Κρήτη

Σήμερα θα γιορταστεί η Ανάσταση στις εκκλησίες - Χωρίς μετάδοση του Αγίου Φωτός το Χριστός Ανέστη

Τι αναφέρει η εγκύκλιος που έχει αποσταλεί σε όλες τις ενορίες

Τι σημαίνει η Αποδοση του Πάσχα

Με ταπεινότητα θα εορταστεί απόψε η απόδοση της Εορτής του Αγίου Πάσχα σε όλους τους ναούς της χώρας καθώς ολοκληρώνεται η περίοδος της εορτής που διαρκεί 39 ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου.

Οι πιστοί θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την  αναστάσιμη Ακολουθία που κανονικά τελείται το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου αλλά δεν ήταν δυνατό να πράξουν το βράδυ της 18ης Απριλίου, λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η αρχή θα γίνει με τον πανηγυρικό εσπερινό, θα ακολουθήσει αναστάσιμος όρθρος και στη συνέχεια θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα.

Πώς θα εορταστεί η Απόδοση της εορτής του Πάσχα στις εκκλησίες της Κρήτης.

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης  έχει αναθέσει σε κάθε Μητροπολίτη  να ρυθμίσει το συγκεκριμένο θέμα με τις ενορίες της  μητρόπολης του.

Από την πλευρά της η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης έστειλε εγκύκλιο σημείωμα στις ενορίες της  Αρχιεπισκοπής και όχι όλης της Κρήτης με το οποίο προτρέπει τους ιερείς όπου υπάρχει  δυνατότητα να τελεστεί απόψε νυχτερινή Θεία Λειτουργία.

Αυτή που θα τελεστεί στους περισσοτέρους ναούς της αρχιεπισκοπής  θα ξεκινήσει σε  διαφορετικές ώρες, σύμφωνα πάντα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του κάθε ναού.

Ο Επίσκοπος Κνωσού και Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης Πρόδρομος Ξενάκης, ανέφερε μεταξύ άλλων στο neakrit.gr: «Επίσης η Αρχιεπισκοπή προέκρινε και είναι σημαντικό να τονιστεί, ότι πέραν του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας που θα τελεστεί απόψε και είναι πανομοιότυπη με τη βραδιά του Πάσχα, να μην τελεστούν άλλες τελετές όπως για παράδειγμα μετάδοση του Αγίου Φωτός, εξέδρες εξωτερικά του ναού και γενικότερα οτιδήποτε άλλο γίνεται την βραδιά της Ανάστασης».

Οι περισσότερες ενορίες όπως για παράδειγμα  ο Άγιος Τίτος στο Ηράκλειο, η Παναγία των Σταυροφόρων, αλλά και ο Άγιος Νικόλαος στην Ν. Αλικαρνασσό θα τελέσουν απόψε τη Λειτουργία της Ανάστασης , ενώ στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά  θα τελεστεί κανονικά το πρωί της Τετάρτης η Θεία Λειτουργία.

«Ζητώ από τους πιστούς να έρθουν απόψε στις εκκλησίες μας και να εορτάσουμε για τελευταία φορά το Χριστός Ανέστη, ταπεινά και καρδιακά.

Να τηρήσουμε την εκκλησιαστική τάξη χωρίς επιπρόσθετες τελετές. Καλούμε  τους ανθρώπους είτε απόψε στη νυχτερινή Θεία Λειτουργία είτε αύριο το πρωί να έρθουν τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας για να ψάλλουμε για τελευταία φορά για τη φετινή χρονιά το «Χριστός Ανέστη».

Να κρατήσουμε τη λαμπάδα μας και να αφήσουμε  την χαρά της Ανάστασης και το μήνυμα που τη συνοδεύει να παραμείνει στην ψυχή μας γιατί είναι «δώρο του Χριστού» η αποψινή απόδοση του «Χριστός Ανέστη», πρόσθεσε, ο Επίσκοπος Κνωσού και Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου, Πρόδρομος Ξενάκης.

Σημειώνεται πως οι όροι τέλεσης κάθε είδους λειτουργίας ή θρησκευτικής τελετής με τη συμμετοχή πιστών σε όλους τους χώρους λατρείας όλων των θρησκευτικών κοινοτήτων έχει ισχύ από τις 17 Μαΐου έως και τις 5 Ιουνίου.

Ιερείς και πιστοί θα πρέπει να τηρήσουν όλα τα μέτρα προστασίας απέναντι στον κορωνοϊό, όπως το ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων καθορίζεται από την αναλογία ένα άτομο ανά 10 τ.μ. Οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ τους.

Για τους χώρους λατρείας που είναι άνω των 500 τ.μ., ο αντίστοιχος μέγιστος αριθμός είναι 50.

Απόδοση της εορτής του Πάσχα

Στη λειτουργική γλώσσα της εκκλησίας σημαίνει την ολοκλήρωση της εορτής του Πάσχα, που διαρκεί συνολικά 39 ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου.

Τιμάται από την Εκκλησία την παραμονή της Αναλήψεως, ήτοι την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Τυφλού (27 Μαΐου 2020).

Αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις, καθώς οι περισσότερες εορτές έχουν την απόδοσή τους την όγδοη ημέρα, δηλαδή έχουν διάρκεια οκτώ ημερών. Τη συνήθεια αυτή κληρονόμησε η χριστιανική λατρεία από τις μεγάλες ιουδαϊκές εορτές, που διαρκούσαν οκτώ ημέρες.

Από θεολογικής πλευράς, αυτή η παράταση αποτελεί και μια υπέρβαση του ιστορικού – λειτουργικού χρόνου και μια πρόγευση της αιωνιότητας.

Στην Ανατολή οι ημέρες της «Διακαινησίμου» εβδομάδος θεωρούνταν ως «μία και η αυτή λαμπροφόρος ημέρα της Αναστάσεως».

Μάλιστα Εκκλησιαστικοί κανόνες και πολιτικοί νόμοι (Πενθέκτης κανόνας ΞΣΤ’, Βαλεντινιανού ΙΙ [389]) επέβαλλαν την αργία για να μπορεί ο λαός να πηγαίνει στους ναούς.

Διαρκούσε όμως η εορτή αυτή για σαράντα ημέρες, μέχρι της αποδόσεώς της, την Τετάρτη πριν από την Αναλήψη, κατά την οποία ψαλλόταν όλη η αναστάσιμη ακολουθία του Πάσχα.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια