Δεσμεύσεις για τα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ Αγία Πελαγία & Αχλάδα - «Θα λυθούν άμεσα τα προβλήματα»

Κρήτη
Δεσμεύσεις για τα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ Αγία Πελαγία & Αχλάδα - «Θα λυθούν άμεσα τα προβλήματα»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δέσμευση Κεφαλογιάννη σε Κεγκέρογλου για γρήγορη ολοκλήρωση των κόμβων του ΒΟΑΚ προς Αγία Πελαγία και Αχλάδα

Δεσμεύσεις για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στην πορεία κατασκευής των κόμβων του ΒΟΑΚ σε Αγία Πελαγία και Αχλάδα, με αποτέλεσμα να πάει πίσω η παράδοσή τους σε χρήση, είχαμε χθες διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών-Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη στη Βουλή.

Οι απαντήσεις του Ρεθυμνιώτη υφυπουργού στον βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής Βασίλη Κεγκέρογλου αφήνουν μια “αχτίδα” αισιοδοξίας για την προσεχή λήξη της ταλαιπωρίας, ενώ την ίδια ώρα ο ίδιος υποσχέθηκε τη βελτίωση της κυκλοφοριακής πρόσβασης και προς τη Λυγαριά, αν και απέφυγε να ανοίξει τα “χαρτιά του” ως προς τι ακριβώς σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών.

Θυμίζουμε ότι, αν και στο μεγαλύτερο μέρος του ο κόμβος του ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγίας Πελαγίας έχει κατασκευαστεί, δε δίνεται στην κυκλοφορία, καθώς απαιτείται μια τροποποίηση μελέτης, με δεδομένο ότι η λωρίδα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης για έξοδο και είσοδο σε αυτόν δεν κρίθηκαν ασφαλείς. Στις λωρίδες παράλληλα παρουσιάστηκαν κάποια γεωτεχνικά προβλήματα, ενώ, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, διαπιστώθηκε ότι απαιτούνται συμπληρωματικές μελέτες για διαπλατύνσεις.

Ομοίως εμπλοκή είχαμε και στον κόμβο της Αχλάδας, καθώς προέκυψε η ανάγκη για νέα μελέτη ώστε για να δημιουργηθεί έξοδος από τον Βόρειο Οδικό Άξονα για την πλευρά του Ρεθύμνου, κάτι που δεν προβλεπόταν στην αρχική μελέτη!

Με βάση τα όσα διαπιστώθηκαν στην πορεία εκτέλεσης του έργου για την ανάγκη τροποποιήσεων, νέων παρεμβάσεων και μελετών, οι κόμβοι παραμένουν κλειστοί, ενώ με απόφαση του υπουργείου Υποδομών δόθηκε παράταση στην προθεσμία περαίωσης του έργου για τις 2 Δεκεμβρίου 2020.

Η εξέλιξη, όπως έχουμε γράψει, προκάλεσε αναστάτωση και αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία, κάτι άλλωστε που εκφράστηκε με κινητοποιήσεις που περιελάμβαναν και συμβολικό αποκλεισμό του ΒΟΑΚ στο σημείο.

Ζητούμενο είναι οι επιπλέον μελέτες και τεχνικές παρεμβάσεις να “τρέξουν” με ταχύτητα, κάτι για το οποίο δεσμεύτηκε χθες στη Βουλή ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας στον Βασίλη Κεγκέρογλου.

Η παρέμβαση Κεγκέρογλου

Με την κοινοβουλευτική παρέμβασή του ο Βασίλης Κεγκέρογλου ζήτησε τα εξής:

- Για τον κόμβο Αγίας Πελαγίας να δοθεί άμεσα λύση για την κατάλληλη τεχνική υποδομή για λωρίδες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, που δεν προβλέπονται από τη μελέτη, ώστε ο κόμβος να είναι ολοκληρωμένος.

- Για τον “κόμβο” Αχλάδας να γίνει συμπληρωματική μελέτη με κατασκευή λωρίδας εξόδου από Αγία Πελαγία προς Ηράκλειο, και λωρίδα εισόδου από Ρέθυμνο προς Αγία Πελαγία.

- Για τη σύνδεση της Λυγαριάς βελτίωση της ασφάλειας, με τη δημιουργία προστατευτικού στηθαίου στην εθνική οδό για όσο μήκος χρειάζεται και άλλων παρεμβάσεων.

- Και μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, να δοθεί προσωρινή σύνδεση εισόδου μέσω ΒΟΑΚ από Ηράκλειο προς Αγία Πελαγία και Αγία Πελαγία προς Ρέθυμνο για τώρα και μόνιμη μετά.

Ο κ. Κεγκέρογλου υπογράμμισε την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής και τη μεγάλη επισκεψιμότητα, και ζήτησε να τεθεί ως προτεραιότητα η βελτίωση της οδικής ασφάλειας με παράλληλη την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών, και αφού κατέθεσε στα πρακτικά της Ολομέλειας την επιστολή του δημάρχου Μαλεβιζίου, Μενέλαου Μποκέα, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, ζήτησε επιπλέον συνολικά μια μελέτη που θα δίνει λύσεις για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας-Αχλάδας-Λυγαριάς με σύντομες, γρήγορες και αποτελεσματικές διαδικασίες.

Οι δεσμεύσεις Κεφαλογιάννη

Ο υφυπουργός Υποδομών-Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, αφού αναγνώρισε τη σημαντικότητα της ερώτησης του βουλευτή και τις ελλείψεις στη μελέτη, ανακοίνωσε ότι:

- Για τον κόμβο Αγίας Πελαγίας, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών υπέγραψε απόφαση (μετά την ερώτηση του κ. Κεγκέρογλου) για τη λωρίδα επιβράδυνσης προς την Αγία Πελαγία, η οποία θα υλοποιηθεί σύντομα, ενώ για τη λωρίδα επιτάχυνσης από Αγία Πελαγία προς Ρέθυμνο αναζητείται τεχνικός σύμβουλος από το υπουργείο που θα προχωρήσει τις γεωτεχνικές και τις μελέτες αντιστήριξης που απαιτούνται, ώστε να ολοκληρωθεί και αυτή σύντομα.

- Οι υπηρεσίες θα μελετήσουν τη βελτίωση της ασφάλειας στην Αχλάδα στη συνολική μελέτη για την περιοχή.

- Για τη σύνδεση της Λυγαριάς ανέφερε πως μετά την ερώτηση και έγγραφο της δημοτικής Αρχής για τη δημιουργία κόμβου, ο οποίος δεν περιλαμβάνεται στην αρχική μελέτη, θα γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την κυκλοφοριακή ασφάλεια, χωρίς να διευκρινίσει αν θα γίνει ολοκληρωμένος κόμβος ή αν θα παραμείνει “ημικόμβος”.

Ο κ. Κεγκέρογλου δήλωσε πως οι ανακοινώσεις του υπουργού είναι μια «θετική εξέλιξη, ωστόσο απαιτείται εγρήγορση και συνολικός σχεδιασμός προκειμένου να αποφευχθούν παλινωδίες, όπως της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν ακυρώθηκαν και δημοπρατημένα τμήματα του ΒΟΑΚ όπως το “Πάνορμο-Εξάντη”», και επισήμανε το γεγονός ότι τα έργα αυτά είναι απολύτως αναγκαία και χρήσιμα για το μέλλον, ανεξάρτητα από την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News