Κρήτη

ΒΟΑΚ - Μεγάλα Χωράφια: Με περιορισμούς εξακολουθεί να διεξάγεται η κυκλοφορία

Η οριστική μελέτη για την αποκατάσταση του δρόμου έχει ολοκληρωθεί ωστόσο αναμένεται το πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών για να προκηρυχτεί το έργο.

Ένα χρόνο μετά την υποχώρηση του οδοστρώματος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης στο ύψος της περιοχής Μεγάλα Χωράφια, η προσωρινή λύση παραμένει σε ισχύ και η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα γίνεται στη βάση εργοταξιακών ρυθμίσεων.

Οι γεωλογικές έρευνες που έγιναν μετά τις απαραίτητες γεωτρήσεις ολοκληρώθηκαν ενώ έτοιμη είναι και η οριστική μελέτη αποκατάστασης.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,2 εκατομμύρια ευρώ ενώ θα «κουμπώσει» στο έργο αποκατάστασης των καθιζήσεων στην περιοχή Μαυρομούστακο, στο τμήμα της εθνικής οδού Χανίων Κισσάμου λίγο πριν από τον κόμβο Νωπηγείων.

Η πληροφόρηση που υπάρχει είναι ότι αυτά τα έργα θα προκηρυχτούν μαζί, θα γίνει δηλαδή μια διαγωνιστική διαδικασία και μάλλον θα είναι η πρώτη σοβαρή επέμβαση που θα γίνει σε σχέση με τις καταστροφές, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Φώτης Καζάσης,  Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Α.Κ..

Τον Μάρτιο του 2019 στο πλαίσιο διερεύνησης των συνθηκών που επίδρασαν στην δημιουργία της αστοχίας στη συγκεκριμένη θέση πραγματοποιήθηκαν από συμβεβλημένο μελετητή του ΟΑΚ Α.Ε. στοχευμένες ενέργειες:

-              Γεωλογική χαρτογράφηση και αποσαφήνιση των ευρύτερων γεωλογικών και υδρογεωλογικών συνθηκών.

-              Τοπογραφική αποτύπωση της ευρύτερης περιοχής εκδήλωσης του φαινομένου.

-              Εκτέλεση Γεωτεχνικής έρευνας

-              Πραγματοποίηση κατάλληλου εργαστηριακού προγράμματος

Σκοπός των ενεργειών αυτών ήταν να αποφευχθεί πιθανή επέκταση του προβλήματος, που θα είχε σαν συνέπεια την πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας της οδού και ουσιαστικά αποκοπή της βασικής οδικής σύνδεσης των Χανίων από την υπόλοιπη Κρήτη.

"Χρειάζεται κάποιος προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και νομίζω  ότι θα προχωρήσει άμεσα, θα είναι το πρώτο που θα προχωρήσει σαν έργο ολοκληρωμένο" πρόσθεσε ο κ. Καζάσης .

Στο μεταξύ, ώριμες είναι και οι μελέτες  για την αποκατάσταση των υπολοίπων τμημάτων από τη Σούδα μέχρι το Καλάμι , όπου είχαν καταγραφεί καθιζήσεις και καταπτώσεις. Το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Α.Κ. έχει εγκρίνει επίσης την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ στα τμήματα Σούδα -Καλύβες , Φόδελε - Λινοπεράματα όπως και στο Σεληνάρι.

«Μιλάμε για αποκαταστάσεις πρανών στο Πέρα Πλατάνι, στο Καλάμι και σε κάποια σημεία κοντά στον κόμβο της Σούδας αλλά μιλάμε και για αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου δρόμου», υποστήριξε ο κ. Καζάσης.

Σε εκκρεμότητα παραμένει η τελική απόφαση του Υπουργείου Υποδομών για την ένταξη του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά στη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια