Επιτέλους πλήρες μεταφορικό ισοδύναμο: Τι σημαίνει για την Κρήτη

Κρήτη
Επιτέλους πλήρες μεταφορικό ισοδύναμο: Τι σημαίνει για την Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανάσα” για τις επιχειρήσεις του νησιού με απόφαση που τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου

Οριστική και πλήρη ένταξη της Κρήτης στις ευνοϊκές διατάξεις του μεταφορικού ισοδύναμου, μετά τη μελέτη των τεσσάρων Επιμελητηρίων και της Περιφέρειας Κρήτης, ανακοίνωσε χθες το Επιμελητήριο Ηρακλείου.

Όπως προέκυψε από την προχθεσινή ειδική σύσκεψη στο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, πλέον στο μεταφορικό ισοδύναμο συμπεριλαμβάνονται σχεδόν όλα τα προϊόντα από και προς την Κρήτη. Ένα αίτημα, συνεπώς, δεκαετιών, γίνεται επιτέλους πράξη, γεγονός που προκαλεί μεγάλη ικανοποίηση στους επιμελητηριακούς φορείς και θεωρείται σίγουρο ότι θα χαρακτηριστεί με τα πιο θετικά λόγια και από τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς του νησιού, που αναμένεται να πάρουν θέση.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, η ένταξη της Κρήτης στις επιλέξιμες νησιωτικές περιοχές, αποδεικνύει ότι το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά ουσιαστική ενίσχυση για την ανταγωνιστικότητα της δυναμικής περιφερειακής οικονομίας της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία. Και αυτό, κυρίως, λόγω της σύνθεσης του παραγωγικού συστήματος και του μεγέθους συμβολής της κρητικής οικονομίας σε όρους εισοδήματος, απασχόλησης και διεθνούς ανταγωνιστικότητας.

Στο πλαίσιο της σύσκεψης και με βάση τα πορίσματα της μελέτης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, κατά την πιλοτική φάση διευρυμένης εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, εκτιμάται ότι πάνω από 32.000 επιχειρήσεις από τους 20 σημαντικότερους οικονομικούς κλάδους της περιφερειακής οικονομίας δύναται να επωφεληθούν.

Πλήρης η ένταξη της Κρήτης

Την αναλυτική και εμπεριστατωμένη μελέτη για την αναγκαιότητα επέκτασης του μέτρου και στην Κρήτη παρέδωσαν στον υπουργό οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων Κρήτης, όπως είχαν δεσμευτεί σε προηγούμενη συνάντησή τους.

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, τεκμηριώνει με επιστημονικό τρόπο τη σκοπιμότητα εφαρμογής των διατάξεων που ισχύουν για τα υπόλοιπα νησιά της χώρας, σχετικά με τη μείωση του κόστους μεταφοράς προϊόντων διά θαλάσσης, ώστε να υπάρξει εξίσωση με το αντίστοιχο κόστος που ισχύει για τις χερσαίες οδούς.

Ο κ. Σαντορινιός δεσμεύτηκε ότι τις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί ΚΥΑ, η οποία θα προβλέπει ότι από 1η Ιουλίου 2019 μειώνεται το κόστος ακτοπλοϊκής μεταφοράς για αγροτικά, μεταποιημένα και ξενοδοχειακά προϊόντα και εμπορεύματα, που διακινούνται από και προς την Κρήτη.

Στην προχθεσινή συνάντηση με τον κ. Σαντορινιό συμμετείχαν οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων, Ηρακλείου κ. Μανόλης Αλιφιεράκης, Χανίων κ. Αντώνης Ροκάκης, και Ρεθύμνου κ. Γιώργος Γιακουμάκης, καθώς και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Άγγελος Κότιος, οι οποίοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη δικαίωση της κοινής προσπάθειας των τεσσάρων Επιμελητηρίων και της Περιφέρειας Κρήτης.

Το μέτρο, συνολικής αξίας 50 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δώσει ώθηση στην οικονομία της Κρήτης και να τονώσει την προώθηση κρητικών προϊόντων στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Πώς θα εφαρμοστεί

Μιλώντας για την εξέλιξη αυτή στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανόλης Αλιφιεράκης δήλωσε σχετικά: «Η απόφαση αυτή συμπεριλαμβάνει πλέον σχεδόν όλα τα προϊόντα που μεταφέρονται από και προς την Κρήτη. Μιλάμε πάντα για τη θαλάσσια μεταφορά. Μέχρι σήμερα είχε ψηφιστεί απλώς ότι θα συμπεριληφθεί η Κρήτη στο μεταφορικό ισοδύναμο, αλλά δεν είχε προσδιοριστεί με τι ακριβώς προϊόντα θα εφαρμοζόταν. Τώρα πλέον εντάσσονται πολύ περισσότερα προϊόντα σε σχέση με αυτά που είχαν ανακοινωθεί στην αρχή. Εντάσσονται σχεδόν όλα τα προϊόντα απ’ όλες τις κατηγορίες»...

Αναφορικά με τη μελέτη του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, καθώς και γενικότερα τις μελέτες των τεσσάρων Επιμελητηρίων της Κρήτης, ο Μανόλης Αλιφιεράκης είπε στη “Νέα Κρήτη” ότι «εμείς, μέσω της μελέτης μας αυτής, αποδείξαμε ότι θα πρέπει να μπουν και τα υπόλοιπα προϊόντα που δεν είχαν στην αρχή μπει στο μεταφορικό ισοδύναμο. Και συγκεκριμένα, ότι έπρεπε να μπουν τα προϊόντα των βασικών κλάδων παραγωγής, δηλαδή τα αγροτικά προϊόντα, τα εμπορεύματα της μεταποίησης και τα εμπορεύματα που σχετίζονται με τον τουρισμό».

Ο Μανόλης Αλιφιεράκης εξηγεί ότι τελικά δεν μπήκαν στο μεταφορικό ισοδύναμο τα καύσιμα, ούτε οι επιβάτες των πλοίων ή των αεροπλάνων.

«Εμείς ως Επιμελητήριο κοιτάξαμε τις επιχειρήσεις, πώς μπορούν να επωφεληθούν. Διότι, πραγματικά, το μεταφορικό ισοδύναμο είναι για τις επιχειρήσεις, καθώς και για τα προϊόντα τα οποία μεταφέρουν. Το μεταφορικό ισοδύναμο των επιβατών από την αρχή δεν έγινε αποδεκτό», επισήμανε.

Πώς θα εφαρμοστεί όμως το μεταφορικό ισοδύναμο; Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανόλης Αλιφιεράκης εξηγεί ότι «όποιος από την 1η του Ιουλίου έχει φορτωτικές ή όποιος κάνει έξοδα μεταφοράς μέσω θαλάσσης, θα παίρνει τη διαφορά. Αυτή η διαφορά είναι περίπου στο 40%. Θα γίνουν ενημερωτικές εκδηλώσεις από τα Επιμελητήρια της Κρήτης για το πώς θα εφαρμόζουμε κάποια διαδικασία που χρειάζεται για να εφαρμοστεί το μέτρο. Οι πληρωμές θα αρχίσουν να γίνονται από τον Σεπτέμβριο και μετά, αλλά θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται το μέτρο από την 1η Ιουλίου και μετά»...

Όπως προσθέτει, εξάλλου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, στις εκδηλώσεις που θα γίνουν από τώρα και στο εξής θα μάθουν οι επιχειρηματίες τι πρέπει να κάνουν και πώς θα ενημερώνουν σχετικά ένα σύστημα που ήδη υπάρχει και μέσα από αυτή τη φόρμα θα καταχωρίζονται όλα τα έξοδα των μεταφορικών. Αλλά και τα εισιτήρια που έχουν να κάνουν με τις εταιρείες που κάνουν μόνες τους τη μεταφορά των προϊόντων».

Καταλήγοντας, ο Μανόλης Αλιφιεράκης τονίζει ότι, ενώ μπήκε σε συζήτηση με τη σημερινή κυβέρνηση φέτος, έγινε σχετικά αμέσως αποδεκτό το ζήτημα αυτό, που όμως επί δεκαετίες έμπαινε από τους παραγωγικούς φορείς της Κρήτης, αλλά χωρίς να έχει αποτελέσματα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News