Κρήτη

Σοφία Ζαχαράκη: «Εντός του 2019 οι διορισμοί στην Ειδική αγωγή»

Η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας στους προβληματισμούς της εκπαιδευτικής κοινότητας

«Είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση 4.500 διορισμών εντός του 2019 στην Ειδική Αγωγή», τόνισε μέσα από συνέντευξη που παραχώρησε στη εφημερίδα “Νέα Κρήτη” η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, δίνοντας τη δική της απάντηση στις φωνές προβληματισμού και ανησυχίας που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες ημέρες από μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας αναφορικά με την κάλυψη χρόνιων αναγκών στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.

Παράλληλα, στάθηκε στην ανάγκη να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Εκπαίδευση, ωστόσο θα πρέπει να έχει προηγηθεί, σύμφωνα με την ίδια, τόσο η καταγραφή των αναγκών όσο και η μελέτη δημογραφικών τάσεων, όπως και η εξέταση των δημοσιονομικών δυνατοτήτων. Αναφορικά με την αξιολόγηση υποστήριξε ότι αυτή των σχολικών μονάδων θα προηγηθεί από εκείνη των εκπαιδευτικών, ενώ ερωτώμενη και για την κατάσταση που επικρατεί στο μέτωπο της σχολικής στέγης, παραδέχτηκε τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και στην Κρήτη.

Τέλος σε κάθε σενάριο που ήθελε τις πιστώσεις για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή να χάνονται θέλησε να βάλει μέσα από τη “Νέα Κρήτη” η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, τονίζοντας ότι η ηγεσία του υπουργείου βρίσκεται σε επαφή με το ΑΣΕΠ, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η πρόοδος της διαδικασίας κατάρτισης των σχετικών πινάκων. Οπότε μέχρι το τέλος του έτους οι μόνιμες προσλήψεις στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τα λεγόμενα της υφυπουργού, θα είναι γεγονός.

«Προχωρούμε με την προκήρυξη που έχει να κάνει με τον διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού βοηθητικού προσωπικού και ειδικού επιστημονικού προσωπικού. Είμαστε σε πολύ συχνή επαφή με το ΑΣΕΠ για να επιβεβαιώσουμε την πρόοδο της διαδικασίας της κατάρτισης των πινάκων. Είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος για να ολοκληρωθούν αυτοί οι διορισμοί εντός του 2019», τόνισε η υφυπουργός, προσθέτοντας ότι «στόχος μας είναι να έχουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το προσωπικό στα σχολεία, καθώς στον ευαίσθητο αυτό τομέα της Ειδικής Αγωγής ο εκπαιδευτικός συνδέεται με τα παιδιά με έναν ιδιαίτερο τρόπο και, όπως φάνηκε και από την αναφορά που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης να προσφέρει στα παιδιά σταθερότητα στο “χτίσιμο” μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους δασκάλους τους.

Έχουμε αναφερθεί στην ανάγκη να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Εκπαίδευση. Και έχουμε επισημάνει ότι θα έχει προηγηθεί η αναλυτική καταγραφή των αναγκών στην επικράτεια, η μελέτη των δημογραφικών τάσεων, αλλά και η απαραίτητη συνεξέταση των δημοσιονομικών δυνατοτήτων».

Ερωτώμενη για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται κτηριακές υποδομές κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμα και σε περιοχές της Κρήτης, όπως στον δήμο Ηρακλείου, η υφυπουργός Παιδείας έδειξε να γνωρίζει το πρόβλημα, κάνοντας λόγο για μια θετική συγκυρία προκειμένου να υπάρξουν άμεσα παρεμβάσεις σε συνεργασία και με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών.

«Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε το υπουργείο Παιδείας προσπαθήσαμε να συλλέξουμε τα στοιχεία για το κτηριακό ζήτημα σε κάθε περιοχή μέσα από τις υπηρεσίες μας, αλλά και μέσα από συχνή επαφή με τους δημάρχους. Καταγράψαμε, επίσης, την κατάσταση στα θέματα προσβασιμότητας ως προς την ύπαρξη ράμπας αλλά και ειδικής τουαλέτας για ΑμεΑ.

Ιδιαίτερα ενόψει της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, διαπιστώσαμε πολύ νωρίς τη δύσκολη κατάσταση με πολλές περιοχές, που είτε υπάρχει ανεπάρκεια χώρων είτε παλαιότητα, ακόμη και ακαταλληλότητα των υφιστάμενων αιθουσών. Βασική μας μέριμνα είναι να προσπαθούμε να διευκολύνουμε την επαφή και τον συντονισμό με την ΚΤΥΠ (Κτηριακές Υποδομές), που ανήκει στο υπουργείο Υποδομών, και να βοηθήσουμε κι εμείς εντοπίζοντας λύσεις σε κτηριακά ζητήματα σε περιοχές με έντονα προβλήματα.

Θεωρώ ότι η συγκυρία είναι πολύ θετική, καθώς η αρχή της κυβερνητικής θητείας ήταν σχεδόν ταυτόχρονη με την ανάληψη καθηκόντων των αυτοδιοικητικών στελεχών. Από την πλευρά μας, επιθυμούμε η συγκυρία αυτή να γίνει καταλύτης θετικών αλλαγών σε όλη τη χώρα ως προς την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά μας».

Η υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στην εκπαιδευτική διαδικασία και στον σχεδιασμό του υπουργείου, γνωστοποιώντας ότι θα εισαχθούν νέες θεματικές που θα καλύπτουν κενά που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα, τον εθελοντισμό και την οδική ασφάλεια.

«Έχουμε σκοπό να εισάγουμε νέες θεματικές από το Δημοτικό έως και το Λύκειο, θεματικές που θα καλύπτουν θέματα όπως τον εθελοντισμό, την επιχειρηματικότητα, την πρόληψη και την προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, την αγωγή υγείας, την οδική ασφάλεια, καθώς και να ενισχύσουμε τις ψηφιακές δυνατότητες των μαθητών μας. Αυτή η εκπαίδευση θα έχει χαρακτήρα τόσο θεωρητικό, όσο και βιωματικό. Επιθυμούμε, επίσης, να εισάγουμε ξανά τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό στο Γυμνάσιο, αλλά και να ενισχύσουμε τις ψηφιακές δυνατότητες των μαθητών μας. Κανένα σχέδιο και όραμα δεν υλοποιείται χωρίς τους εκπαιδευτικούς μας. Είναι απόλυτη προτεραιότητα η επιμόρφωσή τους».

Ένα ζήτημα που “καίει” είναι αυτό της αξιολόγησης, και συγκεκριμένα ποια θα είναι η τακτική που θα ακολουθήσει το υπουργείο και αν θα υπάρξει αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ή ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Συνεργασία των εκπαιδευτικών για να ξεπεραστούν οι όποιες καχυποψίες τού παρελθόντος ζήτησε η Σοφία Ζαχαράκη μέσα από τη “Νέα Κρήτη”.

«Έχουμε εξαγγείλει ένα σύστημα αξιολόγησης σχολικών μονάδων σε πρώτη φάση και μετά εκπαιδευτικών, με αποκλειστικό στόχο τη διαρκή βελτίωση και επιβράβευσή τους, αλλά και την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου εν γένει. Συνεπώς η αξιολόγηση θα συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θα είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Γιατί θέλουμε να επενδύσουμε στον εκπαιδευτικό, να του δείξουμε ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και να του δώσουμε περισσότερη ελευθερία.

Ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων θα γίνεται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία και θα ενισχυθεί ουσιαστικά. Θα αναδεικνύονται, έτσι, και θα διαδίδονται ακολούθως βέλτιστες πρακτικές. Προσδοκούμε στη συνεργασία των εκπαιδευτικών για να ξεπεραστούν καχυποψίες του παρελθόντος».

Σχόλια