Κρήτη

Ένωση Καταναλωτών: «Όχι» στα κουπόνια αντί της αποζημίωσης για πτήσεις

"Καταστρατηγούνται διακιώματα των καταναλωτών" σύμφωνα με την Ένωση

Αγωνία και καταγγελίες, έχει δεχτεί η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από καταναλωτές, σχετικά με την ακύρωση των πτήσεων, λόγω της πανδημίας του COVID-19 και την απορία τους για το τι μέλλει γενέσθαι επί του θέματος που έχει προκύψει, καθώς εκδηλώνουν την δυσαρέσκεια τους, ως  προς την παροχή των κουπονιών για ακυρωμένες πτήσεις λόγω "κορωνοϊού και κάνουν λόγο για οικονομική ανέχεια.

Σύμφωνα με την Ένωση:

Σύμφωνα με  διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα 25/2 έως και τις 30/9/2020, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

1- Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (18) μήνες από την έκδοσή του.

Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος, μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού, σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους , σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης. Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία  ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον ,αποδεχόμαστε και συνομολογούμε με το περιεχόμενο της επιστολής  της Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών "η παρέμβαση" προς τα αρμόδια Υπουργεία  και τα όσα αναφέρονται σ’αυτή, όπως "τίθενται σε κίνδυνο τα δικαιώματα των καταναλωτών με την υιοθέτηση κανόνων αντιθέτων της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας ,με την αναβολή ή αντικατάσταση του δικαιώματος  αποζημίωσης με κουπόνια και ως εκ τούτου καταστρατηγούνται οι κανόνες της ΕΕ ως προς το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων στους καταναλωτές, κ.α) και καλούμε την Κυβέρνηση, να περιφρουρήσει τα δικαιώματα των καταναλωτών, με υπευθυνότητα και όχι  καταστρατηγώντας αυτά ,με  έωλες πράξεις  Ν.Π .

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζετε κατά τις συναλλαγές σας μπορείτε να επικοινωνείτε με την Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης , υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας: τηλ.2821092306, 282109266 email : epkxan@gmail.com

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια