Οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία, οι καθηγητές αντιδρούν με κινητοποιήσεις

Κρήτη
Οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία, οι καθηγητές αντιδρούν με κινητοποιήσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναλυτικά το πλαίσιο δράσης που ψηφίστηκε στα Δ.Σ της ΕΛΜΕ Χανίων, Ρεθύμνου και Λασιθίου.

Σε λίγες μέρες τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επαναλειτουργήσουν σταδιακά, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στην συγκεκριμένη απόφαση, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν.

Μάλιστα η ΕΛΜΕ Χανίων όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της έχει προχωρήσει ήδη σε μία σειρά λήψης αποφάσεων ζητώντας παράλληλα να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο.

Μεταξύ άλλων την Παρασκευή οργανώνουν  νέα  κινητοποίηση στις 12 το μεσημέρι στη ΔΔΕ Χανίων και 1μμ σύσκεψη με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης στα γραφεία της ΕΛΜΕ στο 1ο Γυμνάσιο Χανίων. Θα ακολουθήσει γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Χανίων, τη Δευτέρα 11/5 στις 7μμ στο προαύλιο του 1ου Γυμνασίου Χανίων και γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ στις 16 Μάη, για απόφαση για 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους αναφέρει:

«Η κυβέρνηση αποφασίζει να ανοίξει τα σχολεία από 11/5 για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και 18/5 για το υπόλοιπο Λύκειο και το Γυμνάσιο.

Να θυμίσουμε ότι τα σχολεία έκλεισαν στις 13 Μαρτίου με την παραδοχή ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για διασπορά του covid19  σε εκείνο το κομμάτι του πληθυσμού που θεωρείται ως ασυμπτωματικός φορέας και κατ’ επέκταση μπορεί να μεταφέρει τον ιό στον υπόλοιπο πληθυσμό. Επίσης, τα σχολεία αποτελούν χώρο μαζικής συνεύρεσης πληθυσμού, άρα, οι κίνδυνοι μετάδοσης του ιού είναι πολύ μεγάλοι.

Αν, λοιπόν, οι παραπάνω λόγοι έκριναν αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων, τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτούς.

Η κυβέρνηση, τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης για να σωθούμε από τον ιό. Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δημόσιου συστήματος υγείας, εκτός από ελάχιστες προσλήψεις, άνοιγμα λίγων ΜΕΘ και  αρνήθηκε στα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα να παράγουν μαζικά τεστ και μάλιστα σχεδόν δωρεάν, επιλέγοντας να πριμοδοτήσει τις ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα. Πολύ περισσότερο δεν πήρε κανένα μέτρο για την ενίσχυση και επέκταση της πρωτοβάθμιας υγείας, των κέντρων υγείας και των περιφερειακών κέντρων με στελέχωση προσωπικού και του αναγκαίου υλικοτεχνολογικού εξοπλισμού, ενώ άφησε ακάλυπτους τους υγειονομικούς με σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους.

Τελείως ακατανόητα καλεί από τις 6/5 σε όλα τα σχολεία τους συναδέλφους, ενώ οι ΠΝΠ είναι σε ισχύ. Σύμφωνα με τα άμεσα προβλήματα που προκύπτουν δηλώνουμε:

Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να ικανοποιήσει ΤΩΡΑ όλα τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα οποία δεν αποτελούν προϋπόθεση μόνο για το άνοιγμα των σχολείων άμεσα, αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβρη με μέτρα που πρέπει να παρθούν από τώρα και είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η υγεία του λαού.

  • Δωρεάν μαζική παροχή μασκών, αντισηπτικών, διαγνωστικών τεστ, τεστ αντισωμάτων, θερμομετρήσεις, προσλήψεις καθαριστριών, τήρηση των αποστάσεων που καθορίστηκαν για όλους τους κλειστούς χώρους.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών τώρα, ανανέωση με 12μηνες συμβάσεις για τους αναπληρωτές 30/6, λιγότεροι μαθητές σε όλα τα τμήματα, εξασφάλιση αιθουσών και όλων των απαραίτητων σοβαρών σύγχρονων κτιριακών και άλλων υποδομών.
  • Να παρθούν πίσω τώρα όλες οι άτυπες (ή τυπικές αν γίνουν) εντολές του ΥΠΑΙΘ για ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος από τις σχολικές τάξεις από υπολογιστές, κινητά, κάμερες. Απαιτούμε παιδαγωγική ελευθερία στην τάξη και δημοκρατία

στους συλλόγους διδασκόντων! Όχι στην «εθελοντική» απάτη της τηλεκπαίδευσης.

  • Να διασφαλιστεί η ασφαλής μετάβαση των μαθητών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας
  • Να παρθεί ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που χρειάζεται να μετακινηθούν σε πολλές σχολικές μονάδες. Η επαφή τους με πολλά διαφορετικά άτομα (μαθητές και συναδέλφους) αυξάνει τον κίνδυνο μετάδοσης και διασποράς του ιού.
  • Να δοθούν ειδικές άδειες ευπαθών ομάδων, οι οποίες πρέπει να διευρυνθούν και για άλλα νοσήματα (χαπ, άσθμα κ.ά.) και οι άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους συναδέλφους. Πρόβλεψη για εγκύους και συναδέλφους που φιλοξενούν ή φροντίζουν άτομα ευπαθών ομάδων 
  • Να δοθούν και στους αναπληρωτές ΕΣΠΑ άδειες ειδικού σκοπού χωρίς να πληρώνουν, όπως δεν πληρώνουν οι υπόλοιποι αναπληρωτές και μόνιμοι. Οι εκπαιδευτικοί, που θα μετακινηθούν προς στα σχολεία τους από άλλες περιοχές πρέπει να απαλλάσσονται, όπως γινόταν μέχρι σήμερα για όλους τους εργαζόμενους, για εύλογο χρονικό διάστημα από κάθε είδους καθήκοντα. Αυτό αφορά αποκλειστικά και μόνο την εργασία τους και δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση καραντίνα.
  • Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των υγειονομικών, που θα δίνουν για πολύ καιρό ακόμα τη μάχη για τη Δημόσια υγεία. Καθοριστική ενίσχυση του ΕΣΥ, μαζικούς μόνιμους διορισμούς υγειονομικού προσωπικού, 2000 ΜΕΘ ΚΑΙ 1500 ΜΑΦ, επίταξη όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας κ.ά.
  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μέσα στη λαίλαπα της πανδημίας.
  • Να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να αποφασίσουν ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα σχολεία είναι να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Η ΕΛΜΕ Χανίων, έχει αρχίσει να αντιδρά και θα συνεχίσει να αντιδρά απέναντι σε αυτό το οπισθοδρομικό, εκδικητικό ν/σ. Ήδη έγιναν συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας αρκετές φορές μέσα στον Απρίλιο από κοινού με το ΣΕΠΕ Χανίων.

       Οργανώνουμε νέα  κινητοποίηση την Παρασκευή 8/5 στις 12 το μεσημέρι στη ΔΔΕ Χανίων και 1μμ σύσκεψη με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης στα γραφεία της ΕΛΜΕ στο 1ο Γυμνάσιο Χανίων, για να παρθούν και να τηρηθούν τα μέτρα υγειονομικής προστασίας και για να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο.

Για όλα αυτά προτείνουμε Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Χανίων, τη Δευτέρα 11/5 στις 7μμ στο προαύλιο του 1ου Γυμνασίου Χανίων και γενική συνέλευση προέδρων των

υγειονομικού προσωπικού, 2000 ΜΕΘ ΚΑΙ 1500 ΜΑΦ, επίταξη όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας κ.ά.

  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μέσα στη λαίλαπα της πανδημίας.
  • Να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να αποφασίσουν ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα σχολεία είναι να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Η ΕΛΜΕ Χανίων, έχει αρχίσει να αντιδρά και θα συνεχίσει να αντιδρά απέναντι σε αυτό το οπισθοδρομικό, εκδικητικό ν/σ. Ήδη έγιναν συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας αρκετές φορές μέσα στον Απρίλιο από κοινού με το ΣΕΠΕ Χανίων.

       Οργανώνουμε νέα  κινητοποίηση την Παρασκευή 8/5 στις 12 το μεσημέρι στη ΔΔΕ Χανίων και 1μμ σύσκεψη με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης στα γραφεία της ΕΛΜΕ στο 1ο Γυμνάσιο Χανίων, για να παρθούν και να τηρηθούν τα μέτρα υγειονομικής προστασίας και για να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο.

Για όλα αυτά προτείνουμε Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Χανίων, τη Δευτέρα 11/5 στις 7μμ στο προαύλιο του 1ου Γυμνασίου Χανίων και γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ στις 16 Μάη, για απόφαση για 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση.

Να επισημάνουμε, τέλος, ότι για το ζήτημα της αξιολόγησης τόσο των σχολείων, όσο και των εκπαιδευτικών, υπάρχουν αποφάσεις από 77 σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, που θα πρέπει να ενισχυθούν και να τα ενεργοποιήσουν ακόμη περισσότερο. Συνολικά, με συντονισμένες κι οργανωμένες δράσεις μπορούμε να τα καταφέρουμε και να έχουμε νικηφόρους αγώνες για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση!».

Σε κινητοποίηση και η ΕΛΜΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Σε ανακοίνωση προχώρησε και η ΕΛΜΕ Λασιθίου, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων την πρόταση της ΟΛΜΕ να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τη Γ Λυκείου σταδιακά, αρχικά για όσα σχολεία δεν έχουν καλύψει την ύλη και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα.

Σύμφωνα με το κάλεσμα της ΟΛΜΕ προκηρύσσουν τρίωρη στάση εργασίας συμπληρωματική της ΟΛΜΕ για την Τετάρτη 06/05/2020.

Αναλυτικά τι αναφέρει η ανακοίνωση τους:

"Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λασιθίου θεωρεί απαράδεκτη την έλλειψη διαλόγου του Υπουργείου  Παιδείας με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ειδικά όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα και άκρως αντιδημοκρατική την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας, με βασικά συνταγματικά κατοχυρωμένα ατομικά δικαιώματα να βρίσκονται σε περιορισμό.

Όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων:

Υποστηρίζουμε την πρόταση της ΟΛΜΕ να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τη Γ Λυκείου σταδιακά, αρχικά για όσα σχολεία δεν έχουν καλύψει την ύλη και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα.

Παραθέτουμε μερικά εύλογα ρητορικά ερωτήματα που αποδεικνύουν την ανεδαφικότητα των αποφάσεων του Υπουργείου:

  • Ενώ οι ειδικοί συνιστούν αυστηρά ή και υποχρεωτικά (ανάλογα με το χώρο) τη χρήση μάσκας, με επιβολή προστίμων μάλιστα τους παραβάτες, γιατί για τα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι η χρήση μάσκας είναι προαιρετική;
  • Γιατί ενώ οι ειδικοί συνιστούν απόσταση ασφαλείας το 1,5 μέτρο, άρα 7m2 ανά άτομο, το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε μέχρι και 15 μαθητές ανά τμήμα όταν οι σχολικές αίθουσες είναι 25-50m2.
  • Γιατί η μετακίνηση των μαθητών που γίνεται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, στα οποία αρκετά συχνά μεταβαίνουν και λοιποί πολίτες, η επικινδυνότητα είναι αυξημένη. Η μόνη απάντηση που δόθηκε είναι ότι οι μαθητές δεν χρησιμοποιούν σωστά τη μάσκα.
  • Γιατί τα διαγνωστικά τεστ και τεστ αντισωμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν είναι απαραίτητα όπως γίνεται σε άλλες χώρες που ανοίγουν τα σχολεία;
  • Γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται όλοι οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, με ασθένειες και μεγάλη ηλικία στις ευπαθείς ομάδες και συνακόλουθα στις σχετικές άδειες; Η παραπομπή στην οδηγία του υπουργείου εσωτερικών έχει σοβαρό ελάττωμα γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται ασθένειες οι οποίες οι ειδικοί θεωρούν ότι θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται. Γιατί δεν υπάρχει ειδική μέριμνα για τις άδειες (αναρρωτικές και ειδικού σκοπού) των αναπληρωτών;
  • Γιατί οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων και Α και Β Λυκείου πρέπει να εκτεθούν στον ιό και να διακυβευτεί τελικά ακόμα και η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων; Το πιθανό μαθησιακό ή παιδαγωγικό όφελος αντιστοιχεί ουσιαστικά για 10 μέρες, δηλαδή μόλις 2-4 ώρες ανά μάθημα. Υπάρχει όντως όφελος;
  • Γιατί η Πολιτική Ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. επιμένει-προτείνει την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων; Αίρονται τα ζητήματα προσωπικών δεδομένων; Μήπως υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός στα σχολεία;
  • Αν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε υπηρεσία στα σχολεία τότε πώς θα διεξαχθεί η τηλεκπαίδευση που έχει προγραμματιστεί; Ποιό από τα δύο να επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί; Σε ποια περίπτωση θα θεωρηθεί ότι αδικαιολογήτως απέχουν από την εργασία τους;
  • Τι μέτρα έχει λάβει η Κυβέρνηση για το πρόβλημα στέγασης των αναπληρωτών που διέμεναν σε ξενοδοχεία και από τώρα και στο εξής θα παραμείνουν κλειστά; Πού και πώς θα στεγαστούν οι συνάδελφοι αυτοί;
  • Πότε ακριβώς θα δημοσιευθούν οι οδηγίες, που ετοιμάζονται από το ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ;
  • Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη θα πρωτοτυπήσει η χώρα φέτος να επισπευσθούν και να γίνουν έγκαιρα οι διαδικασίες διορισμού των εκπαιδευτικών, να γίνουν έγκαιρα όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών και να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα σε όλες τις τάξεις όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης;

Όσον αφορά στο νομοσχέδιο για την Παιδεία:

  • Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην εισαγωγή ηλικιακού ορίου εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, που αποκλείει τουλάχιστον το 1/3 των μαθητών, στερεί τα μορφωτικά δικαιώματα των ενηλίκων μαθητών, παραβιάζει τόσο ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και το άρθρο 16 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία…», οδηγεί τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση, θα επιφέρει κλείσιμο τμημάτων και σχολικών μονάδων, θα δημιουργήσει υπεραριθμίες εκπαιδευτικών και θυμίζει εποχές 2013-14 αλλά δεν αφορά μία μόνο ειδικότητα αλλά όλες μαζί. Η αιτιολόγηση για δήθεν μείωση του σχολικού εκφοβισμού είναι απαράδεκτη, ατεκμηρίωτη αλλά και ρατσιστική.
  • Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών μετά από μία δεκαετία υποχρηματοδότησης της παιδείας, αδιοριστίας και ελλείψεων σε εξοπλισμό και υποδομές και επιχειρείται έτσι μέσω της αξιολόγησης να χρεωθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.
  • Σε αντίθεση με το παραπάνω, σύμφωνα με την παιδαγωγική επιστήμη ο αυξημένος ανταγωνισμός και η σχολική αποτυχία είναι οι αιτίες αύξησης του σχολικού εκφοβισμού και των παραβατικών συμπεριφορών των μαθητών. Η αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων δεν έχουν κανένα παιδαγωγικό έρεισμα, θα επιφέρουν επιπλέον φόρτο στους μαθητές και θα αυξήσουν την προσφυγή στην παραπαιδεία.
  • Καμία παιδαγωγική θεωρία δεν συνιστά α) διαχωρισμό των σχολείων σε πρότυπα και «Δεύτερα» & β) διαχωρισμό των μαθητών και διαφοροποιήσεις στην εκπαίδευση. Αυτό σε συνδυασμό με την «αξιολόγηση» θα οδηγήσει τα «Δεύτερα» (δημόσια) σχολεία σε υποβάθμιση και σε κλείσιμο αρκετών από αυτά, όπως ήδη έχει συμβεί σε Αμερική και Αγγλία και αντίστοιχη «άνθιση» των ακριβών ιδιωτικών.
  • Θεωρούμε ότι κάθε εξοστρακισμός γνωστικού αντικειμένου από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να τεκμηριώνεται από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη και απόλυτα αναγκαία την παραμονή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, παράλληλα με τα Λατινικά.

Σύμφωνα με το κάλεσμα της ΟΛΜΕ προκηρύσσουμε τρίωρη στάση εργασίας συμπληρωματική της ΟΛΜΕ για την Τετάρτη 06/05/2020.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε συσπείρωση γύρω από την ΕΛΜΕ και συνεχή επαγρύπνηση σε περίπτωση δυσμενών εξελίξεων για ανάληψη δυναμικών δράσεων αντίστασης".

Η ανακοίνωση από την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου σχετικά με το άνοιγμα των Σχολείων

 «Εν μέσω πανδημίας το ΥΠΑΙΘ έβγαλε προς  διαβούλευση ένα επιεικώς απαράδεκτο νομοσχέδιο. Ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μετά από λίγες μέρες, ανακοίνωσε ότι επιστρέφουν οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων στα θρανία. Το άνοιγμα των σχολείων εισηγήθηκε η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας με επικεφαλής τον Σωτήρη Τσιόδρα. Εισηγήθηκαν την σταδιακή και υπό προϋποθέσεις επανέναρξη λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η οποία θα πρέπει να γίνει με συνεκτίμηση των επιδημιολογικών δεδομένων. Η επιτροπή δεν έθεσε ούτε σαφή ημερομηνία, ούτε όρισε τον σαφή τρόπο που θα γίνει αυτή η επάνοδος. Η κυβέρνηση όμως αποφάσισε ν’ ανοίξουν τα σχολεία την ερχόμενη Δευτέρα 11 Μαΐου μόνο για τη Γ΄ Λυκείου, ενώ οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου, καθώς και των Γυμνασίων, θα επιστρέψουν στις 18 Μαΐου.

Η ανησυχία είναι μεγάλη  και το βασικό ερώτημα που θέτει όλη η κοινωνία είναι αν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι ασφαλείς.

Μόλις την περασμένη Κυριακή, ξαφνικά και χωρίς να τους δοθεί μια εύλογη πίστωση χρόνου ειδοποιήθηκαν οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν εσπευσμένα στα σχολεία τους την Τετάρτη. Με τη βαλίτσα στο χέρι και με την ασφυκτική αυτή προθεσμία, έπρεπε να εγκαταλείψουν τις οικογένειές τους και να μετακινηθούν απ’ όλη την Ελλάδα προς τον τόπο που βρίσκεται το Σχολείο που υπηρετούν, ενώ γνώριζαν και είχαν προγραμματίσει την επιστροφή τους για τις 11 ή 18 Μαΐου, αναλόγως Λυκείου ή Γυμνασίου, πριν ακόμη καλά-καλά αρθούν τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις.

Το Υπουργείο προέβλεψε για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες  να μην παρουσιαστούν στα Σχολεία. Το ίδιο όμως θα έπρεπε να  ισχύει και για πολλούς εκπαιδευτικούς με σοβαρά νοσήματατα στα οποία δεν αναφέρεται η ΠΝΠ ή για εκείνους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. . Όπως επίσης και γι΄αυτούς  που θα αναγκαστούν τελικά να κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, αφού συντρέχουν πολλοί σοβαροί λόγοι για να παραμείνουν στο σπίτι.

Θεωρούμε ότι η  κατάσταση σχετικά με τα μέτρα πρόληψης της μετάδοσης του κορονοϊού από τον συγχρωτισμό μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι πολύ επικίνδυνη, αφού τα προβλήματα και οι ελλείψεις του ελληνικού δημόσιου σχολείου είναι τεραστίων διαστάσεων. Προβλήματα χωροταξικά, με μικρές, ασυντήρητες αίθουσες, πολλές φορές χωρίς την στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, ακόμη και χωρίς παράθυρα για τον επαρκή

αερισμό τους, με τουαλέτες σε κακή κατάσταση, θέτοντας σε μεγάλο κίνδυνο μαθητές και καθηγητές.

Θα υπάρχουν στις τάξεις σε επαρκείς ποσότητες τα αντισηπτικά και τα υλικά καθαρισμού;

Θα μπορούν οι μαθητές χωρίς συνωστισμό, να πλένουν συχνά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό;

Έχουν ενημερωθεί για την αποφυγή χειραψιών και, γενικά, στενής σωματικής επαφής στους κοινόχρηστους χώρους, και στα διαλείμματα;

Θα βρίσκεται ένας μαθητής ανά θρανίο και στην δέουσα απόσταση από τον άλλο;

Φρόντισε το Υυπουργείο έτσι ώστε να είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές;

Με τις καθαρίστριες χωρίς μόνιμη εργασία, με συμβάσεις μίσθωσης έργου στα σχολεία και υποστελέχωση, είναι δυνατός ο σχολαστικός περιβαλλοντικός καθαρισμός και η απολύμανση των σχολείων που τονίζεται συνεχώς από τον ΕΟΔΥ;

Σ’ αυτή την κρίση οι εκπαιδευτικοί στάθηκαν δίπλα στους μαθητές/ριες με όλα τα μέσα που είχαν και παρά την καταφανή προχειρότητα και τις όποιες σκοπιμότητες έκρυβε η προσπάθεια να επιβληθεί μια εκπαίδευση στο πόδι μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στάθηκαν δίπλα στην κοινωνία.

Η φυσική μας θέση είναι δίπλα στους μαθητές κι όχι πίσω από έναν υπολογιστή, απαιτούμε όμως από το υπουργείο σοβαρότητα και πιο υπεύθυνη στάση.

Με δεδομένο αυτό, θεωρούμε «εκ των ων ουκ άνευ» τα παρακάτω:

  • Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων να εφαρμόσουν τις οδηγίες του ΕΟΔΥ με την λογική της ασφάλειας των μαθητών και των συναδέλφων και όχι με βάση τις ουτοπικές οδηγίες του Υπουργείου.
  • Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των Σχολικών Επιτροπών και πρόσληψη πρόσθετου προσωπικού καθαριότητας.
  • Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να διερευνηθεί η ανάγκη πραγματοποίησης μαζικών τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία.
  • Να προστατευθούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Να εξαιρεθούν από τα διδακτικά καθήκοντα όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών.
  • Εξίσωση όλων των αδειών των αναπληρωτών με αυτές των μονίμων.
  • Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε οποιαδήποτε ιδέα ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος μέσα από κάμερες, ιδέα που προσκρούει στην πιο στοιχειώδη λογική προστασίας των προσωπικών δεδομένων, των δικών μας και των μαθητών. Η αναφορά της Υπουργού, ελαφρά τη καρδία στο ζήτημα της ζωντανής μετάδοσης μαρτυρά την προχειρότητα και την ελαφρότητα με την οποία λαμβάνονται οι αποφάσεις.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου θα είναι δίπλα στους συναδέλφους σε όποιο πρόβλημα προκύψει μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση.

Θεωρούμε, επίσης, αναποτελεσματική και σπασμωδική ενέργεια την προκήρυξη της 3-ωρης στάσης εργασίας από την πλευρά της ΟΛΜΕ. και  την καλούμε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και η κοινωνία

Την επόμενη εβδομάδα το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα προχωρήσει σε σύγκλιση Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου για την συζήτηση όλων των παραπάνω προβλημάτων, αλλά και του Νομοσχεδίου Κεραμέως που είναι σε διαβούλευση».

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News