Κρήτη

«Σέρνεται» η εκπαίδευση εξ αποστάσεως... Χωρίς υπολογιστές πολλοί μαθητές

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται αντιμέτωποι με το γεγονός ότι το σύστημα του υπουργείου “πέφτει” συνεχώς ή “σέρνεται”!

Με ποικίλα προβλήματα, τα οποία σχετίζονται με το ότι το σύστημα "σέρνεται", όπως λέγεται στην ορολογία της Πληροφορικής, με το ότι πολλά παιδιά δε διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή στα σπίτια τους αλλά κυρίως με το ότι μάλλον σαν χώρα δεν ήμασταν καλά προετοιμασμένοι για την εφαρμογή της, ξεκίνησε η προσπάθεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα που ταλανίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς έχει να κάνει με το πώς θα εξελιχθεί φέτος η σχολική χρονιά, ενώ στοίχημα αποτελεί το αν τελικά οι μαθητές θα επιστρέψουν τον Απρίλιο και συγκεκριμένα μετά τις διακοπές του Πάσχα στα θρανία - χρονικό σημείο καμπή - μιας και τότε μόνο θα μπορεί να σωθεί η φετινή σχολική χρονιά. Διαφορετικά στο τραπέζι θα πέσει στο σενάριο που θέλει παράταση του σχολικού έτους. Πράγμα που θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθούν τα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρας μας το επόμενο καθοριστικό διάστημα.

Από την πρώτη μέρα της προσπάθειας εφαρμογής της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και οι βαρύγδουπες επικοινωνιακές εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας αποδεικνύονται κενό γράμμα, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί. Οι ελλείψεις σε υποδομές και χρηματοδοτήσεις για τη δημόσια παιδεία, όπως λένε, φανερώνει τη γύμνια του όλου εγχειρήματος, παρόλο που αρκετοί εκπαιδευτικοί που ασκούν διοικητικό έργο, όπως και οι εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής, το προηγούμενο διάστημα, σ' αυτές τις δύσκολες συνθήκες είχαν επιφορτιστεί με υπέρογκο εργασιακό φορτίο για να κρατούν σε λειτουργία τα σχολεία. Έτσι, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται αντιμέτωποι με το γεγονός ότι το σύστημα του υπουργείου "πέφτει" συνεχώς ή "σέρνεται"!

Άλλοι πάλι καταγγέλλουν ότι, ενώ έχουν καταφέρει να εγγραφούν, δεν μπορούν να δουλέψουν με τις ασύγχρονες πλατφόρμες γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω».

Πολλοί γονείς καταγγέλλουν ότι δυσκολεύονται να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο. Και αν πάρουν, όταν στέλνουν πρόσκληση στην πλατφόρμα e-me για να γίνουν μέλη, δεν τους αναγνωρίζει το σύστημα. Παράλληλα, πολλοί εκπαιδευτικοί προσπαθούν με όλα τα μέσα να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές τους και τους γονείς μέσω τηλεφώνου, με τα mails και με άλλα μέσα.

Στα δημοτικά

Τα προβλήματα αυτά, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου "Δομήνικος Θεοτοκόπουλος" Γιώργος Μακράκης, σημειώνονται κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ το πρόγραμμα φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα στη δευτεροβάθμια, όπως π.χ. στο Λύκειο και ειδικά στη Γ' Λυκείου, όπου τα παιδιά προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές, οπότε και τα μαθήματα γίνονται με τηλεδιάσκεψη, όπως και σε αρκετές περιπτώσεις στα Πανεπιστήμια.

«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία εγγραφής τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονέων, οι οποίοι πρέπει να λάβουν κωδικούς για να μπορούν τα παιδιά να παρακολουθήσουν αυτό το πρόγραμμα. Από την αρχή εφαρμογής της εξ αποστάσεως διδασκαλίας όμως παρουσιάζονται πολλά προβλήματα και σε τοπικό επίπεδο. Βέβαια, το όλο πρόγραμμα δεν υποκαθιστά τη διδασκαλία στο σχολείο σε καμία περίπτωση. Αυτό που καλούμαστε να κάνουμε ως εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αυτή τη στιγμή είναι να στέλνουμε κάποια κείμενα στα παιδιά και να τους βάζουμε επαναληπτικές ασκήσεις, παιχνίδια γνώσεων, ώστε να κρατάμε μια επαφή με τους μαθητές μας. Σημαντική βέβαια είναι και η ψυχολογική υποστήριξη που καλούμαστε να παρέχουμε στα παιδιά αυτές τις δύσκολές ώρες που όλοι βιώνουμε. Όμως από τη μια το σύστημα "πέφτει" και από την άλλη πολλά παιδιά δε διαθέτουν υπολογιστή στο σπίτι τους και δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο εν λόγω πρόγραμμα. Για το λόγο αυτό και μεταξύ άλλων ζητάμε να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση από το υπουργείο, ώστε τα παιδιά αυτά να προμηθευτούν με υπολογιστές», είπε ο κ. Μακράκης περιγράφοντας τα προβλήματα που σημειώνονται στη διαδικασία της σύγχρονης αυτή μορφή εκπαίδευσης, η οποία σύμφωνα με το υπουργείο έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Κάθε εκπαιδευτικός θα αναρτά το απαραίτητο ψηφιακό υλικό στη διαδικτυακή πλατφόρμα και στη συνέχεια ο κάθε μαθητής θα λύνει τις απαραίτητες ασκήσεις και θα αξιολογείται. Στη διάθεση των εκπαιδευτικών βρίσκονται δύο πλατφόρμες ψηφιακής αλληλεπίδρασης του υπουργείου Παιδείας.

Χωρίς υπολογιστές πολλοί μαθητές

Για τους μαθητές των δημοτικών όμως και των γυμνασίων, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, η Πολιτεία δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ηλεκτρονικός υπολογιστής, tablet κ.ά.).

Δεν προχωρά σε καμία πρακτική στήριξη σε εκπαιδευτικούς που, κλεισμένοι στα σπίτια τους, έχουν και οι ίδιοι παιδιά σε σχολική ηλικία ή συζύγους που δουλεύουν εξ αποστάσεως και είναι υποχρεωμένοι να μοιραστούν όλοι τους έναν υπολογιστή. Δε συζητά καν την πρόταση για τη στήριξη μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, ώστε να εξασφαλιστεί, με ενιαίο τρόπο, η αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Ειδικά για παιδιά ανέργων και απολυμένων, παιδιά μεταναστών και προσφύγων που αντιμετωπίζουν αυτόν τον καιρό ιδιαίτερες δυσκολίες, κυρίως επιβίωσης, το υπουργείο κάνει πως δεν υπάρχουν. Σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό συνολικά, είτε είναι ελλιπέστατο, είτε δεν υπάρχει κάποια προεπιλογή-οργάνωση από το υπουργείο, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος.

Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω προβλήματα, οι εκπαιδευτικοί απαιτούν από το υπουργείο εδώ και τώρα: «Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, με εξασφάλιση δωρεάν Η/Υ για εκπαιδευτικούς που δε διαθέτουν και ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή που θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.

Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες.

Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.

Να δώσει ξεκάθαρη οδηγία, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.ά. στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές».

Τι θα γίνει με τη σχολική χρονιά;

Αβέβαιο ωστόσο παραμένει το μέλλον της φετινής σχολικής χρονιάς, με τον κ. Μακράκη να υποστηρίζει ότι «εάν τα παιδιά επιστρέψουν στα σχολεία μετά τις διακοπές του Πάσχα, που αυτό υπό φυσιολογικές συνθήκες θα γινόταν στις 27 Απριλίου, τότε η χρονιά μπορεί να κερδηθεί. Εάν μέχρι τότε όμως δεν ανοίξουν τα σχολεία, τότε πάμε σε σενάρια παράτασης σχολικού έτους και ραγδαία μείωση της διδακτικής ύλης. Προς το παρόν όμως, εξαρτιόμαστε από το πόσο θα κρατήσει η πανδημία».

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια