«Βροχή» τα παράπονα για εταιρείες κούριερ

Κρήτη
«Βροχή» τα παράπονα για εταιρείες κούριερ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ανοχύρωτες» μοιάζουν οι επιχειρήσεις απέναντι στην αύξηση της δουλειάς τους που έφεραν η πανδημία και τα μέτρα για τον κορωνοϊό.

Υπάρχουν παράπονα και καταγγελίες ότι τα δέματα δεν παραδίδονται κατ’ οίκον και πως οι πελάτες αναγκάζονται κακήν-κακώς να πηγαίνουν στα υποκαταστήματα των εταιρειών κούριερ, όπου μάλιστα βρίσκονται αντιμέτωποι με συνωστισμό, ουρές, ελλιπή σε ορισμένες περιπτώσεις μέτρα προστασίας για τον COVID-19 και άλλα κακώς κείμενα...

Αναντίστοιχη με την αύξηση του όγκου εργασιών εν μέσω της πανδημίας κορωνοϊού, λόγω κατά βάση της έκρηξης των online παραγγελιών, φαίνεται ότι είναι η προετοιμασία και οργάνωση των εταιρειών ταχυμεταφορών, με συνέπεια να καταγράφονται πανελλαδικά, όπως και εδώ στο νησί μας, αρκετά παράπονα, καταγγελίες και μια αίσθηση δυσαρέσκειας για το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Με βάση τα παράπονα του κόσμου, οι εταιρείες ταχυμεταφοράς δεν έχουν ενισχύσει όσο θα έπρεπε τουλάχιστον το προσωπικό τους για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη "βροχή" ηλεκτρονικών παραγγελιών και παραδόσεων δεμάτων που έφερε αναμενόμενα το "λουκέτο" ελέω κορωνοϊού στην πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων.

Με τα εμπορικά καταστήματα κλειστά, οι καταναλωτές στράφηκαν, όπως ήταν φυσικό, για τις ανάγκες τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι online παραγγελίες πέφτουν εδώ και πάνω από ένα μήνα "βροχή". Ούτε το ανθρώπινο δυναμικό ούτε ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός που διαθέτουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών επαρκούν ωστόσο, καταπώς φαίνεται, για να ανταποκριθούν στην εκτόξευση της ζήτησης στο μέτωπο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με αποτέλεσμα να σημειώνονται "παρατράγουδα".

Υπάρχουν παράπονα και καταγγελίες ότι τα δέματα δεν παραδίδονται κατ' οίκον και πως οι πελάτες αναγκάζονται κακήν-κακώς να πηγαίνουν στα υποκαταστήματα των εταιρειών κούριερ, όπου μάλιστα βρίσκονται αντιμέτωποι με συνωστισμό, ουρές, ελλιπή σε ορισμένες περιπτώσεις μέτρα προστασίας για τον COVID-19 και άλλα κακώς κείμενα.

Την ίδια ώρα, ο κλάδος των εταιρειών κούριερ έχει βρεθεί στο "μάτι του κυκλώνα" τον τελευταίο καιρό και για φαινόμενα απόπειρας αιφνιδιαστικής αύξησης των τιμολογίων, που οδήγησαν σε κρατικούς ελέγχους για διερεύνηση ενδεχόμενης κερδοσκοπίας.

Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση ελέγχων, στα τέλη Μαρτίου, στην εταιρεία ACS, η οποία βρέθηκε αρχικά αντιμέτωπη και με το ενδεχόμενο επιβολής προστίμου. Κατά της εταιρείας υπήρξαν καταγγελίες από πελάτες, όπως ο Σύλλογος Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων και η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου, αλλά και σωρεία δημοσιευμάτων που σκιαγραφούσαν μονομερή αλλαγή των συμφωνημένων όρων συνεργασίας και καταχρηστική συμπεριφορά εκ μέρους της εταιρείας.

Ο ντόρος προκάλεσε την άμεση κινητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης. Μάλιστα, όπως είχε ανακοινωθεί τότε, έγινε αυτεπάγγελτος έλεγχος στα κεντρικά γραφεία της εν λόγω εταιρείας ταχυμεταφορών.

Η εταιρεία αμέσως μετά ανακάλεσε την αύξηση που δρομολόγησε και έδωσε τις δικές της εξηγήσεις-διευκρινίσεις, επισημαίνοντας πως οι αυξήσεις οι οποίες ανακλήθηκαν αφορούσαν σε επιδοτήσεις των συνεργατών και των ανά τη χώρα καταστημάτων, ώστε να εξοπλιστούν κατάλληλα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις πρωτόγνωρες συνθήκες.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

Στις αρχές Απριλίου ακολούθησαν και άλλοι έλεγχοι σε άλλες εταιρείες κούριερ.

«Στην ουρά επί δύο ώρες» - Η καταγγελία Ηρακλειώτη στη Γ.Γ. Καταναλωτή

Ενδεικτική των παραπόνων και καταγγελιών που υπάρχουν και σε τοπικό επίπεδο ως προς την εξυπηρέτησή τους από τις εταιρείες ταχυμεταφορών είναι η καταγγελία συμπολίτη μας εδώ στο Ηράκλειο, η οποία στάλθηκε τόσο στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και επισήμως στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Στην καταγγελία περιγράφεται με μελανά χρώματα ένα σκηνικό μεγάλης ταλαιπωρίας σε κατάστημα γνωστής εταιρείας κούριερ στο Ηράκλειο:

«Μου στάλθηκε ένα δέμα από Αθήνα, στις 30/3/2020. Έφτασε στην περιοχή μου την 1η/4/2020. Από την αναζήτηση της αποστολής στη σελίδα της εταιρείας είδα ότι η αποστολή έχει φτάσει 8:30 π.μ. στο κατάστημα της περιοχής μου την 1η/4/2020. Καλούσα στο τηλέφωνό τους για να συνεννοηθώ να μου φέρουν το δέμα στη διεύθυνσή μου, και δυστυχώς μετά από παρά πολλές προσπάθειες με τεράστια αναμονή, περίπου από 4 μισάωρα, δεν έγινε εφικτό να έρθω σε επαφή.

Στη συνέχεια, την ίδια ημέρα στις 4:30 μ.μ., η κατάσταση της αποστολής άλλαξε σε "Αδυναμία παράδοσης-Παραμονή με συνεννόηση". Αλλά η συνεννόηση δυστυχώς δεν ήταν εφικτή. Αποφάσισα την ίδια ημέρα να κατευθυνθώ στο κατάστημα να παραλάβω ο ίδιος το δέμα, παίρνοντας το ρίσκο να εκτεθώ σε ένα κατάστημα που είναι αμφίβολο αν τηρεί τους κανόνες υγιεινής λόγω κορωνοϊού.

Φτάνοντας αντίκρισα μια τεράστια ουρά αναμονής. Τουλάχιστον δύο ωρών. Περίπου 30 άτομα να περιμένουν χωρίς να κρατούν επαρκή απόσταση ασφαλείας. Όλοι γκρίνιαζαν ότι τους έβαλαν να πάνε να παραλάβουν την παραγγελία από το κατάστημα αντί να την παραδώσουν σπίτι τους. Δεν πλησίασα καν. Επέστρεψα στο σπίτι μου. Συνέχισα να τους καλώ, χωρίς βέβαια να απαντήσει κανένας για το τι θα κάνω. Το δέμα ήταν κάτι επείγον που έπρεπε να το παραλάβω άμεσα. Αποφάσισα να πάω ξανά ο ίδιος στις 2/4/2020 στις 8:30 που ανοίγουν, καθώς θεωρητικά θα είχε λιγότερη αναμονή στο κατάστημα. Φτάνοντας είδα 4 άτομα να περιμένουν ήδη. Μετά από τεράστια αργοπορία λόγω έλλειψης προσωπικού, κατάφερα να παραλάβω το δέμα μου. Τα παράπονά μου ζήτησα να μεταφερθούν στους ανώτερους. Φυσικά οι υπάλληλοι δικαιολογήθηκαν λέγοντάς μου ότι έχουν τεράστιο φόρτο εργασίας κ.τ.λ. Είναι απαράδεκτο εταιρεία ταχυμεταφορών να βάζει σε κίνδυνο πολίτες, διότι δεν έχει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να καλύψει τον απαραίτητο φόρτο εργασίας. Δε γίνεται να είμαστε κλεισμένοι μέσα, να μη δουλεύουμε, να μη βλέπουμε τους αγαπημένους μας, να προσέχουμε να πάμε να ψωνίσουμε τα απαραίτητα και να βρίσκεται αυτή η εταιρεία ταχυμεταφορών να μας αναγκάζει να βρισκόμαστε σε έναν χώρο με ουρά αναμονής με δεκάδες άλλα άτομα, ενώ κανονικά θα έπρεπε να παραδίδει τις παραγγελίες στο σπίτι με ασφάλεια όπως έχουν πληρωθεί. Ας αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους όλοι. Έχει γίνει ήδη καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή», επισημαίνεται στην καταγγελία.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News