«ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία» - Η Κρήτη έμεινε πίσω στις υποδομές

Κρήτη
«ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία» - Η Κρήτη έμεινε πίσω στις υποδομές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σταύρος Αρναουτάκης θα συναντηθεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό με αφορμή τον ΒΟΑΚ και άλλα αναπτυξιακά ζητήματα

Να φανερώσει το πλάνο της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης αναμένει η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως ανέφερε μιλώντας στην ΚΡΗΤΗ TV ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, την ερχόμενη Τετάρτη θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον πρωθυπουργό τόσο για το επίμαχο ζήτημα, όσο και για τα υπόλοιπα αναπτυξιακά θέματα του νησιού, στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και όλων των περιφερειαρχών της χώρας.

Την ώρα που η κυβέρνηση φαίνεται να προσανατολίζεται σε μια νέα «αρχιτεκτονική» αναφορικά με τον σχεδιασμό του Βόρειου Οδικού Άξονα, η Περιφέρεια Κρήτης, διά στόματος του κ. Αρναουτάκη, αγωνιά προκειμένου να προχωρήσουν όλες οι απαραίτητες μελέτες και το έργο να μπει επιτέλους σε τροχιά οριστικής δημοπράτησης.

Μιλώντας, εξάλλου, χτες στην ΚΡΗΤΗ TV, ο Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε ότι ο ΒΟΑΚ θα πρέπει να εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, επαναφέροντας ακόμη στο προσκήνιο την αναγκαιότητα η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος προς την περιφέρεια να συνοδεύεται και από αποκέντρωση των οικονομικών πόρων.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Κρήτης, στην προγραμματισμένη συνάντηση της ερχόμενης Τετάρτης θα συμμετέχουν, εκτός από τον κ. Αρναουτάκη, και οι υπόλοιποι περιφερειάρχες της Ελλάδας.

«Ήδη έχουμε στείλει επιστολή για όλα τα “ανοικτά” ζητήματα της Κρήτης ενόψει και της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης», τόνισε με νόημα ο περιφερειάρχης, συμπληρώνοντας ότι πριν από λίγες εβδομάδες είχε συνάντηση με τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, με αντικείμενο όλα τα αναπτυξιακά έργα του νησιού.

«Θα ζητήσουμε να δούμε ποια είναι η νέα “αρχιτεκτονική” την οποία υιοθετεί το υπουργείο, γιατί κι εμείς δεν τη γνωρίζουμε... Ας περιμένουμε να μας απαντήσουν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός, και τότε θα δούμε ποια θα είναι η απάντηση η δική μας», ανέφερε αρχικά χθες ο κ. Αρναουτάκης, τονίζοντας ότι «η αγωνία η δική μας είναι να προετοιμαστούν οι μελέτες, ώστε το έργο να μπορεί να μπει στη διαδικασία της οριστικής δημοπράτησης».

«Υπάρχει μια προμελέτη για την οριστική χάραξη. Ωστόσο, δεν υπάρχουν τα περιβαλλοντικά», δήλωσε ο κ. Αρναουτάκης αναφορικά με το πού είχε μείνει το έργο του ΒΟΑΚ από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, η διαδικασία που θα ακολουθηθεί εφεξής θα οριστεί από το αρμόδιο υπουργείο.

«Εάν πάει για την ενιαία χάραξη από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, που έλεγε και η σχετική ανακοίνωση, πρέπει να δούμε αν θα “βγει”», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σταύρος Αρναουτάκης, προσθέτοντας ότι εκτιμά πως δεν μπορεί να υπάρξει σύμβαση παραχώρησης για να γίνει ο δρόμος από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

«Με την οποιαδήποτε αλλαγή, είναι φυσιολογικό να υπάρξουν καθυστερήσεις. Αν η αλλαγή είναι προς το καλύτερο, δεν υπάρχει θέμα. Εμάς μας ενδιαφέρει να γίνει ο δρόμος. Δε μας ενδιαφέρει αν γίνει με μια δημοπράτηση ή με τρεις δημοπρατήσεις. Για εμάς νοείται ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Αυτό θα θέσω και στον κύριο πρωθυπουργό, στο ραντεβού που έχουμε στις 4 Σεπτεμβρίου, και θα περιμένουμε απαντήσεις», ξεκαθάρισε ο περιφερειάρχης, τονίζοντας ακόμη ότι επί τάπητος θα τεθούν και όλα τα υπόλοιπα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης.

«Η Κρήτη έχει μείνει πίσω από πλευράς υποδομών. Έχουν γίνει βήματα το προηγούμενο χρονικό διάστημα και είχαμε συζητήσει γι’ αυτά και την περίοδο που ο κ. Μητσοτάκης βρισκόταν στην αξιωματική αντιπολίτευση», πρόσθεσε.

Ωστόσο, ο περιφερειάρχης δεν παρέλειψε να καυτηριάσει το γεγονός ότι η αποκέντρωση στις αρμοδιότητες εκ μέρους του της κυβέρνησης δε συνοδεύεται από ακόλουθη απελευθέρωση κονδυλίων...

«Δεν είναι δυνατό να έχει το υπουργείο, από το 2014, 25 εκατομμύρια για την οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ και μέχρι στιγμής να έχει δημοπρατηθεί μόνο το κομμάτι της Αγίας Πελαγίας. Τα υπόλοιπα είναι στο υπουργείο. Να δοθεί είτε σε εμάς είτε στον ΟΑΚ η δυνατότητα να δημοπρατήσουμε αυτό το έργο», επισήμανε ο κ. Αρναουτάκης, εξηγώντας ότι χρειάζεται «αποκέντρωση αρμοδιοτήτων αλλά και αποκέντρωση πόρων».

Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Βρήκαμε ένα θεωρητικό κατασκεύασμα»

Στο μεταξύ, με δηλώσεις, πριν από λίγες ημέρες, στο REAL FM, ο Ρεθυμνιώτης υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν υπήρχε μελέτη για τη χάραξη, αλλά και μια σειρά άλλων μελετών για τον ΒΟΑΚ.

«Η κατάσταση που έχουμε βρει στο υπουργείο, τόσο εγώ όσο και ο υπουργός ο κ. Καραμανλής, είναι ένας διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δηλαδή ένα θεωρητικό ενδιαφέρον, ποιες εταιρείες θα εκδηλώσουν συγκεκριμένο ενδιαφέρον όταν είναι να υπάρξει οριστική χάραξη και όταν είναι να υπάρξουν μελέτες, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένα θεωρητικό κατασκεύασμα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία μελέτη που να αφορά τόσο το κομμάτι της χάραξης, όσο και μια σειρά από άλλες μελέτες που αφορούν το συγκεκριμένο έργο, άρα όλα αυτά είναι στον... αέρα. Δυστυχώς!», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ:

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News