Αλλαγή πλάνου για το νέο δικαστικό μέγαρο

Κρήτη
Αλλαγή πλάνου για το νέο δικαστικό μέγαρο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πακέτο» με την ανακατασκευή των Δικαστηρίων των Χανίων και του Ρεθύμνου το μέγαρο του Ηρακλείου

“Πακέτο” με την ανακατασκευή των υφιστάμενων δικαστηρίων των Χανίων και του Ρεθύμνου στο ίδιο έργο ΣΔΙΤ πηγαίνει τελικά η ανέγερση του νέου δικαστικού μεγάρου Ηρακλείου.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στους επόμενους μήνες και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2014... Όπως ομοίως είναι ο στόχος και για τα δύο αντίστοιχα έργα ΣΔΙΤ που περιλαμβάνουν την κατασκευή ή ανακατασκευή 9 άλλων δικαστικών μεγάρων ανά τη χώρα...

Το νέο δικαστικό μέγαρο που είναι να κατασκευαστεί στο δεσμευμένο εδώ και πολλά χρόνια οικόπεδο στην παραλιακή του Ηρακλείου δρομολογούταν μέχρι τώρα σε μια ενιαία δημοπράτηση μαζί με το έργο κατασκευής νέου δικαστικού μεγάρου στην Έδεσσα.

Η διαγωνιστική διαδικασία του έργου ξεκίνησε ουσιαστικά τον Ιούνιο του 2018, όταν και αποφασίστηκε τα δύο έργα, δηλαδή το νέο δικαστικό μέγαρο Ηρακλείου και το νέο δικαστικό μέγαρο Έδεσσας, να ενταχθούν σε μια ενιαία διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Ωστόσο, το πλάνο διαφοροποιήθηκε, και μέσω του νέου σχεδιασμού που προβλέπει 3 έργα ΣΔΙΤ για 6 νέα δικαστικά μέγαρα και για την ανακατασκευή άλλων 6, τα 3 μέγαρα σε επίπεδο Κρήτης, αυτά των Ηρακλείου, Χανίων και Ρεθύμνου, εντάσσονται τελικά σε ένα “πακέτο” ΣΔΙΤ.

Η εξέλιξη σίγουρα παρουσιάζει ενδιαφέρον. Μένει όμως να δούμε τι σημαίνει ενδεχομένως η διαφοροποίηση αυτή του σχεδιασμού επί του πρακτέου για το νέο δικαστικό μέγαρο Ηρακλείου. Αν δηλαδή, για να το θέσουμε απλά και κατανοητά, θα σημάνει νέες γραφειοκρατικές-διαδικαστικές καθυστερήσεις για ένα έργο που ακούμε τόσο χρόνια αλλά δεν το βλέπουμε όχι να ξεκινά, αλλά ούτε να δημοπρατείται.

Θυμίζουμε ότι η δέσμευση από πλευράς κυβέρνησης, όπως αποτυπώθηκε την περασμένη άνοιξη στα έδρανα της Βουλής από τον Ρεθυμνιώτη υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, είναι εντός του α' εξαμήνου του 2021 να έχει ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο.

Απαντώντας τότε σε επερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής Βασίλη Κεγκέρογλου, ο κ. Κεφαλογιάννης, αφού αναφέρθηκε στην κοροϊδία της προηγούμενης κυβέρνησης αναφορικά με την κατασκευή του νέου δικαστικού μεγάρου, ενημέρωσε τον κ. Κεγκέρογλου ότι το ΤΑΧΔΙΚ ζήτησε συμπληρωματική οικονομοτεχνική μελέτη από το υπουργείο Υποδομών, την οποία και προχωρεί, ώστε να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για τη σύναψη της σύμβασης, και δεσμεύτηκε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έγκαιρα οι απαιτούμενες διαδικασίες και ότι εντός α’ εξαμήνου του 2021 θα έχει ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Η απόφαση του υπ. Υποδομών

Αναλυτικότερα, στην ανέγερση 6 νέων δικαστικών μεγάρων ανά την ελληνική επικράτεια, αλλά και στην ανακατασκευή άλλων 6 υφιστάμενων δικαστικών μεγάρων με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αποφάσισε να προχωρήσει η κυβέρνηση. Τα 12 έργα θα προχωρήσουν μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για ΣΔΙΤ, όπως αποφασίστηκε πρόσφατα, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι το 2024. Ειδικότερα, με βάση σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών, που αναρτήθηκε προ ημερών στη “Διαύγεια”, οι τρεις ομάδες ΣΔΙΤ διαμορφώνονται ως εξής:

Στο πρώτο πακέτο έργο εντάσσεται η ανέγερση του νέου δικαστικού μεγάρου Ηρακλείου μαζί με την ανακατασκευή των υφιστάμενων δικαστικών μεγάρων σε Ρέθυμνο και Χανιά. Στο δεύτερο πακέτο ΣΔΙΤ εντάσσεται η ανέγερση των νέων δικαστικών μεγάρων σε Κιλκίς, Σέρρες και Έδεσσα, καθώς και η ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης. Στο τρίτο πακέτο εντάσσεται η κατασκευή των νέων δικαστικών μεγάρων σε Λαμία και Βόλο, και η ανακατασκευή των κτηρίων που χρησιμοποιούν τα Δικαστήρια σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα.

Υπεύθυνη για την προώθηση των τριών διαγωνισμών έχει οριστεί η Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Οι ανάδοχοι των τριών διαγωνισμών ΣΔΙΤ δε θα αναλάβουν μόνο την κατασκευή των νέων κτηρίων ή την αναβάθμιση των υφιστάμενων. Μέσω πολυετών συμβάσεων θα αναλάβουν και τη συντήρηση των κτηρίων, προκειμένου να αποφεύγονται οι εικόνες εγκατάλειψης που συναντούν σήμερα οι πολίτες σε πολλά δημόσια κτήρια.

Η διάρκεια των ΣΔΙΤ θα είναι πιθανότατα τα 30 έτη (συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου κατασκευής). Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών, η υλοποίηση των έργων αυτών σε ομάδες απορρέει από την ανάγκη συγκέντρωσης όλων των υπηρεσιών των δικαστηρίων σε κομβικά σημεία της χώρας, καλύπτοντας τις στεγαστικές ανάγκες αυτών με την ανέγερση ή ανακατασκευή των Δικαστικών Μεγάρων, προκειμένου να επιτευχθεί αφενός η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και αφετέρου η εξοικονόμηση πόρων και χρόνου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News