Κρήτη

Γεμίζουν τα «ντεπόζιτα» οι Κρητικοί λόγω των χαμηλών τιμών

Ο κόσμος βάζει πετρέλαιο θέρμανσης σε μεγαλύτερης ποσότητες

Στην αγορά μεγαλύτερων ποσοτήτων πετρελαίου θέρμανσης προχωρά ο κόσμος του Ηρακλείου, καθώς η χαμηλή τιμή του ωθεί τους πολίτες να γεμίσουν τα ντεπόζιτά τους. Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια θετική εξέλιξη, η οποία δηλώνει πως, παρά την υγειονομική κρίση και τη συρρίκνωση των εισοδημάτων, οι Ηρακλειώτες είναι διατεθειμένοι να δώσουν χρήματα για τη θέρμανση των σπιτιών τους.

Το κρύο έφτασε... Και ο χειμώνας είναι αισθητός, αλλά ταυτόχρονα πολύ διαφορετικός... Οι άνθρωποι, πέραν του κρύου, έχουν να αντιμετωπίσουν μια άνευ προηγουμένου υγειονομική κρίση, η οποία έχει αντίκτυπο στη ζωή τους. Μεγάλο μέρος της κοινωνίας έχει οδηγηθεί στη φτωχοποίηση, ενώ ένα σημαντικό μέρος των εργαζομένων έχει τεθεί σε καθεστώς αναστολής εργασίας. Αυτό ωστόσο δεν επηρεάζει την επιθυμία τους να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης σε μεγαλύτερες ποσότητες σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι. Βασικός λόγος προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η χαμηλή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.

Αυτό υποστηρίζει ο πρόεδρος των βενζινοπωλών νομού Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης μιλώντας στη “Νέα Κρήτη”... «Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πολλές παραγγελίες σε πετρέλαιο θέρμανσης λόγω της τιμής που βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα χρόνια. Τέτοια τιμή έχουμε να δούμε χρόνια. Ο κόσμος αγοράζει μεγάλες ποσότητες. Το τελευταίο διάστημα, γεμίζουν τα ντεπόζιτα και οι παραγγελίες αγγίζουν τα 700 με 800 λίτρα, ενώ οι μικρότερες μπορεί να φτάσουν τα 500 λίτρα», ανέφερε ο κ. Σαμόλης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στη χρηματική αξία του πετρελαίου, η οποία στον 1 τόνο αγγίζει περίπου τα 790 ευρώ. Μάλιστα, όπως λέει, ο κόσμος βάζει πετρέλαιο θέρμανσης σε μεγάλες ποσότητες, καθώς είναι ζωντανό το αίσθημα του φόβου πως ενδέχεται σε εύλογο χρονικό διάστημα να αυξηθεί η τιμή του... «Ο κόσμος φοβάται πως κάποια στιγμή μπορεί να αυξηθεί η τιμή του πετρελαίου. Γι’ αυτό παίρνει μεγάλη ποσότητα πετρελαίου με χαμηλότερη τιμή. Σε σχέση με πέρυσι, οι παραγγελίες είναι ίδιες ή και λιγότερες. Αλλά έχουν αυξηθεί τα λίτρα. Και μην ξεχνάμε ότι τώρα μπήκε ο χειμώνας. Ωστόσο δεν υπάρχουν διαθέσιμα μέχρι στιγμής στατιστικά στοιχεία. Και γενικότερα το πώς θα κινηθεί η τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με την επιθυμία του κόσμου εξαρτάται σε πολλές περιπτώσεις από τις καιρικές συνθήκες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

23% μείωση της τιμής

Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα στις αρχές του μήνα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, είχε μιλήσει στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM”, όπου είχε κάνει σαφές πως η τιμή του πετρελαίου είναι 23% χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι.

«Οι καταναλωτές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να προμηθευτούν πετρέλαιο φέτος είναι περισσότεροι από τις προηγούμενες χρονιές και αυτό διότι είναι σε χαμηλά επίπεδα η τιμή του. Για την ακρίβεια, η μείωση είναι 23% σε σχέση με την περσινή χρονιά, και έτσι αυτοί που επέλεγαν ξύλα, ρεύμα, ακόμα και αέριο αποφάσισαν σε ποσοστό περίπου 10% να γυρίσουν στο πετρέλαιο θέρμανσης», είχε πει χαρακτηριστικά ο κ. Ασμάτογλου.

Αναφερόμενος στην κατανάλωση καυσίμων και στο πώς διαμορφώθηκε αυτή εν μέσω πανδημίας και απαγορεύσεων, ο κ. Ασμάτογλου σημείωσε: «Τα στοιχεία που έχουμε δείχνουν πως φέτος έχουμε 11% μείωση στην τιμή των καυσίμων. Την Κυριακή (σ.σ. εννοεί την Κυριακή 8 Νοεμβρίου), για παράδειγμα, είχαμε μείωση της τάξεως του 65% στην κατανάλωση καυσίμων, σε σχέση με τις Κυριακές πριν από την απαγόρευση, και κατά την απαγόρευση της άνοιξης είχαμε 80% ακόμα πιο μειωμένη κατανάλωση». Η διαφορά στη μείωση κατανάλωσης στις δύο απαγορεύσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων - βάσει και των στοιχείων που παρέθεσε όταν έκανε τις συγκεκριμένες δηλώσεις - οφείλεται «στις επαγγελματικές ομάδες που συνεχίζουν να κινούνται αυτή την περίοδο αλλά και στα δημοτικά σχολεία που παραμένουν ανοιχτά» (σ.σ. στη συνέχεια, όπως είναι γνωστό, τα δημοτικά σχολεία έκλεισαν).

Εν αναμονή και του επιδόματος

Γενικά, όπως διευκρίνισε ο κ. Ασμάτογλου, κατά την αρχή της φετινής χρονιάς είχε παρατηρηθεί μείωση στη ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης, όχι μόνο εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών που σημειώνονταν, αλλά και επειδή ο κόσμος περίμενε «το κοινωνικό επίδομα πετρελαίου θέρμανσης των 84 εκατομμυρίων», καθώς δε γνώριζαν ακόμα εάν θα πάρουν και πόσα χρήματα θα τους δοθούν. Υπογράμμιζε, δε, πως «οι διαφοροποιήσεις στις καιρικές συνθήκες φέτος θα επηρεάσουν και το ύψος του επιδόματος που θα λάβουν οι πολίτες - θα μειώνεται ή θα αυξάνεται το ποσό ανάλογα με τον καιρό και οι πολίτες δε γνωρίζουν πόσα χρήματα θα λάβουν. Γι' αυτό και δεν υπολογίζουν το επίδομα σαν βασικό βοήθημα για να αγοράσουν πετρέλαιο».

Λ. Σαμόλης

Έχει πέσει 50-60% ο τζίρος

Την ίδια στιγμή, ο Λυκούργος Σαμόλης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα πρατήρια, στα οποία ο τζίρος έχει πέσει, όπως είπε, κατά 50-60% ανάλογα με την περιοχή. Το καθολικό και οριζόντιο lockdown επέβαλε περιορισμούς στις κινήσεις, πράγμα που σημαίνει πως ο αντίκτυπος θα είναι εμφανής στα πρατήρια. Λιγότερες μετακινήσεις σημαίνει λιγότερα καύσιμα μετακίνησης.

Μέσα από τη “Ν.Κ.” ο κ. Σαμόλης ανέδειξε το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πρατηριούχοι. Όπως ανέφερε, η μείωση του τζίρου είναι αισθητή. «Φτάνει το 50-60% ανάλογα με την περιοχή. Σήμερα η τιμή της αμόλυβδης είναι προσιτή στον καταναλωτή και αγγίζει το 1,44 ευρώ/λίτρο. Οι μετακινήσεις όμως έχουν περιοριστεί πάρα πολύ και ειδικά μετά τις 4 το απόγευμα τα πρατήρια είναι “νεκρά”», τόνισε. Μεταξύ άλλων προτρέπει τους καταναλωτές να εφοδιάζονται πριν τις 9 το βράδυ, καθώς, όπως υποστήριξε, «τα περισσότερα πρατήρια εξαιτίας του lockdown κλείνουν τότε. Και είναι δύσκολο μετά τις 9 ο καταναλωτής να βρει πρατήριο. Πρέπει να αναζητήσει αρκετά. Πιθανόν να βρει, αλλά δεν υπάρχουν πίνακες ανακοινώσεων εξαιτίας του ελεύθερου ωραρίου».

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως η επόμενη μέρα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για πολλά πρατήρια, όπως λέει ο κ. Σαμόλης. Το κλείσιμο των επιχειρήσεων δεν επηρεάζει μόνο το λιανικό εμπόριο και τον επισιτισμό, αλλά και τα πρατήρια, τα οποία πρέπει να αντέξουν. «Ήδη έχουν πιεστεί πάρα πολύ. Πιθανόν κάποιοι πρατηριούχοι να μην μπορούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους την επόμενη μέρα. Είναι αρκετά δύσκολο. Πολλοί πρατηριούχοι έβαλαν τους εργαζόμενούς τους σε αναστολή αλλά το πρόβλημα δεν επιλύεται. Η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη, καθώς τα πρατήρια έχουν μεγάλα έξοδα και πολλοί άνθρωποι θα πιεστούν».

(Φωτογραφία Αρχείου IN TIME)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια