ΒΟΑΚ: Η «ώρα» του γεωτρύπανου για τις ρωγμές στη Λυγαριά

Κρήτη
ΒΟΑΚ: Η «ώρα» του γεωτρύπανου για τις ρωγμές στη Λυγαριά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντός των ημέρων ξεκινούν οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις στις ρηγματώσεις του ΒΟΑΚ

Να λοιπόν, που έφτασε η ώρα του γεωτρύπανου, για τις πολυσυζητημένες ρωγμές επί του ΒΟΑΚ λίγο πριν τη Λυγαριά.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η προετοιμασία για την εφαρμογή της ειδικής κυκλοφοριακής σήμανσης και σύμφωνα με πληροφορίες, από μέρα σε μέρα, το αργότερο μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα ή Τρίτη, αναμένεται να ξεκινήσουν οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις επί των ρηγματώσεων στο ύψος της Κακιάς Στροφής.

Οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις που θα γίνουν από το μελετητικό γραφείο που συνεργάζεται με το υπουργείο Υποδομών και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. αναμένονται πώς και πώς ώστε να διαπιστωθεί τόσο η ακριβής αιτία όσο και το ακριβές μέγεθος του φαινομένου, που έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στους εμπλεκόμενους φορείς και στους διερχόμενους από το σημείο οδηγούς.

Μέχρι να γίνουν οι γεωτρήσεις, οι όποιες εκτιμήσεις είναι τελείως σχετικές και όχι απόλυτα τεκμηριωμένες.

Βεβαίως, ειδικοί και εμπλεκόμενοι από αρμόδιους φορείς κλίνουν στο συμπέρασμα ότι το φαινόμενο των ρηγματώσεων οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στον συνδυασμό των γεωλογικών χαρακτηριστικών, κοινώς των φτωχών εδαφών στο σημείο και στην ύπαρξη νερού κάτω από τον δρόμο, λόγω π.χ. διαρροής σωληνώσεων.

Ωστόσο οι αιτίες του φαινομένου θα “φωτιστούν” με τις γεωτρήσεις, οι οποίες θα κρίνουν συνάμα το τι είδους παρέμβαση αποκατάστασης θα χρειαστεί, μιας και η πρώτη απόπειρα “μπαλώματος” που έγινε από τα συνεργεία της Περιφέρειας Κρήτης δεν απέδωσε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Και θα κρίνει το κατά πόσον θα χρειαστεί να κλείσει ο Βόρειος Οδικός Άξονας στο συγκεκριμένο σημείο ή όχι, με ευχή και ελπίδα όλων βεβαίως να μη χρειαστεί κλείσιμο του ΒΟΑΚ. Διότι, σε μια τέτοια περίπτωση, θα έχουμε αναπόφευκτα ένα σκηνικό ταλαιπωρίας, μιας και μιλάμε για ένα σημείο με πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο σε καθημερινή βάση...

Το θετικό είναι ότι οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις, όποτε ξεκινήσουν, είτε τώρα στα τέλη της εβδομάδας είτε στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, δεν αναμένεται να διαρκέσουν πολύ. Περί τις 4-5 ημέρες το πολύ, όπως εκτιμάται. Το επίσης θετικό, από πρακτικής άποψης, είναι ότι κατά τις ολιγοήμερες δειγματοληπτικές γεωτρήσεις δε θα κλείσει η κυκλοφορία.

Το ρεύμα κυκλοφορίας από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο θα παραμείνει ανοιχτό αλλά θα κυκλοφορείται με προσοχή λόγω στένωσης του δρόμου και θα χρειαστεί οι διερχόμενοι οδηγοί να σέβονται και να προσέχουν την ειδική σήμανση που θα τοποθετηθεί. Και να σέβονται τα χαμηλά όρια ταχύτητας, ώστε οι γεωτρήσεις να γίνουν με ασφάλεια, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους διερχόμενους οδηγούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης ενέκρινε τη μελέτη σήμανσης, την οποία και έχει αποστείλει στην Αστυνομική Διεύθυνση και στην Τροχαία ΒΟΑΚ.

Η προετοιμασία για τον εξοπλισμό της ειδικής σήμανσης και την τοποθέτησης από την Περιφέρεια Κρήτης είναι στην τελική της ευθεία. Και όπως εκτιμάται, από μέρα σε μέρα αναμένουμε την έναρξη των δειγματοληπτικών γεωτρήσεων στις ρηγματώσεις του ΒΟΑΚ στο ύψος της Κακιάς Στροφής.

Θυμίζουμε ότι, μετά τα αλλεπάλληλα ρεπορτάζ από τη “ΚΡΗΤΗ TV” και τη “Νέα Κρήτη” για τις ρωγμές που εμφανίστηκαν στον ΒΟΑΚ, στην Κακιά Στροφή λίγο πριν τη Λυγαριά, το Παράρτημα Κρήτης του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου έστειλε ειδικό κλιμάκιο γεωλόγων το οποίο διενήργησε “αυτοψία”, μετά τα αποτελέσματα της οποίας το ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης χτύπησε “καμπανάκι κινδύνου”.

Μάλιστα, στη σχετική ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα, το ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να αποκοπεί ο δρόμος σε αυτό το ύψος, καθώς διαδοχικές νέες ρωγμές εμφανίζονται, ενώ διευρύνονται οι υφιστάμενες.

Διαπιστώθηκε επίσης διαρροή από τα δίκτυα που μεταφέρουν νερό προς την Αγία Πελαγία (μαύρες σωλήνες) στο ανατολικό αντέρεισμα του δρόμου. Ειδικότερα, σε αυτή ακριβώς τη θέση (στροφή) υπάρχουν ίχνη πρόσφατης μεγάλης διαρροής δικτύου που έχει αποκατασταθεί, όμως ακόμα και σήμερα υπάρχει μικρότερη διαρροή που συνεχώς εμπλουτίζει το ήδη κορεσμένο σε νερό πρανές του δρόμου, αυξάνοντας την επικινδυνότητα για κατολίσθηση».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News