γίνει δηλαδή νόμος του κράτους. Συνεπώς θα περιλαμβάνει ενέργειες και δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα, που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο απ’ όλους τους αρμόδιους φορείς, για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια