Κρήτη

Junior Academy - Χερρονάσιος Σχολή: Βράβευση από την ΕΡΤ και το Υπουργείο Παιδείας

Tο Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο Junior Academy-Χερρονάσιος Σχολή “Ανδρέας Γιαννόπουλος” έλαβε μέρος στο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους που διοργανώθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδος, την ΕΡΤ Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και την Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα καθώς και του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου.

Το Εκπαιδευτήριο έλαβε το βραβείο καλύτερης Ταινίας μικρού μήκους στην κατηγορία της μυθοπλασίας, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 73 δημοτικά σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο.

Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος 181 σχολεία όλων των βαθμίδων. Το Junior Academy – Χερρονάσιος Σχολή συμμετείχε με την ταινία μικρού μήκους με τον τίτλο “Λαβύρινθος”. Στην ταινία πρωταγωνίστησαν μαθητές και μαθήτριες του Εκπαιδευτηρίου με σκοπό να στείλουν το δικό τους ηχηρό μήνυμα ενάντια στη Βία και τον Εκφοβισμό. 

H εκδήλωση της βράβευσης ήταν προγραμματισμένη για τις 3 Απριλίου του 2020 αλλά λόγω των νέων συνθηκών που έφερε η πανδημία, μεταφέρθηκε στις 2 Οκτωβρίου στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Η επιδείνωση των συνθηκών της πανδημίας οδήγησε στην οριστική ακύρωση της δια ζώσης βράβευσης.

Η Υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, προέβη στην αποστολή των βραβείων των μαθητικών διαγωνισμών ηλεκτρονικά.

Το αποτέλεσμα της προσπάθειας των μαθητών απολαμβάνουμε σε μια ταινία μικρού μήκους η οποία αποδεικνύει ότι η θέληση και η ενσυναίσθηση των παιδιών, σε συνδυασμό με σωστή καθοδήγηση, μπορεί να οδηγήσει στη ανάδειξη ανεκτίμητων νοητικών δημιουργημάτων.

Η βραβευμένη ταινία των παιδιών του Εκπαιδευτηρίου, πραγματεύεται τη δυσκολία που αντιμετωπίζει κάποιος που προσπαθεί να βγει από το λαβύρινθο της μοναξιάς και της περιθωριοποίησης και επιδιώκοντας να θίξει το ζήτημα που ταλανίζει την ευρύτερη σχολική κοινότητα και αποτελεί αγκάθι σε πολλές παιδικές ψυχές όπως βλέπουμε ολοένα και συχνότερα.

Το γεγονός της μη αποδοχής της διαφορετικότητας και της επιδεικτικής υποβάθμισης του ατόμου αποτελεί συχνό φαινόμενο της καθημερινότητας της σχολικής, και μη, ζωής.

Η ταινία των παιδιών του Junior Academy- Χερρονάσιος Σχολή, αποπειράται να αναπαραστήσει το συναισθηματικό κόσμο και τις σκέψεις ενός παιδιού που βιώνει μια δύσκολη και αδιέξοδη συναισθηματική κατάσταση εξαιτίας της άσχημης συμπεριφοράς των συμμαθητών του.

Ο ψυχισμός της μικρής Μαρίας εκφράζει τις αδιέξοδες καταστάσεις που μπορεί να βιώσει ένα παιδί ή ένας ενήλικας που αντιμετωπίζει τους δικούς του “δαίμονες”. Δαίμονες που τον αποτραβούν από τη ζωή και τα ενδιαφέροντά του, δαίμονες που αμαυρώνουν την καθημερινότητά του, δαίμονες που μπορεί να προέρχονται από τραυματικά βιώματα ή ένα τοξικό οικείο περιβάλλον, από ένα θάνατο αγαπημένου προσώπου ή από καταπιεσμένες επιθυμίες και όνειρα μιας ολόκληρης ζωής. Αυτούς τους ανθρώπους προτρέπει η ταινία να σταθούν στα πόδια τους, να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους και να νικήσουν τους δαίμονές τους.

Η συγκεκριμένη ταινία, όμως, απευθύνει το λόγο και σε εκείνους που γίνονται θύτες με την ανοχή τους στα αδιέξοδα αυτών των ανθρώπων. Σε αυτούς που σιωπούν και γυρνούν την πλάτη.

Το κομμάτι της ενσυναίσθησης είναι ένας πυλώνας της προσωπικότητας του ατόμου το οποίο, αν καλλιεργηθεί από την οικογένεια και το σχολείο, θα λειτουργήσει κατασταλτικά στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και του εκφοβισμού γενικότερα. Ένα παιδί που τραμπουκίζει και διασύρει τους συμμαθητές του είναι ένας ενήλικας που φέρεται, μιλάει και ενεργεί σύμφωνα με τη βιαιότητα με την οποία έχει μάθει και ως παιδί να αντιμετωπίζει τον κόσμο γύρω του.

Αυτή τη διεργασία επιδιώκει να καλλιεργήσει το Εκπαιδευτήριο και αυτό είναι το κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών: να καλλιεργήσουν ψυχές που θα νοιάζονται, θα συναισθάνονται, θα βοηθούν. Θα βλέπουν τον εαυτό τους ως μέρος ενός συνόλου και θα υπερασπίζονται το δίκαιο. Τα παιδιά του Junior Academy-Xερρονάσιος Σχολή έχουν φωνή απέναντι στην περιθωριοποίηση και την βιαιότητα. Αναδεικνύουν, μέσα από το βίντεο στο οποίο πρωταγωνίστησαν την οκνηρή πραγματικότητα μέσα στην οποία ζουν τα παιδιά που βιώνουν καταστάσεις άγχους, κατάθλιψης και περιθωριοποίησης κάτω από την επιρροή παιδιών που ασκούν εκφοβισμό, που τους στερούν την παιδικότητα και τη συντροφικότητα, εκφράζουν το βουβό παράπονο που συχνά τα ίδια δεν τολμούν να ξεστομίσουν και καλούν όλα τα παιδιά να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα και να αποδεχθούν τους συμμαθητές τους όπως ακριβώς είναι. Η διαφορετικότητα οφείλει να ιδωθεί ως σημείο ένωσης και όχι ως αφορμή διχόνοιας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια