Επιστολή ΟΛΗ για σαπισμένο σκάφος και στέγη από αμίαντο στο λιμάνι

Κρήτη
Επιστολή ΟΛΗ για σαπισμένο σκάφος και στέγη από αμίαντο στο λιμάνι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απάντηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου σε σχόλιο της εφημερίδας “Νέα Κρήτη”

Επιστολή-απάντηση σε σχόλιο της εφημερίδας μας για την κατάσταση των φύλλων αμιαντοτσιμέντου στη στέγη του Απεντομωτηρίου και για το σχεδόν διαλυμένο αλιευτικό σκάφος που βρίσκεται μπροστά από το “Μαρίνα” έστειλε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Το κείμενο της απάντησης παρατίθεται παρακάτω...

Η επιστολή

«Σε απάντηση δημοσιεύματος στην ενότητα “Παραπολιτικά” της εφημερίδας σας “Νέα Κρήτη” στο φύλλο της Πέμπτης 9 Μαΐου 2019, σχετικά με το κτήριο του Aπεντομωτήριου και το ξύλινο αλιευτικό σκάφος “Χαράλαμπος”, σας ενημερώνουμε τα εξής:

Ως προς το κτήριο του Απεντομωτηρίου: Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, αποτέλεσε και αποτελεί προτεραιότητα η τακτοποίηση, η αποκατάσταση και η διαχείριση του συνόλου των κτηρίων του λιμένα. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα περισσότερα κτήρια ήταν αυθαίρετα, εκτός των λίγων υφιστάμενων πριν το 1955 που θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα. Επίσης με απόφαση του ΣτΕ, κατόπιν προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου, είχαν ακυρωθεί οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης στο master plan του λιμανιού κι έτσι δεν είχαμε τη δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης στα κτήρια.

Σήμερα έχουμε καταφέρει να ολοκληρώσουμε την α’ φάση τακτοποίησης των κτηρίων και προχωράμε τις διαδικασίες για την οριστική τους τακτοποίηση, εγκρίθηκε το master plan του λιμανιού και αναμένουμε την έκδοση του Π.Δ.

Για το κτήριο του Απεντομωτηρίου (κατόπιν της απομάκρυνσης εξοπλισμού και υλικών από το εσωτερικό του) δημοσιεύτηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος τον Απρίλιο του 2018 για τη μελέτη αντικατάστασης της στέγης του. Η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο και η μελέτη παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018. Από τότε εκκρεμεί η έγκριση από την Εφορία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου.

Σχετικά με το ξύλινο αλιευτικό σκάφος “Χαράλαμπος ΙΙ”: Το ξύλινο σκάφος “Χαράλαμπος ΙΙ” εντάχθηκε στο σχέδιο οριστικής παύσης αλιευτικού σκάφους μουσειακής αξίας με τις υπ’ αριθμ. 242311/12.9.1995 και 251661/95 αποφάσεις του υπουργού Γεωργίας.

Στη συνέχεια έγινε δεκτό το αίτημα του Τμήματος Αλιείας (47611/23.1.1997) της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης νομού Ηρακλείου από τη Λιμενική Επιτροπή Ηρακλείου για την ανάληψη της ευθύνης συντήρησης και διάσωσής του και υπεγράφησαν τα σχετικά συμφωνητικά για μεταβίβαση κυριότητας στο ΛΤΗ και συνεργασίας του ΛΤΗ με τη Νομαρχιακή Υπηρεσία Αλιείας Ηρακλείου προς αυτόν το σκοπό.

Με την ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/4020/54624 απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, τεύχος Β’, αριθ. φύλλου 1371/18.10.2001, το σκάφος χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο μνημείο προηγμένης βιοτεχνίας και αξιόλογης λαϊκής τέχνης.

Εμείς ως διοίκηση, άμεσα, μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, προσκαλέσαμε επιτόπου έμπειρους τεχνίτες από το καρνάγιο για μια μακροσκοπική θεώρηση της κατάστασης του σκάφους. Η απάντηση που δόθηκε ήταν πως το σκάφος πλέον είναι επικίνδυνο και δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποκατασταθεί.

Στη συνέχεια, αναλάβαμε την πρωτοβουλία προκειμένου να επιλυθεί ένα χρονίζον θέμα που εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια, να πραγματοποιηθεί επιθεώρηση και αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης του σκάφους. Συγκεκριμένα, ο Γ.Μ. Βαβουράκης, ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός-επιθεωρητής πλοίων, σε τεχνική έκθεση (12/2016) αναφέρεται στις εκτεταμένες φθορές του σκάφους.

Ακολούθως, έπειτα από ειδική νομοθετική ρύθμιση, με αρ. πρωτ. 3241/30.6.2017 από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, συγκροτήθηκε ειδική πενταμελής Επιτροπή (αρ. πρωτ. 1757/2.4.2018) και με απόφαση του αρμόδιου υπουργείου διενεργήθηκε αυτοψία και σχετική έκθεση.

Η πενταμελής Επιτροπή έκρινε την ανάγκη αποκατάστασης του μνημείου επιτόπου, λόγω αδυναμίας μετακίνησης του ξύλινου διατηρητέου σκάφους και τη στέγασή του με ειδική κατασκευή.

Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης ξύλινου σκάφους και την υποστήριξη στη σύνταξη μελέτης αποκατάστασης ζημιών και μελέτης κατασκευής στεγάστρου κάλυψης δημοσιεύτηκε τον Φεβρουάριο του 2019. Υπήρξε ενδιαφέρον από έναν ανάδοχο, όμως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η υπογραφή της σύμβασης, που αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

ΟΛΗ Α.Ε.».

Η απάντησή μας στον ΟΛΗ

Σημειώνουμε τον σεβασμό και την ευαισθησία που επέδειξε η διοίκηση του ΟΛΗ στη δεοντολογία του δημοκρατικού διαλόγου με την άμεση απάντηση στο δημοσίευμά μας σχετικά με την κατάσταση των φύλλων αμιαντοτσιμέντου στη στέγη του Απεντομωτηρίου και στο σχεδόν διαλυμένο αλιευτικό σκάφος που βρίσκεται μπροστά στο “Μαρίνα”, αλλά από την απάντηση που λάβαμε οι απορίες μας, αντί να ικανοποιηθούν, μεγάλωσαν.

Δηλαδή η Αρχαιολογική Υπηρεσία επί έξι μήνες καθυστερεί την (προφανώς μορφολογική) έγκριση της μελέτης αντικατάστασης της στέγης του Απεντομωτηρίου και τα... καρκινογόνα αυτά υλικά αιωρούνται στην ατμόσφαιρα της πόλης μιας και βρίσκονται πάνω στη δίνη των συνήθως πνεόντων ανέμων;

Καλά να πάθουμε...

Και σε ό,τι αφορά το αλιευτικό σκάφος, μιλάμε για την αποθέωση της ελληνικής γραφειοκρατίας. Από το 1995, δηλαδή επί 25 σχεδόν χρόνια, το σκάφος αυτό απασχολεί τις... αρμόδιες υπηρεσίες. Από το 1997, μάλιστα, που χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο μνημείο προηγμένης βιοτεχνίας και αξιόλογης λαϊκής τέχνης και μέχρι σήμερα, όπως φαίνεται από την αλληλογραφία που αναφέρει ο ΟΛΗ... το διασώζουμε συνεχώς. Έτσι ίσως δικαιολογείται και η πινακίδα που επισημαίνει τον... κίνδυνο κατάρρευσης του σκάφους. Τι άλλο να πούμε. Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια της...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News