Παραμένουν οι πληγές της τηλεκπαίδευσης – Πολλά τα παιδιά & στην Κρήτη που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ

Κρήτη
Παραμένουν οι πληγές της τηλεκπαίδευσης – Πολλά τα παιδιά & στην Κρήτη που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αντιδράσεων συνέχεια από εκπαιδευτικούς και γονείς - Πολλά τα παιδιά και στην Κρήτη που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ

Σοβαρά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Τα προβλήματα σχετίζονται, όπως αναφέρουν φορείς της εκπαίδευσης του ν. Ηρακλείου, τόσο με την έλλειψη πολιτικής βούλησης που χαρακτήρισε την κυβέρνηση, η οποία αδράνησε την περίοδο του θέρους, όσο και με το ζήτημα της καθολικής πρόσβασης των μαθητών.

Συγκεκριμένα, η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται εκ νέου από τις αρχές του Νοέμβρη. Η κυβέρνηση έκρινε σκόπιμο να κλείσει τα σχολεία, καθώς παρατηρήθηκε αυξημένη διασπορά του ιού. Ύστερα από τρεις εβδομάδες, η τηλεκπαίδευση αποτελεί την αιχμή του δόρατος μεταξύ κυβέρνησης και φορέων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, υπουργός Επικρατείας, σε άρθρο του στην εφημερίδα “Τα Νέα” κατέγραψε, μεταξύ άλλων, την ικανοποίησή του για το πόσο γρήγορα ηλεκτρονικοποιήθηκε η εκπαιδευτική διαδικασία, καλλιεργώντας στους μαθητές ψηφιακές δεξιότητες.

Στο άρθρο του αναφέρει: «Σε επίπεδο εκπαίδευσης, η χώρα μας λειτούργησε σε χρόνο-ρεκόρ τις αναγκαίες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, ώστε να μη δημιουργηθούν μαθησιακά κενά. Λειτούργησαν κατά περίπτωση έως και 100.000 ηλεκτρονικές τάξεις ημερησίως, παρέχοντας εκπαίδευση αλλά και καλλιεργώντας μοναδικές ψηφιακές δεξιότητες από πολύ νεαρή ηλικία, που είναι βέβαιο ότι θα αξιοποιηθούν δημιουργικά στο μέλλον».

Ωστόσο, τον ενθουσιασμό του κ. Γεραπετρίτη δεν αποδέχονται εκπαιδευτικοί του νησιού. Τα προβλήματα είναι πολλά και σε καμία περίπτωση η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΑΚΗΣ

«Δημιουργούνται νέες εκπαιδευτικές ανισότητες»

«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δημιουργεί νέες εκπαιδευτικές ανισότητες», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Μακράκης. Πολλά είναι εκείνα τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο εξαιτίας της έλλειψης ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ μέχρι στιγμής στο Ηράκλειο δεν έχει δοθεί ούτε ένα tablet για τις μαθησιακές ανάγκες.

«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε με την κυβέρνηση να μην έχει διασφαλίσει τη δυνατότητα καθολικής πρόσβασης των μαθητών. Έχω ακούσει πολλές μικρές οικογενειακές ιστορίες, όπου παιδιά δεν έχουν την υλικοτεχνική υποδομή ούτε τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, υπάρχει μια διευρυμένη ανισότητα σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει τον κατάλληλο εξοπλισμό (tablets), ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν πρόσβαση. Κάθε μέρα, υπάρχουν μαθητές τόσο της αστικής ζώνης του Ηρακλείου όσο και της ενδοχώρας που δε συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μακράκης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στα προβλήματα του δικτύου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Υπάρχει ζήτημα και στο τεχνικό κομμάτι. Παρατηρούνται πολλά προβλήματα και στην πλατφόρμα. Πολλοί μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν έχουν ένταση του ήχου, καθώς φορτώνεται το δίκτυο. Και επίσης υπάρχει ένα τρίτο ζήτημα που αφορά το δίκτυο. Πολλά παιδιά κάνουν το μάθημά τους στο σπίτι και ταυτόχρονα οι γονείς τους εργάζονται διαδικτυακά. Το δίκτυό τους δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Και υπάρχουν και οικογένειες που έχουν ένα υπολογιστή και δύο παιδιά. Και υπάρχει ένα ζήτημα ως προς ποιο παιδί θα παρακολουθήσει τα μαθήματά του μέσω του διαδικτύου. Αρκετοί γονείς έχουν δανειστεί ηλεκτρονικές συσκευές ή παιδιά πηγαίνουν σε γειτονικά σπίτια για να παρακολουθήσουν το μάθημα. Είναι μια δύσκολη συνθήκη, η οποία θα μπορούσε να ήταν σε καλύτερη κατάσταση».

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΡΗΓΑΚΗΣ

«Τα προβλήματα είναι πολλαπλά»

Δέκτης παραπόνων από συναδέλφους ως προς τον τρόπο λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης γίνεται καθημερινά ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης. Τα προβλήματα παρουσιάζονται και σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε μαθητές, ενώ όπως αναφέρει είναι στενάχωρο το γεγονός πως η κυβέρνηση θέλει να περάσει μια εικονική πραγματικότητα.

«Δυστυχώς, η τηλεκπαίδευση όπως εφαρμόζεται έχει πάρα πολλά προβλήματα. Πολλοί είναι εκείνοι οι μαθητές και οι μαθήτριες που δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα. Τα παράπονα είναι πολλά και προέρχονται και από την εκπαιδευτική και τη μαθητική κοινότητα. Είναι μεγάλο ψεύδος το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει στείλει ηλεκτρονικούς υπολογιστές στα παιδιά. Πολλοί μαθητές έχουν πρόβλημα με την ένταση του ήχου, όπως και συνάδελφοι. Η πλατφόρμα πέφτει εξαιτίας της ταυτόχρονης εισόδου χιλιάδων μαθητών και μαθητριών. Δεν υπάρχει μία ημέρα που να μην έχω επικοινωνήσει με συναδέλφους και να μην έχω λάβει παράπονα. Πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί μού λένε πως τα παιδιά δεν μπορούν να μπουν γιατί δεν υπάρχει ίντερνετ ή ηλεκτρικό ρεύμα. Και το οξύμωρο σε αυτήν την κατάσταση είναι πως η κυβέρνηση θεωρεί πως έχει αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το πρόβλημα της τηλεκπαίδευσης. Δυστυχώς, η κυβέρνηση θέλει να περάσει μια εικονική πραγματικότητα», τόνισε.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Ρηγάκης ανέφερε πως τα προβλήματα παρουσιάζονται σε ορεινές περιοχές. Εκεί είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να δοθεί λύση σε αυτές τις περιοχές.

«Η επαρχία έχει τεράστια προβλήματα. Πολλά χωριά δεν έχουν δίκτυο. Εάν κάποιος μιλήσει με διευθυντές επαρχιακών σχολείων, εύκολα μπορεί να συμπεράνει πως ενδεχομένως οι μισοί μαθητές να μην μπαίνουν στην πλατφόρμα. Είμαι σε θέση να κατανοήσω πως η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε μια αναγκαιότητα για να κρατήσουμε μια επαφή με τα παιδιά. Ωστόσο, η εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο», υποστήριξε.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News