Καταλήψεις σχολείων στο Ηράκλειο: Σε ποια Γυμνάσια - Λύκεια δεν έγινε μάθημα

Κρήτη
Καταλήψεις σχολείων στο Ηράκλειο: Σε ποια Γυμνάσια - Λύκεια δεν έγινε μάθημα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια ακόμη μέρα χωρίς μαθήματα για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Μια ακόμη μέρα χωρίς μαθήματα για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Λουκέτο σήμερα έβαλαν σήμερα 18 γυμνάσια και λύκεια του Ηρακλείου.

Συγκεκριμένα τα Γυμνάσια στα οποία δεν έγιναν σήμερα μάθημα είναι τα εξής:

4ο, 7ο, 10ο , Βαγιωνιάς , Πόμπιας, Μελεσσών, Βενεράτου.

Αναφορικά με τα Λύκεια, τα σχολεία είναι τα εξής:

2ο , 4ο, 5ο, 10ο, 13ο, 5ο ΕΠΑΛ, 2ο Εργαστηριακό Κέντρο, Πόμπιας ,Γουβών, Τυμπακίου, Μοχού.

Σε κάποια από τα παραπάνω σχολεία, οι καταλήψεις έχουν διαρκέσει περισσότερες από 3 μέρες.

Κύρια αιτήματα των μαθητικών κοινοτήτων  είναι τα λειτουργικά και κυρίως η έλλειψη καθηγητών, το νέο εξεταστικό σύστημα και το κτιριακό.

Να υπενθυμίσουμε ότι χθες αντιπροσωπεία μαθητών βρέθηκε στο κτήριο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, όπου και υπήρξε συνάντηση και ενημέρωση από τους μαθητές για τα αιτήματα που έχουν οδηγήσει τους μαθητές στο να προχωρούν σε κατάληψη των σχολείων τους.

Υπό κατάληψη τελούν δεκάδες σχολεία στα Χανιά με τη μαθητική κοινότητα να αντιδρά στις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και στη δυσλειτουργία των σχολείων εξ’ αιτίας της μη κάλυψης των κενών.

Οι χθεσινές κινητοποιήσεις των μαθητών του Ηρακλείου εντάσσονταν στο πλαίσιο της γενικότερης κινητοποίησης όπως προγραμματίστηκε στην Αθήνα από τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Ζαχαράκη: Να επιστρέψουν οι μαθητέ  στα σχολεία

Να επιστρέψουν στα μαθήματά τους, για να μη χάνουν πολύτιμες ώρες διδασκαλίας, ζητά από τους μαθητές σχολείων που κάνουν κατάληψη το υπουργείο Παιδείας. Η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη κάλεσε τα παιδιά να σταματήσουν τις καταλήψεις, λέγοντας ότι «η  λύση δεν είναι ποτέ το να φεύγεις από την τάξη, να κλείνεις το σχολείο. Η λύση δεν είναι η κατάληψη».

Όπως είπε η κυρία Ζαχαράκη από το βήμα της Βουλής, με τις καταλήψεις χάνονται τα μαθήματα και προκαλείται απώλεια ωρών σε όλους τους μαθητές. «Καλώ τα παιδιά να παραμένουν στην τάξη τους, να απολαμβάνουν τη διαδικασία την οποία έχουμε αυτονόητη υποχρέωση να τους τη δίνουμε με πλήρες ωράριο και αναλαμβάνω την ευθύνη του υπουργείου για την πρόσληψη των αναπληρωτών» είπε η υφυπουργός.

Η κυρία Ζαχαράκη ανακοίνωσε, σύμφωνα με το ethos, επίσης, ότι μέχρι αύριο Τετάρτη θα ανακοινωθούν τα ονόματα των αναπληρωτών, που θα προσληφθούν για την κάλυψη των κενών, που υπάρχουν ακόμη στα σχολεία. Όσον αφορά στους  4.500 διορισμούς εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, είπε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του χρόνου. Για τις 10.500 θέσεις μόνιμων διορισμών για την επόμενη διετία που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση, η Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε πως δεν είχε προβλεφθεί ούτε ένα ευρώ και ότι η παρούσα κυβέρνηση θα κάνει έναν υπολογισμό των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα γίνουν ανακοινώσεις.

«Εμείς έχουμε σκοπό, λοιπόν, να κάνουμε υπολογισμό των κενών, υπολογισμό των δημογραφικών, των δημοσιονομικών περιθωρίων, πραγματική αποτύπωση των κενών και σε εύλογο χρονικό διάστημα να είμαστε σε θέση να μιλάμε για διορισμούς και στη γενική εκπαίδευση που είναι τόσο, μα τόσο απαραίτητοι» είπε η υφυπουργός Παιδείας.

Τα αιτήματα των μαθητών

Οι μαθητές αντιδρούν στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για τη βάση του 10, τον βαθμό απολυτηρίου, την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και τηn άμεση σύνδεση των ΑΕΙ με τη ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Πιο αναλυτικά, τα αιτήματα των μαθητών έχουν ως εξής:

* «Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους.

* Ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.

* Υπουργείο και κυβέρνηση να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση για να λειτουργούν τα σχολεία μας κανονικά.

* Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών μας για τη μόρφωσή μας.

* Άμεση κάλυψη όλων των κενών σε όλα τα σχολεία με μόνιμους διορισμούς.

* Διανομή όλων των σχολικών βιβλίων σε όλους τους μαθητές.

* Να μπορούμε να δίνουμε εισαγωγικές εξετάσεις όσες φορές θέλουμε, κρατώντας βαθμολογία στα μαθήματα που επιθυμούμε.

* Δωρεάν ασφαλή μεταφορά για όλους τους μαθητές, όλες τις ώρες της ημέρας. Ένα δωρεάν γεύμα για όλους τους μαθητές.

* Καμία σκέψη για κατάργηση ή συγχώνευση ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.

* Με ευθύνη του κράτους να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ουσιαστική εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.

* Να γίνει σε όλα τα σχολεία προσεισμικός έλεγχος! Καμία κουβέντα για πρωινές και απογευματινές βάρδιες σχολείων!».

 Πάνω από 450 κενά

Ως μεγάλο πρόβλημα αναδεικνύεται η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ηρακλείου. Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, τα κενά συνεχίζουν να αποτελούν “αγκάθι” και να δυσκολεύουν τη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία, με τον αριθμό να προσεγγίζει τα 450.

Συγκεκριμένα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα κενά αφορούν σε δασκάλους της Ειδικής Αγωγής και συγκεκριμένα της Παράλληλης Στήριξης. Το πρόβλημα με την Παράλληλη Στήριξη αφορά άμεσα και την τσέπη του γονέα. Πολλές φορές, οι μαθητές που εντάσσονται στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης είναι αδύναμοι να παρακολουθήσουν σε ικανοποιητικό βαθμό το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης. Ο κηδεμόνας στέλνει αίτημα στο ΚΕΣΥ, αναμένοντας από την εκπαιδευτική ηγεσία την πρόσληψη ενός παιδαγωγού για την κάλυψη των μαθησιακών αναγκών του παιδιού του. Η μη κάλυψη, ωστόσο, των κενών από το υπουργείο Παιδείας δημιουργεί οικονομικό βάρος στην οικογένεια. Η Παράλληλη Στήριξη γίνεται ιδιωτική και τον συνοδό τον πληρώνει η οικογένεια.

Την ίδια στιγμή, 210 κενά παρουσιάζονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τα 140 να εντοπίζονται στη βασική εκπαίδευση. Αυτό υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά πως «τα κενά είναι 140 στη Γενική Παιδεία και, μαζί με την Ειδική, το σύνολο πάει στα 210. Υπάρχει πρόβλημα σε βασικές ειδικότητες, όπως οι φιλόλογοι.

Την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου για τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στο Γυμνάσιο Βαγιωνιάς ζητάει ο Δήμος Γόρτυνας

 Ο Δήμος Γόρτυνας ζητάει την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να στελεχωθεί το Γυμνάσιο Βαγιωνιάς με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό. Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι, σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Γυμνάσιο υπολειτουργεί, καθώς δεν διαθέτει τους καθηγητές που απαιτούνται για την διεξαγωγή των μαθημάτων.

Με βάση τις απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος για τους περίπου 30 μαθητές του Γυμνασίου Βαγιωνιάς, αυτή την στιγμή δεν καλύπτονται:

 -33 ώρες Φιλολογικών Μαθημάτων

-6 ώρες Θρησκευτικών

-6 ώρες Αγγλικών

-6 ώρες Γαλλικών

-3 ώρες Τεχνολογίας

-3 ώρες Μουσικής

-3 ώρες Καλλιτεχνικών

«Εκφράζουμε, για ακόμα μια φορά, τον έντονο προβληματισμό και την απογοήτευσή μας για το γεγονός ότι τα παιδιά μας δεν έχουν ίση μεταχείριση με τους μαθητές των μεγάλων αστικών κέντρων. Οι μαθητές του Γυμνασίου Βαγιωνιάς χάνουν πολύτιμες διδακτικές ώρες, οι οποίες είναι εξαιρετικά δύσκολο - αν όχι ακατόρθωτο - να αναπληρωθούν. Καλούμε το υπουργείο Παιδείας και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης να παρέμβουν άμεσα, ώστε να καλυφθούν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Βαγιωνιάς» τονίζει η αρμόδια για θέματα Παιδείας αντιδήμαρχος, Σοφία Χατζάκη – Σφακιανάκη.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News