Κρήτη

Κραυγή αγωνίας για την Σητεία: «Να μην μείνει στο περιθώριο»

Συντονισμένες κινήσεις και πιέσεις αναλαμβάνει ο Δήμος για τα αναπτυξιακά έργα, με φόντο ΒΟΑΚ και αεροδρόμιο.

Συντονισμένες κινήσεις και πρωτοβουλίες ετοιμάζεται να αναλάβει τώρα ο Δήμος Σητείας, προκειμένου, όπως αποφασίστηκε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε με μοναδικό αντικείμενο τα έργα υποδομής, να αναδείξει σε κεντρικό επίπεδο τη διαχρονική αλλά και σημερινή αδικία εις βάρος του ανατολικού άκρου της Κρήτης σε επίπεδο αναπτυξιακών έργων. Και δη σε επίπεδο οδικών διασυνδέσεων, με προμετωπίδα των παραπόνων και των διεκδικήσεων την περίπτωση του έργου ανακατασκευής του ΒΟΑΚ, όπου και πάλι η Σητεία φαίνεται να μένει εκτός κάδρου...

Αυτή τουλάχιστον είναι η διάχυτη αίσθηση που υπάρχει στην περιοχή, καθώς σε συνέχεια του σχεδιασμού της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που προέβλεπε ΒΟΑΚ μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, είδαν με απογοήτευση τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη εδώ από την Κρήτη να οριοθετεί μονάχα το δυτικό άκρο του νέου ΒΟΑΚ (συγκεκριμένα την Κίσσαμο αντί για τα Χανιά) και όχι το ανατολικό άκρο, αφού ο πρωθυπουργός δεν ξεκαθάρισε αν ο σχεδιασμός σταματά στον Άγιο Νικόλαο ή αν θα φτάσει μέχρι τη Σητεία!

Όπως έγινε αντιληπτό μέσα από την όλη συζήτηση και τις τοποθετήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε σε διευρυμένη μορφή με τη συμμετοχή περιφερειακών συμβούλων και στελεχών του ΟΑΚ Α.Ε., εκτιμάται ότι, αν δεν ασκηθούν έντονες, συστηματικές πιέσεις και δε διαμορφωθεί ένα ενιαίο διεκδικητικό μέτωπο, τότε η περιοχή της Σητείας θα μείνει εκτός νυμφώνος του μεγάλου αναπτυξιακού έργου του νέου ΒΟΑΚ.

Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε μάλιστα πως ο Δήμος πρέπει να πάρει σε ένα βαθμό την κατάσταση στα χέρια του. Στη λογική λοιπόν αυτή, αποφασίστηκε να προχωρήσουν ενέργειες και δράσεις τόσο με τους υπόλοιπους δημάρχους του νομού Λασιθίου, όσο όμως και με την Περιφέρεια Κρήτης, προκειμένου να δοθεί λύση στην αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης της Σητείας με το υπόλοιπο νησί μέσω του Βόρειου Οδικού Άξονα. Να καταρτίσει άμεσα, σε συνεργασία με τους άλλους Δήμους και κυρίως την Περιφέρεια, μελέτες και να τις καταθέσει στο υπουργείο Υποδομών και στα άλλα αρμόδια υπουργεία.

Σημειώνεται ότι η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου συγκαλέστηκε αποκλειστικά για τα αναπτυξιακά έργα υποδομής, για τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο “Βιτσέντζος Κορνάρος”. Αεροδρόμιο το οποίο, όπως επισημάνθηκε στη συνεδρίαση, από τη μια φέρεται να συμπεριλαμβάνεται στο “πακέτο” των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που οδεύουν προσεχώς προς ιδιωτικοποίηση και από την άλλη φέρεται να έχει μπει για λόγους μη δημιουργίας ανταγωνιστικών συνθηκών σε περιορισμό περαιτέρω αναβαθμίσεων στο πλαίσιο της συμφωνίας παραχώρησης του έργου κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.

Πέρα από τους δημοτικούς συμβούλους, το “παρών” στη συνεδρίαση έδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου Γιάννης Γουλιδάκης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Τσιφετάκης, Ανδρουλάκης και Ξενικάκης, στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και απλοί δημότες, που επίσης ζήτησαν και πήραν τον λόγο.

Στη διάρκεια της συζήτησης εκτοξεύτηκαν από κάποιους παρευρισκόμενους αιχμές και κατά της Περιφέρειας, με τον αντιπεριφερειάρχη πάντως να τις αντικρούει, υπογραμμίζοντας πως η πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση της Περιφέρειας είναι για έναν ενιαίο ΒΟΑΚ, χωρίς διόδια, που θα εκτείνεται από το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία.

Ο δήμαρχος Σητείας, Γιώργος Ζερβάκης, πρότεινε την υπογραφή ψηφίσματος απ’ όλες τις παρατάξεις για τη διεκδίκηση του ΒΟΑΚ, τη συγκρότηση φακέλου με όλες τις σχετικές μελέτες, τη δρομολόγηση άμεσης συνάντησης του περιφερειάρχη Κρήτης με τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό...

Επιστολή Θραψανιώτη  - «Υστερεί σε υποδομές ο νομός μας»

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου είχε κληθεί αλλά δεν μπόρεσε να παρευρεθεί ο βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ Μανόλης Θραψανιώτης, ο οποίος απέστειλε όμως αναλυτική επιστολή, στην οποία παραθέτει τις θέσεις του.

«Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μπορώ να είμαι παρών, μπορώ όμως να εκθέσω την άποψή μου, κυρίως για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία. Τονίζω, μέχρι τη Σητεία, γιατί, όπως διαβεβαίωσε ο κ. πρωθυπουργός, “το βέβαιο είναι ότι ο ΒΟΑΚ θα ξεκινήσει από την Κίσσαμο γιατί είναι πιο εύκολο και πιο ώριμο”.

Είναι γεγονός ότι η Κρήτη γενικά, και ιδιαίτερα ο νομός μας, υστερεί σε υποδομές σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα.

Το γιατί, ο καθένας μπορεί να κάνει τις δικές του σκέψεις και συνειρμούς. Τώρα τα πράγματα έχουν γίνει δυσκολότερα για όποιον δε θέλει να κρύβει το κεφάλι στην άμμο», αναφέρει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του ο κ. Θραψανιώτης και σημειώνει: «Η θέση μας είναι και παραμένει: η γρήγορη ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα από Σητεία μέχρι την Κίσσαμο, χωρίς διόδια για τους μόνιμους κατοίκους της Κρήτης. Με αυτό το δεδομένο και με τη δέσμευση του ΤΕΕ-ΤΑΚ, ότι μπορεί να ανταποκριθεί στην ολοκλήρωση των μελετών, εφόσον υπάρξει η αναγκαία χρηματοδότηση (με τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα), μπορεί να συμβάλλει, όπως απορρέει και από τον θεσμικό του ρόλο ως σύμβουλος της Πολιτείας, να προχωρήσει η μελέτη, αρκεί να υπάρχει συνολικός σχεδιασμός του δρόμου. Με αυτή την προϋπόθεση στηρίζουμε την πρότασή του».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια