Κρήτη

Μαίνεται η αντιπαράθεση για τον ΒΟΑΚ!

Νέος «χαρτοπόλεμος» ανακοινώσεων μεταξύ των ΝΟΔΕ και των Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη

Ήταν να μην ηχήσουν τελικά ξανά τα όργανα για τον ΒΟΑΚ! Η συζήτηση την Παρασκευή της επερώτησης του Βασίλη Κεγκέρογλου στη Βουλή και οι απαντήσεις του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη αποτέλεσαν τη θρυαλλίδα για να ξεσπάσει μια αντιπαράθεση που δε λέει να κοπάσει, ακόμα κι αν έχουν περάσει τόσες μέρες!

Ενδεικτικός είναι ο νέος “πόλεμος” ανακοινώσεων μεταξύ των τοπικών “στρατοπέδων” της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖΑ, με τις 4 ΝΟΔΕ να απαντούν με μια κοινή, μακροσκελή ανακοίνωση χθες, στην κοινή ανακοίνωση που είχε προηγηθεί το προηγούμενο βράδυ από τις 4 Νομαρχιακές Επιτροπές του ΣΥΡΙΖΑ.

Η απάντηση των ΝΟΔΕ

«Ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατασκευή του ΒΟΑΚ και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, όπως και πρόσφατα στη Βουλή ο υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, έχουν παρουσιάσει εκτενώς όλες τις πρωτοβουλίες της παρούσας κυβέρνησης για να γίνει επιτέλους ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που έχει ανάγκη η Κρήτη.

Στις 22 Δεκεμβρίου, την ίδια μέρα που ο ΒΟΑΚ ήταν θέμα συζήτησης στο Υπουργικό Συμβούλιο, οι Νομαρχιακές Επιτροπές ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων εξέδωσαν μια σκληρή ανακοίνωση με πλεόνασμα βαρύτατων χαρακτηρισμών καταλογίζοντας ψεύδη, εγκληματική αδιαφορία και επικοινωνιακές φούσκες στην παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Υπάρχουν μάλιστα και αστήρικτες αναφορές περί “φίλων” και “συνεταίρων”, που θα ήταν σοφό να είχαν απαλειφθεί.

Ας αποκατασταθεί λοιπόν η αλήθεια και ας ενημερωθούν και οι εκλεκτοί συντοπίτες μας για τις “ημέρες και τα καθόλου έργα” της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον ΒΟΑΚ», αναφέρουν οι 4 ΝΟΔΕ της Κρήτης και συνεχίζουν:

«Στην πρόσφατη ανακοίνωση των Νομαρχιακών Επιτροπών ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων γίνεται αναφορά περί δρομολόγησης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μοντέλου εξασφαλισμένης χρηματοδότησης από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, χωρίς ανταποδοτικά τέλη από τους μόνιμους κατοίκους.

Πρώτον, με καλή πίστη, τους καλούμε να μας δείξουν έστω ένα έγγραφο που να μαρτυρά ότι είχε δρομολογηθεί μια τέτοια λύση με αξιόπιστη πιθανότητα υλοποίησης.

Δεύτερον, σε νομικό επίπεδο, η διάκριση των χρηστών της οδού με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους θα προσέκρουσε στα ευρωπαϊκά όργανα και θα υπήρχε σοβαρός κίνδυνος να ανατραπεί όλος ο χρηματοοικονομικός σχεδιασμός του έργου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Επίσης, αρχίζουν οι μελέτες για το τμήμα “Σούδα-αεροδρόμιο”, το οποίο δεν είχε περιληφθεί στο αντικείμενο της παραχώρησης. Η ιστορία της μελέτης του “ορφανού έργου” είναι ευρέως γνωστό πως είναι μακρά. Πλέον, ευτυχώς, γίνονται απτά βήματα.

Το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, έχει προταθεί να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το τμήμα “Άγιος Νικόλαος-Σητεία” θα υλοποιηθεί με συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα».

«Όσον αφορά στις κατηγορίες περί αύξησης του κόστους, οι πρόσθετες επιβαρύνσεις προκύπτουν από τρεις βασικούς λόγους:

- Την ενσωμάτωση του τμήματος “Κίσσαμος-Χανιά”, που δεν υπήρχε στον σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ, όσο κι αν αυτό δυσαρεστεί κάποιους.

- Τις πρόσθετες κατασκευαστικές απαιτήσεις βάσει της Αρχαιολογίας και

- Την αναγκαία αναβάθμιση των τριών υφιστάμενων παρακάμψεων, ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων.

Επιπλέον, οι παραδοχές που υπάρχουν στην ανακοίνωση των Νομαρχιακών Επιτροπών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ είναι έωλες, αν όχι αντιφατικές.

Τέλος, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη χρέωση των διοδίων που προέβλεπε ο σχεδιασμός του έργου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (γιατί φυσικά υπήρχαν διόδια και στον γραπτό σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από τις δηλώσεις).

Μάλιστα, επειδή το κόστος μελετών κατασκευών έχει αυξηθεί λόγω αύξησης του κατασκευαστικού αντικειμένου, δηλαδή μεγαλύτερο έργο, προκειμένου να μην υπάρξει αύξηση στα διόδια, προβλέπεται σημαντική ενίσχυση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου».

«Η παρούσα κυβέρνηση αναγνωρίζει, εμπράκτως, με αυτόν τον τρόπο τη σημασία του ΒΟΑΚ ως μια αναγκαία υποδομή για τη χώρα, που θα συμβάλει στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και της ανάπτυξης της Κρήτης.

Ας περιμένουν λοιπόν λίγες ημέρες ακόμη οι δήθεν “ανυπόμονοι” και δήθεν “ανησυχούντες” εκπρόσωποι του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, και πολύ σύντομα θα λυθούν όλες οι όψιμες ανησυχίες και απορίες τους.

Ο ΒΟΑΚ θα γίνει γιατί είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, που εργάζεται γι’ αυτόν τον σκοπό και δε χτίζει με τα λόγια ανώγεια και κατώγεια, όπως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», καταλήγουν οι ΝΟΔΕ.

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ

Οι “βολές” του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ

«Χρειάστηκαν περίπου 18 μήνες για να παραδεχτεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. ότι ο σχεδιασμός της για τον ΒΟΑΚ τελικά είναι ο ίδιος με αυτόν που παρέλαβε σε πορεία υλοποίησης από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2019. Ένας σχεδιασμός που ακολουθεί πιστά το ίδιο διαγωνιστικό πλαίσιο και βασίζεται στην προτιμητέα χάραξη λειτουργικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο τμήμα “Χανιά-Άγιος Νικόλαος”, την οποία ενέκρινε τον Μάρτιο του 2019 ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Είχαν προηγηθεί καταγγελίες περί “γονατογραφημάτων”, “σκίτσων και πινελιών στον χάρτη” και ανύπαρκτης διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του νέου ΒΟΑΚ. Εξαγγελίες του πρωθυπουργού για “ενιαίο ΒΟΑΚ” και νέο σχέδιο. Οι 18 μήνες καθυστέρησης ήταν αναγκαίοι για να μπορέσουν να παρουσιάσουν τους διαγωνισμούς που είχαν ήδη περάσει στο δεύτερο στάδιο ως δικούς τους.

Ακόμα και ο κ. Κεγκέρογλου κατάλαβε ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. ακολουθεί τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά χωρίς να ξέρει πώς θα το χρηματοδοτήσει και εξαιρώντας πλήρως τον νομό Λασιθίου.

Αυτό δηλαδή που δρομολόγησε πρώτη η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μετά από την εγκληματική αδιαφορία όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχοντας την πολιτική βούληση για τη διαμόρφωση ενός πλήρους και βιώσιμου σχεδιασμού για τον νέο ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς ανταποδοτικά τέλη για την παραχώρηση από τους μόνιμους κατοίκους», είχαν επισημάνει, εξαπολύοντας βολές κατά της κυβέρνησης, οι 4 Νομαρχιακές Επιτροπές του ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη, καταλήγοντας: «Ας τελειώνει η κοροϊδία! Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για χάσιμο χρόνου. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Κρήτης καλεί την κυβέρνηση να καλύψει την καθυστέρηση, που με δική της ευθύνη προξένησε στο έργο για μικροκομματικούς και επικοινωνιακούς λόγους:

  • Να επιταχύνει την υλοποίηση του σχεδιασμού που παρέλαβε, ώστε να ολοκληρωθεί εγκαίρως και σε κάθε περίπτωση να συμβασιοποιηθεί το έργο το αργότερο το 2022.
  • Να αξιοποιήσει τις πολύ καλύτερες δυνατότητες χρηματοδότησης που υπάρχουν σήμερα, ώστε να περιληφθούν άμεσα σαν δημόσια έργα τα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν περιλαμβάνονται στην παραχώρηση (Σούδα-αεροδρόμιο Χανίων, Άγιος Νικόλαος-Σητεία, Παχιά Άμμος-Ιεράπετρα). Άμεσα να καταθέσει με σαφή και τεχνοκρατικό τρόπο τις πηγές χρηματοδότησης, που θα εξασφαλίσουν την ομαλή υλοποίηση και αποπληρωμή του έργου.
  • Να διασφαλίσει την απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων του νησιού από τα διόδια».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια