Κρήτη

Υδροπλάνα στην Κρήτη: Θα πετάξουν το επόμενο καλοκαίρι;

Τα υδροπλάνα παρέμειναν και το φετινό καλοκαίρι άφαντα τόσο στην Κρήτη όσο και στην υπόλοιπη χώρα

Θα είναι άραγε το φετινό καλοκαίρι το τελευταίο χωρίς υδροπλάνα στην Ελλάδα και στην Κρήτη;

Ελπίδες, προσδοκίες ότι αυτή τη φορά θα δούμε το τέλος του δρόμου και πως τα υδροπλάνα - που σε επίπεδο χώρας και νησιού περιμένουμε να δούμε από το 2013 - θα αναδυθούν επιτέλους στους ουρανούς το επόμενο καλοκαίρι γεννούν οι τελευταίες αναφορές τόσο του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, όσο και του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Και τα δύο κυβερνητικά στελέχη προανήγγειλαν την απλούστευση των αδειοδοτικών διαδικασιών για την κατασκευή και εκμετάλλευση υδατοδρομίων και την επανεκκίνηση των πτήσεων με υδροπλάνα. Προ 15ετίας, θυμίζουμε, τα υδροπλάνα έκαναν ξανά την εμφάνισή τους στην Ελλάδα. Η επάνοδος τότε αποδείχτηκε «πυροτέχνημα»! Από το 2013 είμαστε σε αναμονή για κανονική ανάπτυξη του συγκεκριμένου μέσου μεταφοράς, με δίκτυο αδειοδοτημένων υδατοδρομίων, με δρομολόγια κ.λπ.

Και ενώ επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει και είναι έντονο, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, για τη δυναμική επάνοδο των πάλαι ποτέ διαδεδομένων στην Ελλάδα υδροπλάνων, η ελληνική Πολιτεία δεν έχει δώσει ως τώρα την αναγκαία «ώθηση» για να «απογειωθεί» το μέσο αυτό μεταφοράς και τουριστικής δραστηριότητας.

Τα υδροπλάνα παρέμειναν και το φετινό καλοκαίρι άφαντα τόσο στην Κρήτη όσο και στην υπόλοιπη χώρα. Και πλέον οι ελπίδες στρέφονται για το επόμενο καλοκαίρι, με τη νέα κυβέρνηση να υπόσχεται ότι θα προσπαθήσει να ανοίξει τον δρόμο, ελαχιστοποιώντας, εφόσον αυτό καταστεί εφικτό, τον αριθμό των σχετικών αδειών και προχωρώντας παράλληλα στη δημοσίευση κάποιων κρίσιμων ΚΥΑ για την αποσαφήνιση του νέου θεσμικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια...

Θυμίζουμε ότι, μετά από μακρά αναμονή (είναι ενδεικτικό πως το νομοσχέδιο έμεινε σε διαβούλευση για μια 2ετία), το νέο νομικό πλαίσιο, ο Ν. 4568/2018 (που περιλαμβάνει ευνοϊκότερους όρους για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων), όπως αναφέρεται στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών, ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Οκτώβριο του 2018.

Συνάντηση Γεωργιάδη με επενδυτές

Προσδοκίες ότι ο φάκελος «υδροπλάνα» δε θα παραμείνει στα χαρτιά άφησε και η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της μίας επενδύτριας εταιρείας, της Hellenic Seaplanes, και του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη.

Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν η ανάπτυξη και δημιουργία των κατάλληλων υποδομών (υδατοδρόμια) σε όλη την Ελλάδα, έτσι ώστε να παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα υδροπλάνα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους, ενημέρωσε τον υπουργό αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των υδροπλάνων και τη μέχρι σήμερα πορεία, ενώ παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξης της Hellenic Seaplanes, η οποία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων και εγχώριων επενδυτών, προκειμένου αυτή τη φορά η προσπάθεια να τελεσφορήσει και τα υδροπλάνα να καθιερωθούν στη χώρα μας.

«Αυτό το καλοκαίρι πιστεύουμε θα είναι το τελευταίο χωρίς υδροπλάνα και εκφράζουμε την αισιοδοξία μας ότι ο τομέας των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων με την αποφασιστικότητα της νέας κυβέρνησης μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και ενισχύει τις ελπίδες μας για τη σύντομη έναρξη του πτητικού μας έργου. Η Ελλάδα, ως πολυνησιακή χώρα, θα ωφεληθεί από τη λειτουργία των υδροπλάνων, αφού με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος που λείπει από το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των τουριστών στα νησιά-προορισμούς τους.

Η τουριστική αγορά θα διευρυνθεί, καθώς οι τουρίστες θα μπορούν με ένα καινοτόμο τρόπο να επισκέπτονται περισσότερα νησιά, καθιστώντας ακόμη πιο ελκυστικό το πακέτο των διακοπών τους», σημείωσε ο κ. Χαραλάμπους και τόνισε ακόμα: «Ειδικά για τα μικρά και απομονωμένα νησιά, η αξιόπιστη προσβασιμότητα, που θα παρέχεται με τις πτήσεις των υδροπλάνων, θα είναι καταλυτική για την προσέλκυση τουριστών υψηλού οικονομικού επιπέδου, που επιθυμούν εναλλακτικές διακοπές. Ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας και χρειάζεται προσθήκες “χρηστικών εργαλείων” σαν τα υδροπλάνα, που θα συνεισφέρουν στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη».

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι έχουν ξεκινήσει συντονισμένα από τις Διευθύνσεις του υπουργείου ενέργειες για την εξάλειψη των γραφειοκρατικών εμποδίων, καθώς και τη βελτίωση του νομικού πλαισίου, το οποίο δεν είναι φιλικό στις ιδιωτικές επενδύσεις: «Η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων πρόκειται για ένα εγχείρημα εθνικής σημασίας, η διαμόρφωση και υλοποίηση αυτής της νέας εθνικής μεταφορικής υποδομής έχει ήδη ξεκινήσει και αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας. Τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Θα απλοποιήσουμε δραστικά τις διαδικασίες»

«Σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε δραστικά τόσο τη διαδικασία ίδρυσης όσο και τη διαδικασία λειτουργίας των υδατοδρομίων, κατά τρόπο όμως που να μη δημιουργήσει νέα προβλήματα στους ενδιαφερόμενους που έχουν μπει ήδη σε αυτές τις διαδικασίες. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το διάγραμμα ροής για τη διοικητική διεκπεραίωση αυτών των αδειοδοτήσεων και πρέπει να σας πω ότι θα δυσκόλευαν ακόμη και τον πιο μυημένο στον λαβύρινθο της ελληνικής γραφειοκρατίας. Θέλω, επίσης, να τονίσω ότι οι όποιες αποφάσεις μας θα τύχουν εκτενούς διαβούλευσης με τους φορείς της αγοράς. Πολύ σύντομα θα κληθούν για να καταθέσουν τις προτάσεις τους», ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ρεθυμνιώτης υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Σχόλια