Κρήτη

Κρήτη: Ανοίγουν τα Σχολεία με… αντιδράσεις

Τι ζητούν εκπαιδευτικοί και γονείς

Ανοίγουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία τη Δευτέρα, ύστερα από ένα χρονικό διάστημα άνω των 2 μηνών. Τα προβλήματα της επανέναρξης του σχολικού έτους είναι πολλά, καθώς, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, μαζικά τεστ δεν έχουν πραγματοποιηθεί, ενώ η κυβέρνηση έχει δείξει πνεύμα αμεριμνησίας απέναντι στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς με την παντελή έλλειψη μέτρων.

Την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προτείνουν αναδιάρθρωση του ωρολόγιου προγράμματος, την πρόσληψη του μέγιστου αριθμού των καθαριστριών και τη μείωση του αριθμού των μαθητών.

Αρχές Νοεμβρίου τα σχολεία έκλεισαν. Το βαρύ επιδημιολογικό φορτίο της χώρας μας ανάγκασε την κυβέρνηση να κλείσει τα σχολεία. Ύστερα από δυόμισι μήνες, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά ανοίγουν, καθώς θεωρήθηκε από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων πως στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης του ιού. Το είχε ανακοινώσει τις προηγούμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας. Ωστόσο, τα προβλήματα είναι πολλά. Αυτό κάνουν σαφές μέσω της εφημερίδας “Νέα Κρήτη” εκπαιδευτικοί παράγοντες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Θέλουμε να είμαστε στα σχολεία ως εκπαιδευτικοί. Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, αισθανόμαστε ότι τα σχολεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν πριν από δύο μήνες. Δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου τα σχολεία να ανοίξουν με την απαιτούμενη ασφάλεια και προστασία για την υγεία των εμπλεκόμενων μελών της σχολικής κοινότητας. Δεν έγινε κανένα βήμα ώστε να έχουμε μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Δεν προσελήφθησαν άτομα για την καθαριότητα των σχολείων. Δεν αξιοποιήθηκαν χώροι είτε εντός σχολικού κτηρίου είτε άλλοι χώροι. Και δεν πραγματοποιήθηκαν ούτε στο ελάχιστο μαζικά τεστ σήμερα (σ.σ. χθες Παρασκευή). Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί μετακινήθηκαν στον τόπο εργασίας τους. Είμαστε μια ομάδα πληθυσμού που ο τόπος μόνιμης διαμονής διαφέρει από τον τόπο εργασίας. Μαζικά τεστ δεν πραγματοποιήθηκαν. Παρά τα αιτήματα που κάναμε στην 7η Υ.ΠΕ. Κρήτης αλλά και στο υπουργείο Παιδείας, δεν εξασφαλίστηκε τίποτε», είπε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης.

Η Μαρία Σπανού, νηπιαγωγός-εκπρόσωπος της Ένωσης Νηπιαγωγών, μιλώντας στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ανέφερε πως πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένες ενέργειες που πρέπει να λάβουν χώρα.

«Εμείς τονίζουμε πως οι εκπαιδευτικοί θέλουν να ανοίξουν τα σχολεία, γιατί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση. Η σχολική τάξη είναι ο φυσικός χώρος των μαθητών. Τα σχολεία πρέπει να επαναλειτουργήσουν με ασφάλεια και με μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Και εφόσον δεν υπήρξε το προηγούμενο χρονικό διάστημα καμία ενέργεια για εξεύρεση αιθουσών, η πρόταση της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών είναι: η φοίτηση σε βάρδιες και η δεύτερη βάρδια να είναι στη θέση του ολοήμερου. Και ενδιάμεση απολύμανση κατά την αλλαγή βαρδιών. Επίσης, αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. Έτσι, θα πετύχουμε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και θα τηρηθούν αποστάσεις», ανέφερε η κ. Σπανού.

Μεταξύ άλλων τόνισε: «Οι εκπαιδευτικοί θα ξεκινήσουν τα μαθήματα χωρίς να έχουν κάνει τεστ. Η πλατφόρμα άνοιξε την Πέμπτη και πρέπει οι εκπαιδευτικοί να περιμένουν πότε θα ειδοποιηθούν πού θα κάνουν το τεστ. Προϋποθέτει χρόνο. Τα σχολεία έπρεπε να ανοίξουν με τους εκπαιδευτικούς να έχουν κάνει ήδη τεστ».

Υπενθυμίζεται πως τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ξεκίνησαν τα μαθήματα την Παρασκευή, εξ αποστάσεως, σε όλους τους νομούς της ελληνικής επικράτειας.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ

Ανακοινώσεις έχουν εκδώσει η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ν. Λασιθίου, αλλά και η ΕΛΜΕ Χανίων.

Η τελευταία, μάλιστα, προτείνει από τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μην παραδώσουν τις βαθμολογίες των μαθητών για το τρέχον εξάμηνο ως αντίδραση στην τηλεκπαίδευση και, ταυτόχρονα, καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς σε κινητοποίηση την ερχόμενη Πέμπτη.

Αναλυτικότερα:

Ανακοίνωση Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης

«Η Κυβέρνηση βάζει σε κίνδυνο την υγεία εκατοντάδων μαθητών και των οικογενειών τους στη Σητεία Λασιθίου Κρήτης ανοίγοντας τα σχολεία χωρίς μέτρα προστασίας!

Η Ομοσπονδία Γονέων Κρήτης καταγγέλλει την ανάλγητη και ανεύθυνη στάση της κυβέρνησης που επιμένει στο άνοιγμα των σχολείων στο δήμο Σητείας Λασιθίου Κρήτης τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, μετά από τις παρεμβάσεις που έγιναν από συλλόγους γονέων των σχολείων καθώς και κατοίκων και φορέων της ΤΚ Παλαικάστρου και της Σητείας για αναστολή του ανοίγματος εξαιτίας της απότομης έξαρσης των κρουσμάτων τις τελευταίες μέρες.

Το γεγονός ότι υπάρχει έξαρση των κρουσμάτων επιβεβαιώνει την έλλειψη μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς αλλά και συνολικότερα, που οδηγεί στη  διασπορά του ιού με γοργό ρυθμό. Σε αυτές τις συνθήκες το άνοιγμα των σχολείων χωρίς την υλοποίηση σειράς μέτρων, που ζητάει εδώ και καιρό το γονεϊκό κίνημα, θα οδηγήσει στην ακόμη μεγαλύτερη εξάπλωση του ιού και προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα.

Για την όλη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί οι ευθύνες είναι ξεκάθαρες και σε καμία περίπτωση δεν είναι ατομικές. Η κυβέρνηση είναι αυτή που δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να γίνουν έλεγχοι στους χώρους δουλειάς,  δεν αυξάνει τα δρομολόγια στα ΜΜΜ για να μειωθεί ο συγχρωτισμός, δεν φροντίζει για τη στελέχωση του νοσοκομείου της περιοχής με το αναγκαίο προσωπικό.

Η απαίτηση των γονέων να μην ανοίξουν τα σχολεία της περιοχής τη Δευτέρα πηγάζει από τον φόβο που προκαλεί η αδιαφορία και η εμμονή των αρμόδιων φορέων να μη λαμβάνουν μέτρα προστασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και μάλιστα σε σχολικά κτίρια που έχουν χρόνια σοβαρά προβλήματα, τα οποία η πανδημία έχει εντείνει ακόμα περισσότερο, αλλά και από τις τραγικές ελλείψεις στις δομές υγείας.

Η υποκρισία της κυβέρνησης πρέπει να σταματήσει εδώ. Έκλεισε τα σχολεία για δυο μήνες, στέλνοντας τους μαθητές στα σπίτια τους, μακριά από τις σχολικές τάξεις, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η επιλογή σε γνωστικό-κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο, χωρίς να αξιοποιήσει το χρονικό αυτό το διάστημα ώστε να ληφθούν μέτρα και να επιστρέψουν με ασφάλεια στις τάξεις τους. Αρνήθηκε πεισματικά να κάνει μαζικά, επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς –γιατί όπως ισχυρίστηκε «στις τάξεις ο ιός δεν κολλάει», τη στιγμή που πάνω από χίλια ήταν τα κλειστά τμήματα σε όλη τη χώρα όταν 25-27 μαθητές στοιβάζονταν σε αίθουσες κλουβιά, χωρίς να τηρείται κανένα μέτρο απόστασης!

Οι γονείς δεν θα αφήσουμε κανέναν να παίξει με την υγεία τη δική μας και των παιδιών μας. Όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματά μας εμείς θα μπαίνουμε μπροστά και θα τα διεκδικούμε. Υπό τις παρούσες συνθήκες στην περιοχή της Σητείας, φαίνεται ότι τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν με ασφάλεια την Δευτέρα 11/1.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων σε κάθε σχολείο από κοινού με τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε δυναμικές παρεμβάσεις για την προάσπιση της υγείας και της ασφάλειας όλων των παιδιών και των οικογενειών τους, όλων των κατοίκων της περιοχής και να διεκδικήσουν:

  • Άμεσα να πραγματοποιηθούν τα rapid test για όλο τον πληθυσμό του Παλαικάστρου και ευρύτερα στα χωριά της Δημοτικής ενότητας Ιτάνου της Δημοτικής ενότητας Σητείας και στην πόλη της Σητείας.
  • Να ενισχυθεί με το αναγκαίο προσωπικό η κλινική covid του νοσοκομείου Σητείας, καθώς και όλες οι δημόσιες δομές Υγείας στον Νομό.
  • Να ληφθούν με ευθύνη της κυβέρνησης μέτρα στήριξης των εργαζόμενων, μικροεπαγγελματιών, αγροτών, ανέργων της περιοχής.
  • Να εγκατασταθεί ιατρικό-νοσηλευτικό κλιμάκιο με ευθύνη κυβέρνησης-7ης ΥΠΕ στην ΤΚ Παλαικάστρου για όλο το διάστημα της υποχρεωτικής καραντίνας για την ιατρική, ψυχολογική και άλλη στήριξη των κατοίκων.
  • Να εξασφαλιστεί με ευθύνη κυβέρνησης-περιφέρειας-δήμου ότι οι ασθενείς που δε χρήζουν νοσηλείας στο νοσοκομείο θα διαμένουν χωριστά από τους οικείους τους σε ξενοδοχειακές μονάδες που θα επιταχθούν για το διάστημα της υποχρεωτικής καραντίνας, με μέριμνα για παρακολούθησή τους από εξειδικευμένο προσωπικό, εξασφάλιση διατροφής κλπ.

Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουνε με όλα τα αναγκαία μέτρα που διεκδικούμε!

  • Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
  • Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
  • Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία.
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών – καμιά πρόσληψη «από το παράθυρο» με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Αρχές Γενάρη και ακόμα υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά (ενδεικτικά αναφέρουμε: σε μαθήματα που είναι πανελλαδικός εξεταζόμενα, σε ειδικά μαθήματα πχ στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό πχ στην παράλληλη στήριξη).
  • Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
  • Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
  • Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. - Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
  • Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών που διαμένουν σε δομές προσφύγων.»

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Λασιθίου

«Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΣ!

✓ Δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

✓ «Τζογάρει» την υγεία μας και τη μόρφωση των μαθητών με την κοροϊδία, τις παλινωδίες και την αδιαφορίας της.

Στο Παλαίκαστρο ξεκίνησε εδώ και τρεις μέρες αυστηρό lockdown ύστερα από την διάγνωση κρουσμάτων που συνεχίζουν με αυξητική πορεία, επηρεάζοντας και την πόλη της Σητείας αλλά και τα γύρω χωριά με αντίστοιχες επιπτώσεις. Οι φόβοι και η ανησυχία των κατοίκων του νομού για διασπορά στην κοινότητα ελλείψει ουσιαστικών μέτρων είναι απολύτως δικαιολογημένα. Αυτή η πραγματικότητα φαίνεται ότι δεν ιδρώνει το αυτί της κυβέρνησης, η οποία προχωρά σε άνοιγμα των σχολείων σα να μη συμβαίνει τίποτα! Η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να γίνουν τα απαραίτητα τεστ σε όλους τους κατοίκους του Παλαίκαστρου, ευρύτερα των χωριών της Δημοτικής ενότητας Ιτάνου, αλλά και όλου του δήμου Σητείας. Δεν φροντίζει για τη στελέχωση του μοναδικού νοσοκομείου της περιοχής στη Σητεία με το αναγκαίο προσωπικό αλλά ούτε και για την εγκατάσταση γενικού γιατρού και νοσηλευτή στα χωριά για όσο διαρκέσει αυτή η κατάσταση. Συνεχίζει μόνο με μέτρα αυστηρής αστυνόμευσης των κατοίκων της περιοχής, αφήνοντάς τους μόνους και ανυπεράσπιστους να διαχειριστούν την κατάσταση της υγείας τους!

Η όλη κατάσταση εντείνει τον φόβο και την αγωνία γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα, καθώς η πανδημία ήρθε να εντείνει τα χρόνια προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία της περιοχής μας: σχολεία που γκρεμίζονται, σχολεία με εργαστήρια που μετατρέπονται σε αίθουσες, με αίθουσες κλουβιά που δεν αερίζονται επαρκώς, βάζοντας καθημερινά σε κίνδυνο την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Επιπλέον με τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών από τη Σητεία στο Παλαίκαστρο και τη Ζάκρο, όπου εργάζονται ή συμπληρώνουν ωράριο, πώς μπορεί να διασφαλιστεί η ασφάλεια των ίδιων και των μαθητών των σχολικών μονάδων ολόκληρου του Δήμου;

Αφού για δύο ολόκληρους μήνες οι μαθητές οδηγήθηκαν μακριά από τη σχολική τάξη, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η επιλογή σε γνωστικό-κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο, ιδίως για τους μικρότερους μαθητές, αλλά και για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου με όλο το άγχος των πανελλήνιων εξετάσεων, για άλλη μία φορά μαθαίνουν ότι οι θυσίες τους πάνε στο … βρόντο, αφού και όλο αυτό το διάστημα δεν αξιοποιήθηκε από την κυβέρνηση για να ληφθούν μέτρα, ώστε να επιστρέψουν με ασφάλεια στις τάξεις τους. Θέλουμε τα σχολεία μας να είναι ανοιχτά για να συνεχιστεί η εκπαιδευτική δια ζώσης διαδικασία, η οποία είναι αναντικατάστατη! Απαιτούμε ωστόσο αυτό να γίνει με τους όρους και τις προϋποθέσεις που είναι αναγκαίες, ώστε  εκπαιδευτικοί και μαθητές να επιστρέψουν με ασφάλεια στα σχολεία, μπροστά σ` αυτήν την έξαρση της πανδημίας που υπάρχει στην περιοχή μας. Η κυβέρνηση να πάρει τώρα ουσιαστικά μέτρα, που παραμένουν επίκαιρα, για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή για όλους!

 Διεκδικούμε:

▪ Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.

▪ Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.

▪ Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.

▪ Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.

▪ Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

▪ Να ενισχυθούν η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, όλα τα Νοσοκομεία – ΚΥ του Λασιθίου και ιδιαίτερα οι δομές στη Σητεία.

Όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματά μας, μαχητικά μπαίνουμε μπροστά να τα διεκδικήσουμε. Τώρα πρέπει να ακουστεί δυνατά η φωνή μας!

Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα της Επιτροπής Κατοίκων και Φορέων του Παλαικάστρου, τα οποία πρέπει να γενικευτούν για ολόκληρο τον Δήμο Σητείας. Ενώνουμε τη φωνή μας με τους άλλους εργαζόμενους που βλέπουν τη ζωή και την υγεία τους να «παίζεται στα ζάρια».

Υπό τις παρούσες συνθήκες είναι φανερό ότι τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν με ασφάλεια την Δευτέρα 11/1. Χρειάζεται οι συνάδελφοι σε κάθε σχολείο, σε κάθε σύλλογο διδασκόντων, από κοινού με τους γονείς να προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις, παραστάσεις, αποχές και άλλες πρωτοβουλίες που θα φέρουν στο προσκήνιο τα προβλήματα και θα επιβάλουν λύσεις. Δεν υπάρχει περιθώριο για αναμονή! Με την Υγεία μας δεν παίζουμε! Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουνε με όλα τα αναγκαία μέτρα που διεκδικούμε!

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!»

ΕΛΜΕ Χανίων

«Να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Κάτω τα αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης!

Αγώνας για Υγεία – Παιδεία – Εργασία – Δημοκρατία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η νέα χρονιά μας βρίσκει όλους αντιμέτωπους με την ίδια εγκληματική πολιτική. Η κυβέρνηση της ΝΔ 10 μήνες τώρα δεν παίρνει στοιχειώδη μέτρα για την ενίσχυση της Δημόσιας Υγείας – Παιδείας. Αφήνει το λαό εκτεθειμένο απέναντι στην εξελισσόμενη πανδημία. Το παρατεταμένο 2ο lockdown, σκληρό και ταξικό για τους εργαζόμενους και το λαό, οδηγεί μόνο στην καταστροφή. Η ανεργία γιγαντώνεται σε πρωτοφανή ύψη, μεγαλύτερα και από την κρίση των μνημονίων. Η οικονομική κρίση επιταχύνεται με δραματικές συνέπειες που θα αντιμετωπίσουμε το επόμενο διάστημα.

Μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης είναι πώς θα επιβάλει τους αντιδραστικούς της σχεδιασμούς ανεμπόδιστα. Εκμεταλλεύεται χυδαία την πανδημία για να επιβάλει ορυμαγδό αντιλαϊκών και αντεργατικών μέτρων που συνθλίβουν όσα με τους αγώνες μας έχουμε κατακτήσει ως εργαζόμενοι. Εργασιακές σχέσεις, ωράριο, μισθοί, κοινωνική ασφάλιση, κλπ μπαίνουν στις μυλόπετρες της πολιτικής της. Ψηφίζει έναν ακόμα φοροληστρικό και αντικοινωνικό προϋπολογισμό που χαρίζει πλούτη στο μεγάλο κεφάλαιο, θωρακίζει στρατό και αστυνομία ενώ καταβυθίζει τη Δημόσια Υγεία – Παιδεία – Πρόνοια. Στην εκπαίδευση έχει επιβάλει ένα αντιδραστικό πλέγμα αντιεκπαιδευτικών νόμων που ξεκινούν από τη διαβόητη “Τράπεζα Θεμάτων” και φτάνουν ως το νόμο για την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση που αλλάζουν προς το χειρότερο το τοπίο. Τώρα στα μισά μιας – σχεδόν χαμένης - χρονιάς φέρνει νέες σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ, βάζοντας νέα ακόμα πιο σκληρά ταξικά φίλτρα για να αποκλείσει χιλιάδες νέους, αδιαφορώντας προκλητικά για την αναστάτωση που δημιουργεί σε δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους και τις οικογένειές τους.

Παράλληλα εξαπολύει μια ανελέητη επίθεση ενάντια στα δημοκρατικά δικαιώματα του λαού. Με πρόσχημα την πανδημία, χτίζει ένα αστυνομικό κράτος της καταστολής, απαγορεύει διαδηλώσεις, εξαπολύει πογκρόμ συλλήψεων και επιβολής εξοντωτικών οικονομικών προστίμων σε όσους αντιστέκονται στην πολιτική της. Η όξυνση και κλιμάκωση της καταστολής και της αστυνομοκρατίας στην επέτειο του Πολυτεχνείου αλλά και της δολοφονίας του Α. Γρηγορόπουλου απέδειξαν ότι η κυβέρνηση θέλει να τελειώνει με τις λαϊκές κινητοποιήσεις. Γι αυτό και βάζει συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες στο γύψο, έχοντας την ανοχή και τελικά τη στήριξη της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας, η οποία έχει κυριολεκτικά επιβάλει σιγή ασυρμάτου στα συνδικάτα. Χαρακτηριστική ήταν η στάση τους στην απεργία στις 26 Νοέμβρη, αλλά και η απουσία τους μπροστά στην ψήφιση του αντιλαϊκού προϋπολογισμού. Στην ΟΛΜΕ οι συνδικαλιστικές δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ – ΠΑΜΕ και ΠΕΚ, σφιχταγκαλιασμένες στη γραμμή της κυβερνητικής αφήγησης για την πανδημία, έχουν κηρύξει συνδικαλιστική παύση για να “λογαριαστούμε μετά” όταν θα έχουν επιβληθεί όλα τα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

Να υπερασπίσουμε το δικαίωμα των παιδιών στη ζωντανή μόρφωση!

Στην εκπαίδευση η κυβέρνηση ακολουθεί την ίδια ολέθρια τακτική για τη μόρφωση και την ψυχοκοινωνική υγεία των παιδιών και των εφήβων. Παρά τις προκλητικές θριαμβολογίες της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ για τα επιτεύγματά τους κατά την περίοδο της πανδημίας, ως και σήμερα δεν έχει ληφθεί ουσιαστικά κανένα απολύτως μέτρο. Και εξ αιτίας αυτής της κατάστασης σήμερα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια οδηγούνται σε νέα παράταση του κλεισίματος στο αόριστο μέλλον. Η Κεραμέως σαν άλλη “Μαρία Αντουανέτα” αδιαφορώντας πλήρως για τις καταστροφικές συνέπειες της πολιτικής της μοιράζει το “παντεσπάνι” της περιώνυμης τηλεκπαίδευσης, ανακοινώνοντας παράλληλα την λειτουργία της “Τράπεζας Θεμάτων”. Βαυκαλίζεται στα κανάλια πως “η ύλη προχωρά κανονικά”, απαιτεί προκλητικά από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν “ψηφιακά διαγωνίσματα” και βαθμούς σαν να ζούμε σε μια “κανονικότητα”, κλείνοντας αυτιά και μάτια απέναντι στους ταξικούς αποκλεισμούς χιλιάδων μαθητών, μπροστά στις τραγικές εικόνες παιδιών που δήθεν εκπαιδεύονται και μορφώνονται μπροστά σε ένα κινητό τηλέφωνο στα πεζοδρόμια και στα καφενεία. Η πολιτική τους θίγει την αξιοπρέπειά μας και προσβάλλει την κοινή λογική.

Το σχέδιο του ΥΠΑΙΘ για το άνοιγμα των σχολείων, ξεκινώντας από την πρωτοβάθμια, είναι μόνο για επικοινωνιακή διαχείριση και όλα δείχνουν ότι θα οδηγηθεί σε ναυάγιο. Για μια ακόμα φορά επαναλαμβάνεται η ίδια χρεοκοπημένη συνταγή του περασμένου Σεπτέμβρη χωρίς μείωση των μαθητών στις τάξεις, δίχως προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι ανάγκες, χωρίς να έχουν διαμορφωθεί αίθουσες και χώροι που θα στεγάσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, δίχως να γίνουν μαζικά και δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Αντ’ αυτών το ΥΠΑΙΘ διαφημίζει την ηλεκτρονική πλατφόρμα(!!!) των “ραντεβού για τεστ”. Είναι φανερό ότι για μια ακόμα φορά η πολιτική της κυβέρνησης αφήνει τα Δημόσια Σχολεία ανοχύρωτα απέναντι στην πανδημία, εκθέτοντας ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τότε μιλάμε για μια ακόμα χαμένη εκπαιδευτική χρονιά με σοβαρές συνέπειες για την πλειοψηφία των μαθητών.

Μαζικό κίνημα αντίστασης και ανατροπής των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και της κυβερνητικής πολιτικής

Σε μια εποχή που το επίσημο συνδικαλιστικό κίνημα έχει κηρύξει lockdown στις ανάγκες των εργαζομένων. Σε μια εποχή που οι μορφές περιορισμένης, μυστικής και συμβολικής διαμαρτυρίας, που πριμοδοτεί η πλειοψηφία των παρατάξεων στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ με πρόσχημα την πανδημία, αποδεικνύονται απόλυτα ανεπαρκείς, αναποτελεσματικές, προάγοντας την απογοήτευση, αφήνοντας την πικρή επίδραση του φόβου και της παραλυτικής αίσθησης αδυναμίας αναπάντητη,

Σ’ αυτή την εποχή που η πανδημία με βάση την κυβερνητική διαχείριση οδηγεί σε εκατόμβες νεκρών που τα σχολεία δεν θα ανοίγουν, και όποτε ανοίγουν σύντομα θα ξανακλείνουν. Σ’ αυτή την εποχή που η κυβερνητική και κρατική εξουσία επεξεργάζεται την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών και αντικοινωνικών νομοσχεδίων που έχει ψηφίσει, καθώς και νέων νομοσχεδίων για την εκπαίδευση, όπως ο νόμος για αξιολόγηση σε όλη την εκπαίδευση, ο νόμος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, η αλλαγή προγραμμάτων σπουδών, η χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων-αποτελεσμάτων αξιολόγησης, η ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων κλπ. Σ’ αυτή την εποχή δεν έχουμε άλλο δρόμο, αν θέλουμε να προασπίσουμε την ζωή μας, το εκπαιδευτικό μας έργο, την εργασία μας, τα δημόσια αγαθά της υγείας, της παιδείας, της ελευθερίας, του αγώνα, του δικαιώματος στη διαδήλωση, στη συνδικαλιστική οργάνωση και στην απεργία. Να ενωθούμε, να αγωνιστούμε παντού, στο μάθημα, στο δρόμο, κάθε ώρα και στιγμή, με την δέσμευση ότι θα διεκδικήσουμε και θα απαιτήσουμε:

             Να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, με μείωση των μαθητών με μέγιστο τα 15 παιδιά ανά τμήμα, με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, με μαζικά δωρεάν τεστ, ώστε να υπάρχει ιχνηλάτηση του προβλήματος. Να ανοίξουν τις ήδη υπάρχουσες κλειστές αίθουσες στα σχολεία, να αναζητήσουν νέες. Να γίνει έγκαιρος εμβολιασμός για όλους, με προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες

             Να εγκρίνουν άδειες στους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς της Υ.Α, με πρόβλεψη για την αναπλήρωση τους και όσων χρειαστεί να βγουν με άδεια

             Να διορίσουν εκπαιδευτικούς, αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, γιατρούς, νοσηλευτές, προσωπικό καθαριότητας, ελεγκτές στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας για τον έλεγχο της εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων στους χώρους δουλειάς, οδηγούς στα ΜΜΜ

             Να δημιουργηθούν νέες ΜΕΘ. Να γίνουν μαζικοί διορισμοί υγειονομικών! Να γίνει επίταξη όλων των ιδιωτικών δομών Υγείας, θέτοντάς τες στην υπηρεσία του ΕΣΥ!

             Να ανατραπούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα για την ΤΕΕ!

             Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση τώρα σε καμιά αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ.

             Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων. Να μην εφαρμοστεί για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

             Να ξαναδιδαχθεί η ύλη ενάντια στις κοινωνικές ανισότητες – τους αποκλεισμούς (που εντάθηκαν από την τηλεκπαίδευση). Άμεση περικοπή για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Καμιά βαθμολογία και τηλεαξιολόγηση.

             Άμεση έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια, με τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

             Κατάργηση του θεσμού των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών με επέκτασή για όλο το σχολικό έτος. Να καταργηθεί η πρόβλεψη των τοπικών προσλήψεών τους από τις ΔΔΕ.

             Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και όλων των υποστηρικτικών δομών της.

             Επαναφορά των μαθημάτων των κοινωνικών, οικονομικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας.

             Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή

             Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, ισότιμης και πλήρως ενταγμένης στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας.

             Κατάργηση των αντιδραστικών, αντιδημοκρατικών, αντιεκπαιδευτικών, αντεργατικών νόμων της κυβέρνησης

             Να δοθούν πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, για να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια!

             Να μην περάσουν τα αντισυνδικαλιστικά σχέδια της κυβέρνησης!

             Να ανατραπεί η βάρβαρη αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης!

Είναι καιρός να ακουστεί παντού ότι όλα τα παραπάνω μπορούν και πρέπει να γίνουν. Αρκεί να σταματήσουμε την κυβέρνηση να προκρίνει διορισμούς αστυνομικών και μισθοφόρων στο στρατό, επιδοτήσεις εκατομμυρίων σε εξοπλιστικές δαπάνες, σε εφοπλιστές και επιχειρηματίες, π.χ Aegean, τηλεοπτικά κανάλια, εταιρείες διοδίων, κλινικάρχες και διαγνωστικά κέντρα, μάσκες – αερόστατα, μεγάλους περιπάτους, κλπ

Ο μαζικός αγώνας μπορεί να προασπίσει την υγεία τις ζωές και τα δικαιώματά μας!

Απέναντι στην πολιτική του αυταρχισμού, της κατεδάφισης του ΕΣΥ και της Δημόσιας Εκπαίδευσης, της καταστρατήγησης των εργασιακών δικαιωμάτων, της συνδικαλιστικής αφωνίας στην ΟΛΜΕ είναι άμεση και αναγκαία όσο ποτέ η αγωνιστική συνεννόηση και ο πραγματικός και ουσιαστικός συντονισμός της δράσης των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ. Είναι τώρα, περισσότερο από ποτέ, αναγκαίο το χτίσιμο ανάμεσά τους επικοινωνίας με ποικίλους τρόπους, ανταλλαγή ιδεών, εμπειριών, αναλύσεων και εκτιμήσεων με σκοπό την διαμόρφωση πρωτοβουλιών δράσης, μορφών οργάνωσης, γύρω από τα κορυφαία θέματα που απασχολούν τους συναδέλφους.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

             Πέμπτη 14/1 δίωρη στάση εργασίας με αποχή από την «τηλεκπαίδευση» και συγκέντρωση στη ΔΔΕ Χανίων στη 1μμ. Απαιτούμε να ανοίξουν τα σχολεία με όρους διασφάλισης της υγείας όλων των εμπλεκομένων.

             Τριήμερη καμπάνια ενημέρωσης 21 – 22 – 23/1. Διακίνηση επιστολής προς τους γονείς και τους μαθητές. Διαδικτυακή εκδήλωση – συζητήση για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση, (νόμος Κεραμέως για το Λύκειο, τράπεζα θεμάτων, νόμος για την Τεχνολογική εκπαίδευση, νόμος για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια). Κινητοποίηση στο Δήμο, με συμμετοχή μαθητών, γονέων, φοιτητών.

             24ωρη απεργία στις 3/2 - Κάλεσμα για πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στην πλατεία Αγοράς στις 10 π.μ.

             Το ΔΣ της ΟΛΜΕ να συγκαλέσει άμεσα ΓΣ των ΕΛΜΕ από 19/1 εώς 22/1, καθώς και ΓΣ προέδρων, τηρώντας όλα τα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης για την υλοποίηση του αγωνιστικού σχεδιασμού.

             Διαδικτυακή συζήτηση με γονείς, μαθητές, υγειονομικούς για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

             Να αποφασίσουν οι σύλλογοι διδασκόντων να μην κατατεθεί βαθμολογία 1ου τετραμήνου και να μην πραγματοποιηθεί η τηλεαξιολόγηση, που μαζί με την τηλεκπαίδευση προάγουν και εντείνουν τις υφιστάμενες τις κοινωνικές ανισότητες και τους αποκλεισμούς. Αποφάσεις που είναι αναγκαίες για την προάσπιση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού μας ρόλου.»

«Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων υιοθετεί την απόφαση των διδασκόντων του 7ου Γυμνασίου και καλεί όλους τους συλλόγους διδασκόντων να βγάλουν αντίστοιχες αποφάσεις

Οι καθηγήτριες και οι καθηγητές έχοντας πολύχρονη διδακτική εμπειρία και διαπροσωπική επαφή με τους μαθητές μας και αποφασίζοντας να παραθέσουμε τους έντονους προβληματισμούς μας σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τον πρωτοφανή αντιπαιδαγωγικό τρόπο με τον οποίον το Υπουργείο Παιδείας διαχειρίζεται την υγειονομική κρίση, διαπιστώνουμε τα εξής:

–  Μέσω της τηλεκπαίδευσης η βασική αρχή της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στη γνώση έχει καταστρατηγηθεί εντελώς, ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη τον (περιορισμένο ούτως ή άλλως) αριθμό των  tablet  που μοιράστηκαν στους μαθητές τον Δεκέμβριο, εφόσον το είδος του τεχνολογικού εξοπλισμού κι η ποιότητα της σύνδεσης εγγυώνται τελικά και την ποιότητα της ανατροφοδότησης των πληροφοριών. Δυστυχώς το ποσοστό των μαθητών που αντιμετωπίζει σοβαρά τεχνολογικά προβλήματα ξεπερνά σήμερα το 30% .

– Επιπλέον η πολύωρη έκθεση των μαθητών στις οθόνες, η οποία είναι μεγαλύτερη από δέκα ώρες καθημερινά, είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για την ψυχική και την σωματική τους υγεία, όπως πολλές φορές έχει επισημανθεί από τους ειδικούς, διότι δημιουργεί βαριεστημένα, ακόμη και νευρωτικά παιδιά. Δυστυχώς τέτοιου είδους επιπτώσεις έχουν ήδη παρατηρηθεί στους μαθητές.

– Επίσης κάτω από τέτοιες συνθήκες έχει εκμηδενιστεί ο παιδαγωγικός ρόλος των εκπαιδευτικών, που αποτελούσε ανέκαθεν την κινητήρια δύναμη μετάδοσης της γνώσης και διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών. Η διδασκαλία τείνει να μοιάζει με ραδιοφωνική εκπομπή, και μάλιστα χωρίς ακροατές πολλές φορές (εφόσον οι κάμερες όλων των συμμετεχόντων είναι κλειστές, «για να μην πέσει το σύστημα»), μετατρέποντας έτσι τους μαθητές σε παθητικούς δέκτες που δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, να αναλάβουν πρωτοβουλία και να αφομοιώσουν τις νέες γνώσεις. Οι μαθητές παραμένουν ανέκφραστοι μπροστά σε μια ψυχρή οθόνη, χωρίς καμία δυνατότητα κοινωνικοποίησης, αλληλεπίδρασης και φυσικής επαφής με τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους. Περισσότερο από όλους όμως πλήττονται οι μαθητές με ιδιαιτερότητες και μαθησιακές δυσκολίες, εφόσον η ισοπεδωτική προσέγγιση της τηλεκπαίδευσης τους στερεί τη δυνατότητα να εκφραστούν με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο και να διατυπώσουν ελεύθερα τις απορίες τους.

– Με βάση όλα τα παραπάνω καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η επιμονή του Υπουργείου στην τηλε-αξιολόγηση των μαθητών είναι τουλάχιστον ένα κακόγουστο αστείο, εφόσον, εάν κάτι πρέπει  αξιολογηθεί, αυτό είναι η ίδια η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που δημιουργεί στους μαθητές, στις οικογένειές τους  και σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

– Μετά την απόφαση της κυβέρνησης να μην ανοίξουν  τα σχολεία προτρέπουμε τους συναδέλφους να μην παραδώσουν Βαθμολογία Α΄ Τετραμήνου στους μαθητές και στους κηδεμόνες τους, διότι θεωρούμε χρέος μας να διαφυλάξουμε την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην γνώση, τον παιδαγωγικό μας ρόλο, αλλά  και τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αξίες που χρόνια τώρα βάλλονται και υποσκάπτονται με αποκορύφωμα την δεινή περίοδο της πανδημίας που διανύουμε τώρα.

Ελπίζουμε και παλεύουμε να βρεθούμε, το συντομότερο δυνατό, με ασφάλεια στο φυσικό μας χώρο, στο σχολείο μας, μαζί με όλους τους μαθητές μας.»

(Φωτογραφία Unsplash)

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια