Κρήτη

Σχολεία: Εκατοντάδες κενά προκαλούν «πονοκέφαλο» - Μέρα καταλήψεων και σήμερα

Μικρός ο αριθμός των υπό κατάληψη σχολείων - Σε ποια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντοπίζονται τα περισσότερα κενά.

Σε κατάληψη προχώρησαν και σήμερα μαθητές σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ηράκλειο.

Συγκεκριμένα όπως έγινε γνωστό υπό κατάληψη τελούν το  7ο Γυμνάσιο και  το 11ο Γυμνάσιο και από Λύκεια, το  5ο ΓΕλ, το  13ο ΓΕΛ , το 2ο ΓΕΛ το  6ο ΓΕΛ το 4ο ΓΕΛ  και το ΓΕΛ Καστελίου.

Η Παιδεία συνεχίζει να... νοσεί - Τα κενά που αποτελούν πλέον “κλασική” παθογένεια

Αξίζει να σημειωθεί πως μαθητές από περισσότερα από 180 σχολεία συμμετείχαν στη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής της Αθήνας, στην Γκράβα, προχθές Σάββατο, όπου αποφασίστηκε η συνέχεια των κινητοποιήσεων, διεκδικώντας κατά κύριο λόγο ασφαλείς συνθήκες στα σχολεία εν μέσω κορωνοϊού.

Οι μαθητές κάλεσαν τους καθηγητές να μην εφαρμόσουν τις «τηλε-απουσίες», όπως τις χαρακτήρισαν, και την τηλε-εκπαίδευση στα σχολεία τα οποία τελούν υπό κατάληψη. Κάλεσαν, μάλιστα, τους μαθητές από όλα τα σχολεία να πραγματοποιήσουν γενικές συνελεύσεις προκειμένου να οργανωθούν.

Επιπλέον, όπως τονίστηκε η Συντονιστική θα οργανώσει τηλεδιασκέψεις και με άλλες Επιτροπές από την Ελλάδα. Ακόμη ανακοίνωσαν ότι μεθαύριο Τετάρτη 7 Οκτώβρη θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 10 το πρωί στο μετρό Αμπελοκήπων, δηλώνοντας ότι «είναι αυτονόητο ότι θα κλείσουμε τα σχολεία μας και θα συμμετέχουμε στη διαδήλωση μαζί με όλο τον λαό για να μπουν οι φασίστες εγκληματίες της Χρυσής Αυγής στη φυλακή».

Τέλος, την Παρασκευή 9 Οκτώβρη οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν κινητοποίηση στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καταθέσουν τα αιτήματά τους.

Πάνω από 500 είναι τα κενά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Ηράκλειο. Εκπαιδευτικοί και φορείς κρούουν το “καμπανάκι” του κινδύνου για τη νέα σχολική χρονιά, που, αν δεν έχει περάσει ένας μήνας από την έναρξή της, τα κενά που καταγράφονται είναι πάρα πολλά.

Συγκεκριμένα, η υγειονομική κρίση αναπροσάρμοσε την εκπαιδευτική διαδικασία. Πολλοί εκπαιδευτικοί πήραν άδεια ειδικού σκοπού εξαιτίας του γεγονότος ότι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Το υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωσε πως οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα αντικατασταθούν από εκπαιδευτικούς με δίμηνες και τρίμηνες συμβάσεις εργασίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μέχρι στιγμής τίποτε νεότερο.

320-330 κενά στην πρωτοβάθμια

Ειδικότερα, η “Νέα Κρήτη” επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργο Μακράκη, ο οποίος μίλησε για τα κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο ίδιος υποστήριξε πως τα κενά είναι 252, στα οποία όμως πρέπει να προστεθούν άλλα 70-80 από καθηγητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

«Αυτή τη στιγμή, στον νομό Ηρακλείου τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 252 και αφορούν στη Γενική και την Ειδική Αγωγή. Το μεγαλύτερο ζήτημα εντοπίζεται στα κενά της Παράλληλης Στήριξης, δηλαδή στα παιδιά που χρειάζονται εξατομικευμένη μαθησιακή υποστήριξη, τα οποία ξεπερνούν τα 100. Υπάρχουν όμως κενά σε βασικές κατηγορίες, όπως σε δασκάλους και σε νηπιαγωγούς, αλλά και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (π.χ. Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών και Πληροφορικής). Αναμένουμε αύριο (σ.σ. σήμερα) την τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ωστόσο, δε θα έχουμε προσλήψεις μεγάλης κλίμακας όσον αφορά την Παράλληλη Στήριξη κι αυτό είναι ένα πρόβλημα, καθώς επιβαρύνει το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Επίσης υπάρχει ένας αριθμός κενών που αφορά τις άδειες ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Εκεί μιλάμε για κενά άνω των 70-80, τα οποία θα καλυφθούν με δίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Δε γνωρίζουμε, όμως, το πότε θα γίνουν αυτές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μακράκης, ενώ συνέχισε εξηγώντας πως «τα 70-80 κενά εκπαιδευτικών που προέκυψαν είναι επιπρόσθετα. Είναι άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Τα κενά επομένως φτάνουν σ’ έναν αριθμό κοντά στα 320-330».

Τίθεται όμως ένα εύλογο ερώτημα: Πού είναι τα περισσότερα κενά, στην πόλη ή στα ημιαστικά κέντρα; «Υπάρχουν κενά στην πόλη τα οποία εντοπίζονται στα ολοήμερα τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών. Και στην πόλη και στην ενδοχώρα υπάρχουν κενά ευπαθών ομάδων. Από τις κενές θέσεις των δασκάλων και των νηπιαγωγών, οι περισσότερες εντοπίζονται στην ενδοχώρα. Όσον αφορά την Παράλληλη Στήριξη, τα κενά είναι ένα πρόβλημα που αφορά και την πόλη και την ενδοχώρα, επίσης», υποστήριξε ο κ. Μακράκης.

«Εμείς τονίζουμε σε κάθε περίπτωση πως, βάσει των συνθηκών που επικρατούν στα σχολεία με έντονο το ζήτημα της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, η ύπαρξη κενών στα σχολεία δημιουργεί πρόβλημα. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν συνεχώς εφημερίες στα διαλείμματα, ενώ πολλοί είναι αυτοί που καλύπτουν τα κενά των συναδέλφων που απουσιάζουν. Και σε πολλά σχολεία, το φιλότιμο του εκπαιδευτικού είναι αυτό που στηρίζει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων», επισημαίνει ακόμη ο κ. Μακράκης.

197 κενά στη δευτεροβάθμια

Μεγάλο είναι και το πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Συνολικά είναι 197, εκ των οποίων τα 170 αφορούν βασικές ειδικότητες, ενώ 27 εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε καθεστώς αδείας εξαιτίας της ένταξής τους στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 170 κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και άλλοι 27 εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Αυτοί οι 27 εκπαιδευτικοί έχουν πάρει άδεια ειδικού σκοπού. Αυτούς θα τους καλύψει το υπουργείο με τα τρίμηνα. Το σύνολο επομένως των κενών είναι 197», υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης.

«Τα περισσότερα κενά είναι στην επαρχία. Και πολλά εξ αυτών είναι καθηγητές βασικών μαθημάτων. Χαρακτηριστικά να πούμε ότι απουσιάζουν 20-22 φιλόλογοι», πρόσθεσε.

Η ΟΛΜΕ κατά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Για «άθλια επιχείρηση επιβολής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη» κάνει λόγο η ΟΛΜΕ, σχετικά με την Υπουργική Απόφαση του υπουργείου Παιδείας που προβλέπει υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη.

«Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια άνευ προηγουμένου κίνηση, μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς», αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση η ΟΛΜΕ.

Χαρακτηρίζει «δίκαια» τα αιτήματα των μαθητών για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολείων και επικρίνει το υπουργείο ότι «επιχειρεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων σε ένα ιδιότυπο μηχανισμό “lock-out”, σε όργανα καταστολής των μαθητών».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι η «απειλή απουσίας» προς τους μαθητές που δε συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση προκαλεί «ντροπή και θυμό», καθώς, όπως αναφέρει, ένα μεγάλο ποσοστό ποδιών δε διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Ταυτόχρονα, τονίζει ότι προβλέπεται «όλως παρανόμως ο αποκλεισμός από την τηλεκπαίδευση και άρα υποχρεωτική απουσία όσων μαθητών συνεχίσουν να αγωνίζονται». «Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, αντί να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, αντί να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, επιλέγουν τον απαράδεκτο δρόμο των απειλών, των εκφοβισμών και της τρομοκρατίας», τονίζει η ΟΛΜΕ και καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν «τις αντιδημοκρατικές εντολές» του υπουργείου Παιδείας.

«Είναι απαράδεκτος ο εκβιασμός σε συναδέλφους να κάνουν μαθήματα σε κλειστά σχολεία. Να αποκλείονται και να τιμωρούνται μαθητές επειδή αγωνίζονται», καταλήγει η ΟΛΜΕ.

Φωτογραφία: INTIME

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια