Κρήτη

ΒΟΑΚ: Το γεωτρύπανο «πιάνει δουλειά» στην Κακιά Στροφή

Ξεκινούν σήμερα οι γεωτρήσεις για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε τις ρωγμές στον ΒΟΑΚ

Πιάνει δουλειά το γεωτρύπανο από σήμερα στη λεγόμενη “Κακιά Στροφή” επί της εθνικής οδού λίγο πριν από τον κόμβο της Λυγαριάς, όπου και έχουν κάνει την εμφάνισή τους επικίνδυνες ρηγματώσεις σε διάφορα σημεία του οδοστρώματος, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία.

Οι διαδικασίες σήμανσης επί της εθνικής οδού Ηρακλείου-Χανίων έχουν ολοκληρωθεί και όλα είναι έτοιμα για να αρχίσουν οι γεωτρήσεις προκειμένου να διαπιστωθεί τι προκάλεσε το φαινόμενο των ρηγματώσεων. Σε λιγότερο, μάλιστα, από μια εβδομάδα εκτιμάται ότι θα υπάρχουν τα πρώτα αποτελέσματα, τα οποία και θα ρίξουν φως στο φαινόμενο των ρηγματώσεων και θα καθορίσουν το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και πέρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Σύμφωνα με πηγές, από δύο έως τέσσερις ημέρες θα χρειαστεί ο μελετητής ώστε να διαπιστώσει το εύρος και το βάθος του προβλήματος. Όπως τόνισε υπηρεσιακός παράγοντας, «όσο πιο ψηλά διαπιστωθεί το πρόβλημα τόσο καλύτερα» θα είναι, γιατί αυτό θα σημαίνει πως δε θα έχουμε σοβαρό γεωλογικό πρόβλημα. Υπενθυμίζεται πως αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο δρόμος παρουσιάζει στο συγκεκριμένο σημείο θέματα. Αντίστοιχες ρηγματώσεις είχαν εμφανιστεί περίπου 10 χρόνια μετά την κατασκευή του, το 1985. Το γιατί παρουσιάζονται οι αστοχίες είναι μάλλον ένας συνδυασμός γεγονότων. Για κάποιους φταίνε οι σχιστόλιθοι, άλλοι τονίζουν πως πρόβλημα είναι και η κλίση του δρόμου, ενώ οι γεωλόγοι του ΓΕΩΤΕΕ, που πραγματοποίησαν αυτοψία, στάθηκαν στις διαρροές από τα δίκτυα που μεταφέρουν νερό.

Τα πρώτα στοιχεία για το τι συμβαίνει ακριβώς θα τα έχουμε με τη λήξη των εργασιών του γεωτρύπανου, με τη συνέχεια να περιλαμβάνει την εκπόνηση της μελέτης αποκατάστασης που θα καθορίσει και τη διάρκεια και το εύρος των παρεμβάσεων.

Υπενθυμίζουμε πως οι υπηρεσιακοί παράγοντες προετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο. Όπως έχει αποκαλύψει η “ΚΡΗΤΗ TV”, σε περίπτωση που οι παρεμβάσεις είναι εκτεταμένες η κυκλοφορία θα διακοπεί στον ΒΟΑΚ και τα μεν βαρέα αυτοκίνητα θα κατευθύνονται μέσω της παλιάς εθνικής οδού ακολουθώντας τη διαδρομή Σίσες-Αλόιδες -Χώνος- Δαμάστα-Μάραθος, τα δε επιβατικά αυτοκίνητα θα περνούν μέσα από τη Ρογδιά.

 

Οι εργασίες σήμανσης της εθνικής οδού Ηρακλείου-Χανίων, στην Κακιά Στροφή πριν τη Λυγαριά, όπου έχουν καταγραφεί ρωγμές, με το φαινόμενο, όπως είναι γνωστό, να βρίσκεται σε εξέλιξη, ξεκίνησαν προχθές Δευτέρα το πρωί. Το γεωτρύπανο λαμβάνει σήμερα δράση για τη λήψη δειγμάτων από τρία σημεία, με στόχο να φωτιστούν οι αιτίες πρόκλησης του φαινομένου, ώστε στη συνέχεια να ληφθούν μέτρα για την οριστική αποκατάσταση του δρόμου στα επίμαχα σημεία.

Mέχρι νεωτέρας... Κανονικά η κυκλοφορία στον ΒΟΑΚ

Με τις ρηγματώσεις στο ΒΟΑΚ, στο ύψος της Κακιάς Στροφής, να βαθαίνουν μέρα με τη μέρα, δημιουργώντας ανασφάλεια όχι μόνο στους πολίτες αλλά και στις υπηρεσίες, οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο.

Οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις που θα γίνουν από το μελετητικό γραφείο που συνεργάζεται με το υπουργείο Υποδομών και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. αναμένονται πώς και πώς, ώστε να διαπιστωθεί τόσο η ακριβής αιτία όσο και το ακριβές μέγεθος του φαινομένου, που έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στους εμπλεκόμενους φορείς και στους διερχόμενους από το σημείο οδηγούς. Μέχρι να γίνουν οι γεωτρήσεις, οι όποιες εκτιμήσεις είναι τελείως σχετικές και όχι απόλυτα τεκμηριωμένες.

Οι αιτίες του φαινομένου θα “φωτιστούν” με τις γεωτρήσεις, οι οποίες θα κρίνουν συνάμα το τι είδους παρέμβαση αποκατάστασης θα χρειαστεί, μιας και η πρώτη απόπειρα “μπαλώματος” που έγινε από τα συνεργεία της Περιφέρειας Κρήτης δεν απέδωσε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επίσης, από τα αποτελέσματα αυτά, θα κριθεί το κατά πόσον θα χρειαστεί να κλείσει ο Βόρειος Οδικός Άξονας στο συγκεκριμένο σημείο ή όχι, με ευχή και ελπίδα όλων βεβαίως να αποτελεί το να μη χρειαστεί το κλείσιμό του. Διότι, σε μια τέτοια περίπτωση, θα έχουμε αναπόφευκτα ένα σκηνικό ταλαιπωρίας, μιας και μιλάμε για ένα σημείο με πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο σε καθημερινή βάση. Το θετικό πάντως είναι ότι οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις δεν αναμένεται να διαρκέσουν πολύ - περί τις 4-5 ημέρες, το πολύ μια βδομάδα, όπως εκτιμάται - ενώ το επίσης θετικό είναι ότι κατά τις ολιγοήμερες δειγματοληπτικές γεωτρήσεις δε θα κλείσει η κυκλοφορία στον ΒΟΑΚ.

Σχόλια