Οι καταναλωτές κάνουν τις δικές τους ... «εκπτώσεις» - Αδιάφορη και η πρώτη Κυριακή

Κρήτη
Οι καταναλωτές κάνουν τις δικές τους ... «εκπτώσεις» - Αδιάφορη και η πρώτη Κυριακή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρά τις καλές τιμές, αγοράζουν μόνο τα αναγκαία και συνεχίζουν τις διερευνητικές βόλτες

Πιο πολύ για βόλτα και για έρευνα αγοράς βρέθηκαν χθες Κυριακή στην πόλη οι Ηρακλειώτες, με δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις ήταν ανοικτές προαιρετικά λόγω των θερινών εκπτώσεων. Πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων στην αγορά του Ηρακλείου αποφάσισαν να μην ανεβάσουν τα ρολά των μαγαζιών τους χθες, αλλά να χαρούν την κυριακάτικη αργία.

Οι καταναλωτές, όπως υποστηρίζουν οι έμποροι, ρίχνουν διερευνητικές ματιές και ψωνίζουν μόνο ό,τι τους είναι αναγκαίο. Την ίδια ώρα, δηλώνουν ότι η πανδημία του κορωνοϊού έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά στα ταμεία τους. Ελπίζουν όμως σε καλύτερες μέρες μέχρι το τέλος των εκπτώσεων, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τη Δευτέρα 31 Αυγούστου.

 Αν και έχει περάσει μια βδομάδα από την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, οι καταναλωτές επιμένουν στις διερευνητικές ματιές, με τους επιχειρηματίες μέχρι στιγμής να βλέπουν κόσμο να μπαίνει στα καταστήματα, όχι όμως και να ψωνίζει. Το προαιρετικό άνοιγμα των μαγαζιών χθες Κυριακή μάλιστα, λόγω και των καλών καιρικών συνθηκών, βρήκε το κέντρο του Ηρακλείου σχεδόν έρημο, με τους περισσότερους να επιλέγουν να πάνε στη θάλασσα παρά για ψώνια. Συνεπώς, ο κόσμος που κυκλοφορούσε στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους ήταν ελάχιστος. Έτσι, αν και οι θερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν δυναμικά, με πολλά καταστήματα να μειώνουν τις τιμές στα προϊόντα τους ακόμα και κατά 50%, οι καταναλωτές, ωστόσο, φαίνονται... φειδωλοί και αγοράζουν βάσει των αναγκών που έχουν.

«Σε όλη τη χώρα και σε όλη την Κρήτη οι αγορές ήταν ανοικτές προαιρετικά, αλλά η ρευστότητα δε δίνει μεγάλες ελπίδες.

Στο Ηράκλειο, αρκετές επιχειρήσεις δεν άνοιξαν. Ωστόσο, η αγορά έχει ξεκινήσει με δυναμικό τρόπο στο πλαίσιο της εκπτωτικής αυτής περιόδου. Υπάρχουν μεγάλες εκπτώσεις, όμως τα νοικοκυριά συνεχίζουν την έρευνα αγοράς και προσπαθούν με τα χρήματα που διαθέτουν να καλύψουν πρωτίστως άμεσες ανάγκες», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, Μανόλης Κουμαντάκης.

Αν και ο κορωνοϊός, όπως τονίζουν οι επιχειρηματίες, προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στο εμπόριο, με την έναρξη της τουριστικής σεζόν η αγωνία χτυπά “κόκκινο”, την ώρα μάλιστα που οι εκπτώσεις έχουν κάνει πρεμιέρα.

«Η ζημιά του κορωνοϊού είναι πολύ μεγάλη στην αγορά και δεν ξέρουμε και τι θα γίνει στο μέλλον», πρόσθεσε ο κ. Κουμαντάκης. Με την ελπίδα ότι θα δουν οι έμποροι “άσπρη μέρα” στα ταμεία τους, περιμένουν το επόμενο διάστημα ώστε η... έρευνα αγοράς των καταναλωτών να έχει ολοκληρωθεί και να προχωρήσουν σε ψώνια.

Αντίδραση της ΟΙΥΕ

Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος με ανακοίνωσή της ζητάει να μη λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές, καθώς «η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας στο εμπόριο αποδείχτηκε ένα αναποτελεσματικό και αποτυχημένο μέτρο για την αύξηση του τζίρου».

Η Ομοσπονδία υποστηρίζει στην ανακοίνωσή της ότι, «όπως και στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, η υποτίμηση της εργασίας παρουσιάστηκε ως “ανάπτυξη” και ως ο μοναδικός δρόμος για την έξοδο από την κρίση, έτσι και τώρα μέσω του προγράμματος “ΣΥΝ-Εργασία”, επιδιώκονται η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, η διεύρυνση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης και οι μειώσεις των μισθών». Επίσης, εκτιμά ότι σε αυτή τη χρονική περίοδο η καταναλωτική δυνατότητα είναι χαμηλή και επιπλέον το περιβάλλον γίνεται δυσμενέστερο λόγω της έλλειψης τουρισμού. Οπότε, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, δεν ισχύει ότι η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή θα τονώσει την αγορά.

«Αδιάφορη και η πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων»

Σχολιάζοντας, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης τις θερινές εκπτώσεις στην Αττική, όπου, όπως σημείωσε, πραγματοποιούνται άνω του 50% των εμπορικών συναλλαγών, εκτίμησε ότι ο τζίρος θα σημειώσει σημαντική μείωση (>17%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

«Αδιάφορη και η πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων στην αγορά της Αττικής, με θερμοκρασία εποχής υψηλή και εμπορική κίνηση χαμηλή!». Αυτό αναφέρει με ανάρτησή του στο Twitter ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Αναφερόμενος στις συνέπειες της πανδημίας στον τζίρο των καταστημάτων, ο κ. Κορκίδης είπε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, πως «το 65% των εμπορικών καταστημάτων στην Αττική δηλώνει πως έχει πληγεί από την κρίση της πανδημίας και εκτιμά τις απώλειες τζίρου στο -54%».

Με βάση όλα αυτά και δεδομένης «της ανύπαρκτης τουριστικής κίνησης και της απούσας τόσο της “εισαγόμενης” όσο και της “εσωτερικής κατανάλωσης”», ο κ. Κορκίδης εκτιμά πως «οι φετινές εκπτώσεις θα διαμορφωθούν σε επίπεδα μνημονιακής περιόδου και πολύ χαμηλότερα από τα 6 δισ. ευρώ».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News