Κρήτη

Έρχονται μέτρα για τα περιφερειακά ΜΜΕ

Δεσμεύσεις Πέτσα μετά την επίκαιρη ερώτηση του Βασίλη Κεγκέρογλου

Τα περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης συνεχίζουν να αντιμετωπίζονται ως “ο φτωχός συγγενής”, όπως τόνισε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΙΝ.ΑΛ. Βασίλης Κεγκέρογλου κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή της ερώτησης που είχε καταθέσει για την ενίσχυση των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών.
Απαντώντας στην ερώτηση, ο υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για θέματα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Στέλιος Πέτσας, υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση ανέλαβε πολλαπλές πρωτοβουλίες για τη στήριξη και ενίσχυση των ΜΜΕ, κάθε κατηγορίας και γεωγραφικής εμβέλειας, κατά τους τελευταίους μήνες, ώστε να αντιμετωπίσουν την οικονομική δυσπραγία που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού».


Όπως σημείωσε, συμπεριελήφθησαν στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας των κλάδων που πλήττονται και οι 12 ΚΑΔ οι οποίοι αφορούν δραστηριότητες ΜΜΕ.
Ο υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ υπενθύμισε ότι το πακέτο στήριξης περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, μέτρα με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, μέτρα που αφορούν τις ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις, αλλά και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, και μέτρα για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων.
Ειδικά για τη διευκόλυνση των περιφερειακών επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων, προβλέφθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής αίτησης πρώτης καταχώρισης και ανανέωσης εγγραφής στο ηλεκτρονικό μητρώο περιφερειακού και τοπικού Τύπου.
«Επιπλέον μέτρα πήραμε για τους περιφερειακούς σταθμούς, λαμβάνοντας υπόψη τον καθοριστικό ρόλο τους για την ενημέρωση των πολιτών και προκειμένου να διασφαλιστεί η στήριξη της επιχειρηματικότητας και η βιώσιμη και ομαλή λειτουργία τους, αλλά και η προστασία των θέσεων εργασίας σε αυτά», είπε ο υφυπουργός και υπενθύμισε ότι παρασχέθηκε δικαίωμα στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας για καταβολή στην Digea ποσοστού 50% της μηνιαίας οφειλόμενης αμοιβής για τους μήνες Μάρτιο-Απρίλιο-Μάιο.
«Έτσι, για την περίοδο του lockdown δώσαμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις αυτές να μειώσουν ένα μέρος των λειτουργικών τους δαπανών, αντισταθμίζοντας την απώλεια διαφημιστικών εσόδων», πρόσθεσε.


Αναφορικά με την υποχρεωτική συμμετοχή περιφερειακών μέσων, με ποσοστό 30%, στα επικοινωνιακά προγράμματα που καταρτίζουν φορείς του δημόσιου τομέα, ο υφυπουργός είπε ότι, με βάση το ισχύον πλαίσιο, οι φορείς του Δημοσίου καταρτίζουν ετήσιο πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής, το οποίο αφορά το επόμενο έτος και υποβάλλεται στη Γ.Γ. Επικοινωνίας και Ενημέρωσης προς έγκριση για ποσά άνω των 30.000 ευρώ.
«Άρα, δεν μπορεί να καλυφθούν τυχόν έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες, όπως δράσεις για τον κορωνοϊό», είπε ο υφυπουργός.


Ο Βασίλης Κεγκέρογλου, που έθεσε το θέμα της στήριξης των περιφερειακών σταθμών, ανέφερε ότι ο ρόλος της περιφερειακής τηλεόρασης είναι σημαντικός, κρίσιμος και γνωστός στους πολίτες της περιφέρειας. «Παρά τη μεγάλη προσφορά του, αντιμετωπίζεται δυσανάλογα από την Πολιτεία διαχρονικά. Σήμερα μπορούμε, με βάση την εμπειρία για την προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας, όχι μόνο να επιβεβαιώσουμε αυτή τη διαχρονική προσφορά της περιφερειακής τηλεόρασης, αλλά να πούμε σε όλους τους τόνους ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας, με την άμεση και έγκυρη ενημέρωση προς τους πολίτες. Δυστυχώς δεν απολαμβάνουν της αντίστοιχης στήριξης», είπε ο κ. Κεγκέρογλου.
Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε ότι πρέπει να στηριχθούν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις ως προς το σκέλος του μισθολογικού κόστους, διότι δεν είναι λύση για την περιφερειακή τηλεόραση η μείωση του προσωπικού, η εκ περιτροπής εργασία ή αναστολή, διότι ένας περιφερειακός τηλεοπτικός σταθμός δεν είναι μια κλασική επιχείρηση και χρειάζεται το σύνολο του προσωπικού για να μπορέσει να λειτουργήσει. Ο κ. Κεγκέρογλου επισήμανε οι περιφερειακοί σταθμοί θέτουν θέμα μείωσης των φορολογικών βαρών.
«Στη μηνιαία μίσθωση από την Digea για τρεις μήνες έγινε αναστολή του 50%. Οι περιφερειακοί σταθμοί ζήτησαν επιπλέον τρεις μήνες. Πρέπει να τύχουν οικονομικής ενίσχυσης με κριτήρια τους εργαζόμενους, το 30% που οφείλει η Πολιτεία να παρέχει, από το σύνολο των ενισχύσεων στα περιφερειακά μέσα», είπε ο κ. Κεγκέρογλου.
«Τα περιφερειακά μέσα εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται σαν τον “φτωχό συγγενή”. Δεν είναι, όμως, αυτός ο ρόλος της Πολιτείας, να αντιμετωπίζει με δύο μέτρα και δύο σταθμά Μέσα που παίζουν τον ίδιο και ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο για την περίπτωση της περιφερειακής τηλεόρασης», είπε ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής και πρόσθεσε: «Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση ξεκάθαρη για το θέμα που έχει να κάνει με το μηνιαίο μίσθωμα προς τον πάροχο, την Digea. Η γενική αναφορά ότι δε θα τους κόβει την παροχή, το σήμα, δεν είναι και τόσο ορθή, με την έννοια ότι οι οφειλές θεωρούνται ληξιπρόθεσμες. O φόρος του 20% που έγινε 5% ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι αφορά την επιχείρηση, τον πελάτη. Δεν αφορά το Μέσο. Όμως, τι κάνει; Μειώνει τη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαφημιστούν».

Ο φόρος διαφήμισης - Υπό εξέταση το 5%

«Προτιθέμεθα να εξετάσουμε τον φόρο διαφήμισης του 5%, όπως είπατε, κ. Κεγκέρογλου, στο επόμενο διάστημα και θα είμαι σύντομα σε θέση να σας πω περισσότερα», απάντησε ο κ. Πέτσας, συμπληρώνοντας: «Είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών, των περιφερειακών εντύπων, όλων των περιφερειακών Μέσων, και γι' αυτό δώσαμε τόσο μεγάλη έμφαση στην καμπάνια που μόλις έληξε, με αποτέλεσμα τόσα πολλά Μέσα να συμμετέχουν σε αυτήν την καμπάνια, έχοντας τη δυνατότητα, πρώτον, να ενημερώσουν έγκαιρα και υπεύθυνα όλους τους πολίτες και, δεύτερον, να αντισταθμίσουν ένα μέρος από την τεράστια πτώση της διαφημιστικής δαπάνης που υπήρξε στους μήνες του lockdown», ανέφερε ο υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια