Κρήτη

Συμβουλές για ηλεκτρονικές αγορές - Καταγγελίες για εξαπάτηση

Τι πρέπει να προσέξουμε στις ηλεκτρονικές αγορές

Με την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών εν μέσω πανδημίας, την προσοχή εφιστά η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κ. Μελάκη, καθώς οι καταγγελίες παραπλάνησης και εξαπάτησης πληθαίνουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Τη στιγμή που οι ηλεκτρονικές αγορές, έχουν παρουσιάσει ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση, λόγω της Υγειονομικής κρίσης (κορωνοϊός) οι ίδιοι οι καταναλωτές χρειάζεται να είναι ακόμη πιο προσεκτικοί, όταν απευθύνονται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ οι καταγγελίες για παραπλάνηση και εξαπάτησης πληθαίνουν.

Η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Κρήτης, Υπογραμμίζοντας ότι ,το μέλλον θα φέρει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο εμπόριο,  ανέφερε ότι η αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, έφερε και περισσότερα προβλήματα και καταγγελίες, με τις περισσότερες να αφορούν προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. «Κάποιες εταιρείες δεν είναι αξιόπιστες» και χρειάζεται να προσέχουμε κάνοντας την σχετική έρευνα .

Συγκεκριμένα: Βάζουν κάποια προϊόντα σε αρκετά χαμηλές τιμές, για να προσελκύσουν καταναλωτές και μετά ίσως κάποιες από αυτές, δεν στέλνουν καν το αντικείμενο ή στέλνουν κάτι άλλο, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας, στη συνέχεια» σημείωσε η κ. Μελάκη, επισημαίνοντας ότι καλό θα είναι όταν ένας καταναλωτής επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές, να απευθύνεται σε πολύ γνωστές εταιρείες ή να γνωρίζει όλα τα στοιχεία τους, με έδρα στην Ελλάδα, με διεύθυνση και τηλέφωνο.

«Καλό θα είναι επίσης να πληρώνουμε με αντικαταβολή ή με προπληρωμένη κάρτα, ώστε να δίνουμε τα λιγότερα δυνατά προσωπικά στοιχεία. Επίσης θα πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί με τα προϊόντα με χαμηλές τιμές» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τι πρέπει να προσέξουμε: 

Την ίδια στιγμή που ο νόμος είναι σαφής και ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα της υπαναχώρησης. 

«Επειδή οι πωλήσεις - αγορές είναι εκτός καταστήματος και δεν βλέπουμε το προϊόν πραγματικά μπροστά μας, μπορούμε να το επιστρέψουμε μέσα σε 14 ημέρες χωρίς αιτιολογία.

Απλώς μας βαρύνουν τα έξοδα επιστροφής και μπορούμε να ζητήσουμε τα χρήματά μας πίσω» ανέφερε η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Κρήτης κ.Μελάκη, με τις αναξιόπιστες εταιρείες πάντως να μην τηρούν ούτε αυτήν την πρόβλεψη.

Οι καταναλωτές δεν είναι απροστάτευτοι, έχουν εργαλεία προστασίας, που είναι οι Ενώσεις των Καταναλωτών, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Προστασίας του Καταναλωτή, το 1520, ήδη η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή έχει επιβάλλει κάποια διοικητικά πρόστιμα, ύψους χιλιάδων ευρώ, αλλά και πάλι αυτά δεν αποτρέπουν κάποιους να χρησιμοποιούν τέτοιες μεθόδους και "πονηριές" γιατί τα χρήματα είναι πολλά…

Πάντως,, η κ. Μελάκη τονίζει ότι υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα και στην περιοχή μας και σε όλη την Ελλάδα που είναι πολύ γνωστά και αξίζουν της προτίμησης των καταναλωτών, έστω και με λίγο περισσότερο κόστος.

«Παράλληλα, με την αντικαταβολή μπορούμε να ελέγξουμε κάποια πράγματα και στη συνέχεια να πληρώσουμε» συμπλήρωσε μεταξύ άλλων».

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια