Ξεκινά το λίφτινγκ στο επαρχιακό δίκτυο

Κρήτη
Ξεκινά το λίφτινγκ στο επαρχιακό δίκτυο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπογράφηκε στην Περιφέρεια η εργολαβία ύψους 34.5 εκατ. ευρώ

Άργησε, το περιμέναμε καρτερικά τα τελευταία χρόνια, αλλά να που παίρνει επιτέλους τώρα “σάρκα και οστά” ένα αναγκαίο εκτεταμένο “λίφτινγκ” στο πεπαλαιωμένο και επικίνδυνο, σε μεγάλο μέρος του, επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης!

Η πολυαναμενόμενη παρέμβαση, με προϋπολογισμό 34,5 εκατ. ευρώ, η οποία ουσιαστικά αποτελεί το μεγαλύτερο έργο οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ξεκινά να υλοποιείται άμεσα, καθώς χθες υπογράφτηκε στην Περιφέρεια Κρήτης η σύμβαση του έργου και έτσι ο ανάδοχος, εν προκειμένω η εταιρεία P&C Development S.A., μπορεί προσεχώς να βάλει μπρος τις εργασίες.

Τη σημαντική εξέλιξη την είχε προαναγγείλει πρόσφατα, κατά τον απολογισμό πεπραγμένων που έκανε σε ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο περιφερειάρχης.

Τότε ο Σταύρος Αρναουτάκης είχε επισημάνει ότι επίκειται η συμβασιοποίηση της εργολαβίας και πως στα μέσα της άνοιξης αναμένουμε την έναρξη εργασιών ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας σε 452 σημεία του πεπαλαιωμένου επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού που έχουν επισημανθεί ως “σεσημασμένης” επικινδυνότητας με βάση σχετική μελέτη της “Εγνατία Α.Ε.”.

Η σχετική μελέτη της “Εγνατία Α.Ε.”, πάνω στην οποία βασίζεται το έργο των 34,5 εκατ. ευρώ που συμβασιοποίησε χθες η Περιφέρεια Κρήτης, δίνοντας σήμα στον ανάδοχο να ξεκινήσει προσεχώς τις εργασίες, ακτινογραφεί καρέ-καρέ τα χαρακτηρισμένα σημεία της λεγόμενης “Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας”, σημεία δηλαδή που παρουσιάζουν αυτό που ορίζεται τεχνικά ως “Μεγάλη Συγκέντρωση Ατυχημάτων” (ΜΟΑ-Α) κατά μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου σε όλη τη γεωγραφική επικράτεια του νησιού.

Η μελέτη ήταν άκρως αποκαλυπτική για την προβληματική εικόνα του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης. Σύμφωνα με τη μελέτη, η σημερινή κατάσταση των οδοστρωμάτων, της οριζόντιας-κατακόρυφης σήμανσης και εν γένει των επαρχιακών οδών της Κρήτης χαρακτηρίζεται μέτρια έως κακή. Είναι αξιοσημείωτο έως και, αν μη τι άλλο, απόλυτα ενδεικτικό της κατάστασης των επαρχιακών μας δρόμων το ότι, από τα 3.340 χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης, τα 924 χιλιόμετρα, χοντρικά δηλαδή σχεδόν το 30% του οδικού δικτύου, χαρακτηρίζονται μέσα στη μελέτη της “Εγνατία Α.Ε.” ως «προβληματικό δίκτυο», ως σημεία δηλαδή Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας!

Όπως έχουμε γράψει, ο αρχικός προϋπολογισμός της παρέμβασης είχε οριστεί στα 30 εκατ. ευρώ. Στην πορεία, ωστόσο, στην Περιφέρεια - και πολύ ορθώς θα πει κανείς - αποφάσισαν να κάνουν και άλλες προσθήκες στη σχεδιαζόμενη παρέμβαση οδικής ασφάλειας, με τον προϋπολογισμό να ανεβαίνει στα 34,5 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές προσθήκες που έγιναν στο αρχικό πλάνο της παρέμβασης αφορούσαν στα ενδιάμεσα κομμάτια μεταξύ των χαρακτηρισμένων σημείων Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας.

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας

Η Περιφέρεια Κρήτης ανακοίνωσε ότι ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης υπέγραψε την ανάθεση του μεγαλύτερου έργου οδικής ασφάλειας στο επαρχιακό δίκτυο του νησιού την τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

«Υπογράψαμε με τον ανάδοχο του έργου το μεγαλύτερο έργο που είχαμε αυτή την προγραμματική περίοδο για το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης και την οδική ασφάλεια, που αφορά 452 σημεία και είναι προϋπολογισμού 35 περίπου εκατομμυρίων. Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε ένα βελτιωμένο επαρχιακό δίκτυο», δήλωσε ο περιφερειάρχης Κρήτης μετά την υπογραφή ανάθεσης του έργου “Επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο των Περιφερειακών Ενοτήτων της περιφέρειας Κρήτης - Βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις”, το οποίο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Κρήτη 2014-2020”. Ανάδοχος του έργου είναι η εργοληπτική εταιρεία P&C Development S.A.

Παρόντες ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Νίκος Συριγωνάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής Λάμπρος Βαμβακάς, η αν. προϊσταμένη Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης Τζούλια Μπαρτολότσι, και ο εκπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρείας Θεόφιλος Αβραμάκης.

Ο κ. Αρναουτάκης εξέφρασε την πεποίθηση πως με τη στενή παρακολούθηση των τεχνικών υπηρεσιών θα ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις του συγκεκριμένου έργου σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες μέχρι τον Μάιο.

Παρεμβάσεις σε 452 θέσεις

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση επεμβάσεων μικρής και σε εξαιρετικές περιπτώσεις μεσαίας κλίμακας σε μέγεθος και κόστος, οι οποίες είναι υλοποιήσιμες σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχουν άμεσα αποτελέσματα στο επίπεδο της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας και εφαρμόζονται σε 452 θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ).

Στην Π.Ε. Χανίων η παρέμβαση θα γίνει σε 119 σημεία και έχει προϋπολογισμό 9.743.918 ευρώ. Στην Π.Ε. Ρεθύμνου υπάρχουν 106 σημεία παρέμβασης και ο προϋπολογισμός είναι 8.715.815 ευρώ, στην Π.Ε. Ηρακλείου γίνεται παρέμβαση σε 119 σημεία με προϋπολογισμό εργασιών 8.363.438 ευρώ και στην Π.Ε. Λασιθίου γίνονται παρεμβάσεις σε 108 σημεία με προϋπολογισμό έργου 7.676.827 ευρώ. Συνολικά για όλη την Κρήτη η παρέμβαση γίνεται σε 452 σημεία με προϋπολογισμό 34,5 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε τέλος ο περιφερειάρχης, παράλληλα με αυτή τη χρηματοδότηση προετοιμάζεται μια νέα γενιά έργων για την οδική ασφάλεια σε όλο το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης και, σε συνδυασμό με τα έργα τα οποία προετοιμάζονται για τον ΒΟΑΚ από πλευράς του υπουργείου Υποδομών, «μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα έχουμε ένα πολύ βελτιωμένο οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News