Κρήτη

ΓΕΛ - ΕΠΑΛ Κισσάμου: Λύσεις από τον υφυπουργό Διγαλάκη για τα σχολεία που «χτυπήθηκαν» από 6,1 Ρίχτερ

Πότε ακριβώς θα είναι έτοιμες οι νέες κτιριακές υποδομές - Μέχρι τότε ποιο είναι το πλάνο

Μέχρι τον Μάρτιο οι μαθητές θα έχουν μπει στην προκατ αίθουσες οι μαθητές του ΕΠΑΛ και ΓΕΛ Κισσάμου στα Χανιά, τα σχολεία των οποίων μετά τον σεισμό των 6,1 Ρίχτερ κρίθηκαν ακατάλληλα.

Στην παραπάνω διαβεβαίωση, προχώρησε το πρωί του Σαββάτου, ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Βασίλης Διγαλάκης, για το επίμαχο ζήτημα με τα σεισμόπληκτα κτήρια που ανάγκασαν το ΕΠΑΛ Κισάμου και το ΓΕΛ Κισάμου σε ...εξορία, δημιουργώντας απίστευτο πρόβλημα στους μαθητές.

Στην διάρκεια ανοιχτής συνάντησης στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Κισάμου, ο κ. Διγαλάης ενημέρωσε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και τους τοπικούς φορείς για το πώς θα γίνει η διαχείριση της μεταβατικής περιόδου (συστέγαση στα γυμνάσια, δρομολόγια λεωφορείων, εν συνεχεία προκατ αίθουσες κτλ), αλλά και για το πλάνο που υπάρχει για τη δημιουργία νέων κτηριακών υποδομών.

Όπως επεσήμανε ο Υφυπουργός Παιδείας:

Σε ό,τι αφορά τις νέες κτηριακές υποδομές, θα έχουν δημιουργεί σε χρονικό όριο το πολύ 4 χρόνων, ενώ μέχρι τον Μάρτιο (ίσως και νωρίτερα) οι μαθητές θα έχουν μπει στις προκάτ αίθουσες.

"Είμαι εδώ στην Κίσαμο για να ενημερωθούν οι μαθητές, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί για τις ενέργειες που ήδη έχουν δρομολογηθεί, προκειμένου να δοθεί μόνιμη λύση για τη στέγαση του ΕΠΑΛ και του ΓΕΛ Κισάμου όσο και για το τι θα γίνει στο μεσοδιάστημα. O ενέργειες που απαιτούνται για να επιστρέψουν οι μαθητές στην κανονικότητα. Η απόφαση που πήραμε ήταν η κατασκευή ενός νέου συγκροτήματος. Δεν υπήρχαν οφέλη οικονομικά και χρονικά να φτιάξουμε το παλιό κτήριο. Προέχει η ασφάλεια των μαθητών. Για την ενδιάμεση κατάσταση, η πιο κατάλληλη λύση είναι οι προκατασκευασμένες αίθουσες και υπάρχει και η προσφορά της ΙΜ Κισάμου και Σελίνου για έναν συγκεκριμένο χώρο. Κοιτάζουμε, πώς το ταχύτερο δυνατόν θα μπουν οι μαθητές σε αυτές τις αίθουσες και θα επιστρέψουν στα πρωινά τους μαθήματα", επεσήμανε ο κ. Διγαλάκης.

Σε ό,τι αφορά τους χρόνους κατασκευής των σχολείων τόνισε ότι, "δεν μπορώ να δεσμευτώ για χρόνους κατασκευής των νέων συγκροτημάτων. Ένας θετικός χρόνος είναι 4 χρόνια και αν τρέξουν καλά, μπορεί να γίνει και νωρίτερα κατά ένα χρόνο. Σε ό,τι αφορά τις προκάτ αίθουσες ίσως μέχρι τον Μάρτιο να έχουν μπει τα παιδιά έως και τον Μάρτιο".

Η χρηματοδότηση για τα νέα κτήρια θα γίνει μέσω ΕΣΠΑ. Πιθανόν το ένα κτήριο να μπει στο νυν ΕΣΠΑ (2014-2020) και το άλλο κτήριο στο ΕΣΠΑ (2021-2027). "Έτσι κερδίζεται και χρόνος", ανέφερε ο κ. Διγαλάκης.

Για τη μοριοδότηση των μαθητών

Ο κ.Διγαλάκης άφησε επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο επίσης τα παιδιά των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ που δίνουν Πανελλήνιες εξετάσεις φέτος, κατόπιν αιτήματος του Δήμου Κισάμου προς το Υπουργειο Παιδείας, να εισαχθούν με μοριοδότηση.

Από τη μεριά του, ο Δήμαρχος Κισάμου Γιώργος Μυλωνάκης ανέφερε:

"Καλωσορίζουμε τον Υπουργό στα Χανιά και τον ευχαριστούμε για το άμεσο ενδιαφέρον του για την περιοχή μας και τα σχολεία μας. Έχουν δρομολογηθεί εξελίξεις, από την προχτεσινή σύσκεψη. Θα είμαστε σε συνεχή συνεργασία. Πρέπει να επανέλθουμε στην κανονικότητα. Έχουμε χώρους δικούς μας για να τους αξιολογήσουμε. Για τις προκάτ αίθουσες έχουμε και το χώρο που προτείνει η ΙΜ Κισάμου και Σελίνου. Από κει και πέρα βλέπουμε για τα νέα κτήρια".

Στη συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο Κισάμου πραγματοποιήθηκε εποικοδομητικός διάλογος τού Υφυπουργού με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Στη συνέχεια ο Βασίλης Διγαλάκης πραγματοποίησε αυτοψία, τόσο στα σεισμόπληκτα κτήρια, όσο και στο χώρο που προτείνει η Ι.Μ. Κισάμου και Σέλινου για να δημιουργήσει τις προκάτ αίθουσες.  

Σύλλογος εκπαιδευτικών: Ζητείται πρωινό ωράριο

Μετά από συνεδρίαση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Κισσάμου την Παρασκευή 6/12/2019, σχετικά με το ζήτημα της προσωρινής μετεγκατάστασης αποφασίστηκαν τα εξής:

Γνωρίζοντας ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις (πχ. Λέσβος , Αθήνα) υπήρξε άμεση ανταπόκριση και λειτουργία των σχολείων σε πρωινή βάρδια με προκατασκευασμένες αίθουσες, διεκδικούμε ανάλογη, άμεση αλλά προσωρινή (μέχρι την ανέγερση νέου κτιριακού συγκροτήματος) λύση για πρωινή λειτουργία του σχολείου εντός  Ιανουαρίου του 2020, για τους εξής λόγους:

  1. Η μαθησιακή επίδοση των μαθητών επηρεάζεται αρνητικά από το απογευματινό ωράριο. Όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές έρευνες συνιστούν τη λειτουργία του σχολείου σε πρωινό ωράριο για παιδαγωγικούς και μαθησιακούς λόγους.
  2. Διαταράσσονται οι οικογενειακές σχέσεις των μαθητών, οι οποίοι έχουν ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο με την οικογένειά τους.
  3. Δημιουργείται πρόβλημα με τις μετακινήσεις των μαθητών και ιδιαίτερα με την επιστροφή τους σε απομακρυσμένες περιοχές κατά τις βραδινές ώρες.
  4. Οι μαθητές αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, όπως αθλητισμός, μουσική, ξένες γλώσσες κτλ.
  5. Ανατρέπεται ο οικογενειακός προγραμματισμός των εκπαιδευτικών του σχολείου.

flashnews

Σχόλια